Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop døde helt plutselig

Anbefalte innlegg

Heisann!

Broren min har en Whitebox CL1557/1557 (noe i den duren) som har fungert perfekt, og den fungerer da ikke lenger.

Han brukte den som normalt, så plutselig hang Windows XP seg. Eneste løsning var å slå av laptopen. Rett etter han slo den av, prøvde han å slå den på.

Eneste som skjedde var at Power-LEDen lyste, vifta snurra osv - all hardware får strøm.

Kommer ikke noe bilde på skjermen, og HDDen vil ikke arbeide. Tror det samme ville skjedd uten RAM i maskina, så jeg tror at det er et RAM-problem, men jeg er ikke sikker... Er forresten bare én RAM-brikke i maskina. RAMen som sitter i er en DDR400 CL2.5 512MB.

Kan forresten nevne at Whitebox er nedlagt, så er ikke så veldig lett å skaffe support, nei.

Noen som vet hva som kan være galt? :ermm:

Vil bare være sikker før eventuelt ny RAM-brikke bestilles... Veldig kjipt om dét ikke er problemet alikevel.

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei..

Jeg kan prøve. Men husk at ingenting vises på skjermen, og HDDen jobber ikke, så jeg tror ikke den kommer å langt at den kan boote fra CD-ROM.

Skal rapportere om det fungerte eller ikke.

EDIT: Nei, det gikk visst ikke bra. Ingenting skjedde.

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar

kan det ha noe med at skjermkort har gått i og med at ingenting vises? det kan jo selfølgelig være flere grunner til dette her da... men hd,skjermkort og ram ville jeg sjekket i dette tilfellet her...

dette her er nok velidg kjipt for deg... men i og ed at det er en fra whitebox og nesten alle whitebox produkter går føyken etter en stund så ville je ha røska ut disken og satt den i en stasjonær

men siden pcen ikke booter kan det tyd på kødd med hk eller?

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar
Altså, problemet er ikke HDDen.

Det skulle kommet informasjon osv. på skjermen selvom HDDen hadde vært i maskina eller ikke.

Det er noe annet.. Jeg tror selv det er RAMen, som sagt, men er ikke sikker.

8009371[/snapback]

Altså, mest sansynlig minne, eller hovedkort. ( inkluderer integrert skjermkort så det spiller trolig ingen rolle om det er det eller noe anna, med mindre du har anna skjermkort)

prøv kryssbytting av minne, hvis ikke det virker, og du har integrert skjermkort i hovedkort, så er det det sansynlighvis hovedkortet hovedkortet;)

Endret av Foyl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...