eikum Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei! Nå klikker det snart for meg.. Når jeg prøver å spille av en fil, som f.eks filen fra ITAvisen.no får jeg opp en melding i Vista: "Denne filen ble stoppen.... av COD / DEP " Hva i huleste er dette? Får ikke tilgang til noen filmer eller spill pga. av dette... Noen som vet hvordan jeg fjerner denne saken eller deaktiverer den? Petter Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 DEP er en anti-virus funksjon som er innebygd både i Windows, og i Prosessoren din, du må først søke etter virus, hvis du ikke finner noe, oppdater alt som er av drivere. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Har gjort dette, kommer fortsatt opp.. Installerte nylig et nytt program.. kan dette ha løsningen på problemet? Har slettet programmet, men til ingen nytte.. Har også installert anti virus program på daten, får fortsatt opp problemet Endret 24. februar 2007 av eikum Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Prøv å avinstallere codec packen din, og installer en annen, det betyr ikke nødvendigvis at du har fått virus, men det er det den er laget for å hindre. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Hjelper ikke! :( Hvorfor skjer dette :@ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hmmmm, du kan jo skru av DEP da.... men jeg vet ikke om det er så lurt... det er en grunn til at den reagerer. Det DEP gjør, er å hindre programmer i å starte fra stacken, eller heap (minne områder) grunnen til dette, er at virus ofte blir lagret her, pga sikkerhetshull. Et godt eksempel, var et Virus til MS SQL Server, som fungerte ved at SQL Server hadde et buffer som tok imot navn på en database, dette var satt til 255 bokstaver. Det viruser gjorde, var å gi det 255, ett tall, og når grensen var nådd, begynte viruset å sende sin egen kode, som gjorde at MS SQL Server skrev over sin egen programkode, med Viruset sin kode. Jeg tror du kan skru av DEP ved å endre boot.ini Bytt ut NoExecute=OptIn med NoExecute=AlwaysOff DEP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå