jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 På grunn av de samme prinsippene må tusenvis av mennesker som ikke har gjort noe annet galt en å bli født under Faraos styre lide døden grunnet en manns handlinger. Minner meg litt om en gisselsituasjon, der gisseltakeren holder det han lover overfor gislene. Men det er jo samme prinsippet som prinsippet bak stridsspørsmålet som er roten til all lidelse i verden siden Adam og Eva. 8013522[/snapback] I dette tilfellet holdt Egypt og Farao jødene som gisler. Men hva mener du med stridsspørsmålet? Lenke til kommentar
minibil Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 man kan ikke stole på bibelen, jesus kan bare ha vært et rykte, og noen overdrevet og bare skrivd en forteling historie. trur neppe alt er sant i bibelen, men sikkert no. PS! er ikke kristen, men bare greit å kunne noe historie Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Stridsspørsmålet var et trickspørsmål for å finne ut hvilken bakgrunn du har og ut fra svaret du gir så er du ikke en av "dem". Det store stridsspørsmålet er Satans påstand om at menneskene vil svikte gud dersom de blir satt på prøve og hvor prøveperioden holder på å utløpe. Er noen år siden jeg studerte bibelen så jeg har ingen skriftsteder å henvise til men finner de sikkert om jeg begynner å leite masse. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Stridsspørsmålet var et trickspørsmål for å finne ut hvilken bakgrunn du har og ut fra svaret du gir så er du ikke en av "dem".Det store stridsspørsmålet er Satans påstand om at menneskene vil svikte gud dersom de blir satt på prøve og hvor prøveperioden holder på å utløpe. Er noen år siden jeg studerte bibelen så jeg har ingen skriftsteder å henvise til men finner de sikkert om jeg begynner å leite masse. 8014563[/snapback] Nå er jeg litt satt ut. Hvem er "Dem"? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Svar sendt på PM da vi ikke skal henge ut noen grunnet deres trosretning. jesse argumentere da svært godt og profesjonelt fra sin side så han får svare på det om han vil. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Svar sendt på PM da vi ikke skal henge ut noen grunnet deres trosretning.jesse argumentere da svært godt og profesjonelt fra sin side så han får svare på det om han vil. 8014698[/snapback] Jesse her. Er enig. La oss holde personlige trosretninger utenfor. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Svar sendt på PM da vi ikke skal henge ut noen grunnet deres trosretning.jesse argumentere da svært godt og profesjonelt fra sin side så han får svare på det om han vil. 8014698[/snapback] Jesse her. Er enig. La oss holde personlige trosretninger utenfor. 8014758[/snapback] La oss holde personlige trosretninger utenfor? Hvorfor går du da ikke foran med et godt eksempel? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Svar sendt på PM da vi ikke skal henge ut noen grunnet deres trosretning.jesse argumentere da svært godt og profesjonelt fra sin side så han får svare på det om han vil. 8014698[/snapback] Jesse her. Er enig. La oss holde personlige trosretninger utenfor. 8014758[/snapback] La oss holde personlige trosretninger utenfor? Hvorfor går du da ikke foran med et godt eksempel? 8015012[/snapback] Hvem har jeg trukket inn da? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du trekker jo stadig inn din egen trosretning. Du tror på Bibelen, derfor påstår du at Bibelen er til å stole på. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Du trekker jo stadig inn din egen trosretning. Du tror på Bibelen, derfor påstår du at Bibelen er til å stole på. 8015097[/snapback] Joda, men det var ikke saken. Det var snakk om ikke å trekke inn andre trosretninger, og så håne dem. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du trekker jo stadig inn din egen trosretning. Du tror på Bibelen, derfor påstår du at Bibelen er til å stole på. 8015097[/snapback] Joda, men det var ikke saken. Det var snakk om ikke å trekke inn andre trosretninger, og så håne dem. 8015210[/snapback] Hvis jeg fortalte at jeg tror på det flyvende spagettimonsteret, en gud, han kommer forøvrig ut av cornflaksen min om morran når jeg ber. Er det galt å håne meg om min trosrettning da? Er det ikke grenser for hvilken tåpelighet og dumhet man skal respektere? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Du trekker jo stadig inn din egen trosretning. Du tror på Bibelen, derfor påstår du at Bibelen er til å stole på. 8015097[/snapback] Joda, men det var ikke saken. Det var snakk om ikke å trekke inn andre trosretninger, og så håne dem. 8015210[/snapback] Hvis jeg fortalte at jeg tror på det flyvende spagettimonsteret, en gud, han kommer forøvrig ut av cornflaksen min om morran når jeg ber. Er det galt å håne meg om min trosrettning da? Er det ikke grenser for hvilken tåpelighet og dumhet man skal respektere? 8015534[/snapback] For min del må du tro hva du vil. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du finner ikke min tro i det minste latterlig? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Du finner ikke min tro i det minste latterlig? 8015564[/snapback] Jo, men som sagt, du gjør hva du vil. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Du finner ikke min tro i det minste latterlig? 8015564[/snapback] Jo, men som sagt, du gjør hva du vil. 8015629[/snapback] EDIT : tok det bort, det jeg skrev var ikke saklig i henhold til postens formål. sorry. Endret 24. februar 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jepp. Ville du synes det var rettferdig hvis Gud drepte deg om Kong Harald nektet å føye Ham? 8010052[/snapback] Nei, jeg ville blitt rasende på Kong Harald. 8010078[/snapback] Feil svar. Du er død. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 0: Tro er fraværet av kunnskap. Mennesker uten kunnskaper til å svare på spørsmål deres barn stiller vil likevel svare barna sine -- selv om de ikke vet. Kristendommen er et utrykk for at vi en gang ikke visste at jorden var 4.6 milliarder år gammel -- og Adam og Eva var utrykk for at vi ikke kjente vårt opphav. 1: Adam og Eva sine barn må ha hatt sex og fått barn. Incest er svært skadelig for avkommet. Menneskene kan ikke ha stammet fra to mennesker. Barn født etter incest mellom søsken eller forelder og barn risikerer og er garantert noen eller alle de følgende: -Deformert i ansikt med deformerte kroppsdeler -Får oftere genetiske sykdommer og kreft -Vokser saktere -Blir kortvokste -Mister menstruasjon eller får forringet sædkvalitet -Får redusert immunforsvar -Høyere dødsrate og spedbarnsdødlighet Gjelder dyr, akkurat som for mennesker. Det skal helst gå et par dusin generasjoner før man får barn med noen fra samme slektstre. 2: Jorden er rund. Filosofer og matematikere visste at jorden var rund 500 år før biblen ble skrevet -- og har skrevet ned dette. 3: Syndefloden er ikke unikt for bibelen. Det som er enda mer skremmende er jo det at de hundre tusen tonnene med spiker og treverk ikke har blitt funnet -- samt det at det var isbjørner med på arken. 4: Ut fra den kristne tidsregning i forhold til datidens tidsregning, døde kong Herodes før jesus ble født. Med over 5 år. 5: Dersom Maria var jomfru *etter* fødselen, var jesus etter all sansynlighet bortført eller tatt hånd om av Maria og Josef. Vi kan telle antall bekreftede relle jomfrufødsler i moderne tid på eksakt 0 fingre. Jeg antar at det samme gjelder for 2000, 10000 og 100000 år siden -- selv om %-andelen av mennesker som levde som trodde på jomfrufødsler øker drastisk for hvert århundre bakover... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå