madompa Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Er det mulig å lagre PHP-kode i en database, for så å hente den og bruke den i et script? Altså har jeg f.eks. $something = str_replace("ja", "nei", $something); i en database, kan jeg da hente dette og bruke det i et script? Hvordan? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 http://www.php.net/manual/en/function.eval.php Lenke til kommentar
-morten Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ja, det går, men det høres ut som veldig dårlig ide... Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 -morten: Ikke nødvendigvis, dette kan jo være en database for kodesnutter. Da er det vel greit med slik? Lenke til kommentar
madompa Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 -morten: Ikke nødvendigvis, dette kan jo være en database for kodesnutter. Da er det vel greit med slik? 8016251[/snapback] Ja, jeg skal ikke ha hele siden lagret i en database hvis det er det noen tror. Skal være slik at det skal være mulig å forandre selve innholdet på siden via en web-basert greie, og da er det greit å kunne sette bruke php-koder, hvis noen skjønner meg Takk iallefall, Shadows0 Lenke til kommentar
Svish Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 håper du kan stole på de som forandrer innholdet på siden via en web-basert greie da.. (og at den web-baserte greia er sikker som ja..) Lenke til kommentar
madompa Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 håper du kan stole på de som forandrer innholdet på siden via en web-basert greie da.. (og at den web-baserte greia er sikker som ja..) 8024912[/snapback] Lager nettside for et lite lokalt fotball-lag, så det er treneren som eventuelt vil ha anledning til å forandre noe. Men selvfølgelig er det jo risikabelt, så jeg får se om det blir noe av å gjøre det på den måten.. Lenke til kommentar
Torkild Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Lag heller en fleksibel måte for han å forandre innhold, og hold php-koden lukket. Folk som ikke har så mye datakunnskap, og i alle fall ikke kunnskaper om programmering har lett for å rote ting til, og dette fører bare til mer jobb for deg. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Lag heller en fleksibel måte for han å forandre innhold, og hold php-koden lukket. Folk som ikke har så mye datakunnskap, og i alle fall ikke kunnskaper om programmering har lett for å rote ting til, og dette fører bare til mer jobb for deg. 8028617[/snapback] Det var mest for å kun bruke en funksjon som jeg selv hadde laget, men fant ut at det er bedre å gjøre noe med str_replace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå