Anders Moen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Driver å lager mitt eget forum, og jeg trenger hjelp til hvor mange ganger emnet har blitt sett, slik som på IPB og phpBB og alle andre forumene som ligger rundt på nettet. Men da bruker jeg denne koden til å oppdatére: <?php $con = mysql_connect("localhost","brukernavn","passord"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("db_navn", $con); $id = mysql_real_escape_string($_GET['id']); $count = count+1; mysql_query("UPDATE anders_forum_topic SET views = '$count' WHERE id = '$id'"); mysql_close($con); ?> Men det som skjer nå, er at den bare teller 1 gang, og Visninger vil stå på 1 hele tida...hvordan kan jeg løse dette? Edit: skifta tittel, siden jeg har et nytt problem. Les post lenger ned. Endret 23. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Mener du kan bruke noe sånt som: UPDATE tabell SET view = view+1 WHERE id = $id Evt. må du hente ut view med SELECT, legge til en, så skrive det tilbake.. Slik du har det nå vil jo $count ikke ha noen verdi før du setter $count = $count + 1, altså er den 1 hele tiden.. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hmm...takk for svar, men den SELECT greia: det gjør ingenting om det er flere forskjellige PHP koder? Jeg mener... <?php update koden ?> <?php select koden ?> noe slik. Det har vel ikke noe å si, har det vel? For jeg fikk ikke helt til. Edit: fikk det til! Glemte å forandre view til views siden views er hva den er kalt, og ikke view Endret 23. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Trenger ikke hjelp likevel...problemet gikk over da jeg byttet ut div'ene med tables i SELECT koden. Hva synes dere om mitt egenlagde forumet? Har ikke giddi å lagd noe design enda...det kommer når jeg legger det inn på selve sida mi Forum test her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå