Zethyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Dei fleste kabinett er utført i aluminium, vil ikkje det gje den same, om ikkje betre beskyttelse mot stråling som aluminiumsfolie? 8013649[/snapback] Så vidt jeg vet, jo. Kom forresten på en ting, dersom hun har et skap med litt ledig plass kan du jo sette opp PC'en inni der, og feste litt finmasket netting til innsiden skapdørene. Da ser det ikke nødvendigvis stygt ut heller. Det krever antakeligvis en litt lang skjermkabel, og helst trådløs tastatur/mus. Ikke optimalt for kjøling, men jeg regner ikke med at hun er noen stor fan av overklokking akkurat Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du kan lese idenne artikkelen at det går an å få tak i mus/tastatur som drives av 12v. 8013600[/snapback] Hun begynte å skjerme seg mot stråling, ved å sørge for flere meters avstand til kildene. Etter lang tid kunne hun ta opp igjen arbeidet på bærbar PC med passiv skjerm, som ble ladet om natta, og kjørt på batteri mens den var i bruk. I dag har hun en spesialbygget skjerm og tastatur, som går på 12 volts likerettet strøm. Selve computeren er plassert ti meter unna. Hvorfor har hun skaffet seg et tastatur som går på 12V DC hvis hun er el-følsom? Både usb- og ps2-tastatur går på 5V DC... Personlig tror jeg el-følsomhet er bare tull, men det skal sies at en såpass oppegående person som Gro Harlem Bruntland mener at hun er rammet. Når det gjelder problemet til trådstarter, tror jeg det beste er å plassere pc'en i et annet rom. Blir det upraktisk å strekke mange kabler kan man bruke en KVM Extender. Link til den billigste på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323250 Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 De ulike metallene hjelper mot ulik stråling på samme måte som at gips og kryssfiner demper forskjellige frekvenser når det kommer til lydisolering av et rom. Jeg jobbet en gang på et sykehus der de maskinene som var mest sensitiv for stråling stod i et rom dekket av kobberfolie. Kanskje det kan være noe? Uansett er det så mye stråling fra eksternt utstyr (høytalere, skjerm, mus kanskje?) fra en pc at oppgaven er litt vanskelig. Blyplater har også en innvirkning på enkelte stråler, så kanskje bly og kobberplater er tingen? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Om det skal være minst mulig elektromagnetisk stråling fra pcen, så vil nok en pc som bruker lite effekt være best egnet. Du mener altså powersupply og watt, right? Vil dette også si at en "svakere" pc med enkelt hovedkort, mellomkjapp prosessor osv. avgir mindre stråling hvis komponentene til sammen krever mindre watt-kraft? Det kan være slik. Gitt likt design og to komponenter med forskjellig effektforbruk vil den med lavest efekt ståle mindre. Men med dårlig design med tanke på stråling kna en effektsvakere komponent ståle mange ganger mer. [OFFTOPIC]Hadde forresten vært gøy å fyre av en EMP mot henne og se hvordan hun reagerte :!: Hehe, lurer fælt på hvordan du kunne vite at det var en dame... [/OFFTOPIC] På en nettside for el-overfølsomme (ja, det finnes visst noe slikt), finner jeg et hint om å "isolere" komponentene på en eller annen måte som gjør at det avgis mindre stråling. Noen som vet hvordan dette gjøres? Materialer? 8012323[/snapback] Så et program med ei som var overfølsom og for henne funket en trekasse. Vet ikke hva slags stråling disse aparatene avgir som stoppes av "naturlig" treverk men elektromagnetisk stråling er det hvertfall ikke. Dermed blir konvensjonelle skjermingsteknikker ganske uintresannte, ettersom de åpenbart ikke virker. Jeg ser ikke bort fra at noen kan ha en slik reell overfølsomhet men tror det må være noe lagt mer spesifikt en generell elektromagnetisk stråling. Kanskje spesielle frekvenser eller kanskje helt andre ting. Hva vet jeg. Problemet er vel at det nok er svært mange som tror de er overfølsomme etter å ha lest litt for mye om alternativ medisin. Tror nok en slik EMP test ville avsløre mange. Lenke til kommentar
slimy Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Og har merket litt slik tvangstanker når jeg er atmed den millitære Radarstasjonen her jeg bor. Men jeg vet at det ikke er farlig og være atmed den, grunnet av at strålingen vinkler ikke så brått nedover, ingen i bygda mi treffes av strålingen. 8013672[/snapback] Det er ikke hva jeg har hørt fra nabobygda. De mener at dere er stråleskadde alle mann Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Og har merket litt slik tvangstanker når jeg er atmed den millitære Radarstasjonen her jeg bor. Men jeg vet at det ikke er farlig og være atmed den, grunnet av at strålingen vinkler ikke så brått nedover, ingen i bygda mi treffes av strålingen. 8013672[/snapback] Det er ikke hva jeg har hørt fra nabobygda. De mener at dere er stråleskadde alle mann 8014555[/snapback] Det er forskjell på innavl og stråleskader Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Det er ikke hva jeg har hørt fra nabobygda. De mener at dere er stråleskadde alle mann 8014555[/snapback] Artig i dag Simon? Antar du snakker om KLOakkplassen (nabobygd) du. Det er forskjell på innavl og stråleskader 8014581[/snapback] Javisst. Men eneste Stråleskadd/innalv vi har er Renholsten gjengen her. Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Når det gjelder problemet til trådstarter, tror jeg det beste er å plassere pc'en i et annet rom. Blir det upraktisk å strekke mange kabler kan man bruke en KVM Extender. Link til den billigste på komplett:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323250 Kan du forklare hvordan denne dingsen har kontakt med pc'en? Gjennom en nettverkskabel. Takker ellers for gode innspill, det er mange tips jeg kommer til å bringe videre. Fader, jeg har virkelig følelsen av å ha lært noe igjen her gitt... TAKK! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Når det gjelder problemet til trådstarter, tror jeg det beste er å plassere pc'en i et annet rom. Blir det upraktisk å strekke mange kabler kan man bruke en KVM Extender. Link til den billigste på komplett:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323250 Kan du forklare hvordan denne dingsen har kontakt med pc'en? Gjennom en nettverkskabel. Takker ellers for gode innspill, det er mange tips jeg kommer til å bringe videre. Fader, jeg har virkelig følelsen av å ha lært noe igjen her gitt... TAKK! 8016753[/snapback] Den fungerer slik: du kobler inn mus/tastatur og skjerm fra pcen inn i en av de boksene, så tar du en nettverkskabel (tror det skal være såkalt rett kabel, men er ikke sikker) til den andre boksen, som du har plassert langt nok fra pcen. så kobler du til mus/tastatur og skjerm i den boksen. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 En vanlig KVM gir jo en kabellengde på nesten fem meter, og det blir vel billigere med en slik? Denne koster jo ikke mer enn 150 kroner, pluss ca. 300 for kabelen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306992 Ellers funker sånne kat5- extendere helt fint, de. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Og har merket litt slik tvangstanker når jeg er atmed den millitære Radarstasjonen her jeg bor. Men jeg vet at det ikke er farlig og være atmed den, grunnet av at strålingen vinkler ikke så brått nedover, ingen i bygda mi treffes av strålingen. 8013672[/snapback] Det er ikke hva jeg har hørt fra nabobygda. De mener at dere er stråleskadde alle mann 8014555[/snapback] Denne var under beltestredet Simon! Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Og har merket litt slik tvangstanker når jeg er atmed den millitære Radarstasjonen her jeg bor. Men jeg vet at det ikke er farlig og være atmed den, grunnet av at strålingen vinkler ikke så brått nedover, ingen i bygda mi treffes av strålingen. 8013672[/snapback] Det er ikke hva jeg har hørt fra nabobygda. De mener at dere er stråleskadde alle mann 8014555[/snapback] Denne var under beltestredet Simon! 8040547[/snapback] Skal finne ut hvem han er og knø han ned i grusen... Kjenner en Simon, men neppe det er han... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Og har merket litt slik tvangstanker når jeg er atmed den millitære Radarstasjonen her jeg bor. Men jeg vet at det ikke er farlig og være atmed den, grunnet av at strålingen vinkler ikke så brått nedover, ingen i bygda mi treffes av strålingen. 8013672[/snapback] Det er ikke hva jeg har hørt fra nabobygda. De mener at dere er stråleskadde alle mann 8014555[/snapback] Denne var under beltestredet Simon! 8040547[/snapback] Skal finne ut hvem han er og knø han ned i grusen... Kjenner en Simon, men neppe det er han... 8041205[/snapback] Ja, du skulle bare visst Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Jeg tror en del av forslagene her bommer målet ganske bra. Målet er ikke å hindre EM-stråling, men å få personen til å tro at EM-stråling er redusert. Valg av en 30W CPU over en på 60W regner jeg med har null å si så lenge du ikke kan få det ut på en måte som gjør at personen på flere måter "vet" det stemmer. Så for å få en mest mulig fornøyd kunde er det nok viktig å få forklart de forskjellige valgene og endringene som er gjort fra en normal maskin, og også benytte andre sanser for å gjøre dette lettere å tro. (Uavhengig fra om det stemmer eller ei) F.eks vil en maskin satt opp i dette kabinettet klart utvikle mindre EM enn en i dette, og en ekstra tykk skjermet kabel til skjerm til 350,- vil nok oppleves som lettere mot huden enn den tynne som følger med nyere skjermer. Prøv å angripe de store "logiske" produsentene av EM som skjerm, kabler og kabinett og sørg først for at disse er skjermet i stedet for å gå etter hva som teknisk sett produserer mest EM. Et lite kabinett med strømfattig innmat heldekket med Faradaynetting, alle ledninger forlenget (eventuelt KVM, om RJ45 husk både at det må være STP og viktigere at du forklarer til kunden av det er STP) og helst i en EM-reduserende sokk, og til slutt en ekstra stor skjerm (21-22?) med så lav oppløsning som du finner som kan benyttes på en lengre avstand enn en mindre. Til tastatur og mus tror jeg det beste er Ultra X som vil gi laptopinntrykk som nok er bedre enn det et digert Keytronic gir og en klassisk og enkel, men fortsatt fullt fuksjonell Logitech Wheel Mouse. Vil du ta hardere i på det punktet finner du også Pilot Wheel med samme design som bruker kule i stedet for laser, men for å være helt ærlig syntes jeg det steget er så ektremt at det kan oppfattes som useriøst. EDIT: Les EM som EM-stråling. ^ Endret 28. februar 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det hadde vert kult om vi kunne få en update fra trådstarter! Div. psusedo(?) løsniger, farday-bur, kvm eller folie, hva gikk du for? Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Oppdatering kommer så snart jeg har satt sammen en akseptabel pakke for vedkommende som skal ha dette greiene.... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det ble for ikke så lenge siden vitenskapelig bevist at såkalt el-allergi bare er tull. Du kan med andre ord selge vedkommende hva som helst, bare du slenger på et klistremerke eller på en annen måte får frem at produktet er spesiallaget. Placebo-effekten vil ta seg av resten, og husk å ta deg godt betalt. 8010759[/snapback] Hehe. Støttes! Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Oppdatering: Dama bestemte seg for en bærbar pc som hun kunne "parkere" langt borte. Hun mente å merke strålingen, men fikk bare akseptere det. Spesielt kanskje det "sikringstiltaket" hun selv hadde kjøpt inn... På http://www.harmonizer.no kan dere lese om "tiltaket" som i praksis vil si to klistremerker med hologram (et skulle klistres ved siden av touchpaden og et på strømforsyningen). Ifølge nettsidene fjerner klistremerkene 95-98% av strålingen.... ;-) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 En løsning i perfekt harmoni ( ) med problemet. 390,- for bedre nattesøvn er er kupp. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hm. Dette virket jamen så seriøst og troverdig at jeg bestilte slike resonatorklistremerker til alle maskinene i huset. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå