Gå til innhold

Anbefaling av NORSK spilltastatur?

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg nytt keyboard nå, har i alle år brukt Key Tronic 2000 (slitt ut 3 stk), men føler det er litt for store taster som tar for lang tid å trykke, og litt for langt opp til funksjonstastene F1-F4.

Tastaturet MÅ ha norsk layout, da jeg ikke takler å ikke ha "<>" mellom shift og Z, bruker det mye til koding også. Vil helst styre unna "plastic-fantastic" ting. Bruker "shift" veldig mye, og den streiker etterhvert til og med på Key Tronic, så må ha noe som i hvert fall er like robust, noe som utelukker Logitech Flat UltraX.

Anvbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, takk for tilbudet Simen, men jeg var og kjøpte et Saitek Eclipse II med norsk layout i dag. Førsteinntrykket er at tastene er veldig mye mykere å trykke ned enn Key Tronic, og at tastene ikke har like stor vinkel i forhold til flaten det står på som Key Tronic.

Ellers satt det i fingrene rimelig fort, og F-tastene er lettere tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Saitek Eclipse II kan anbefales. Er dog i plastikk men kvalitetsfølelsen allover er meget god.

8012450[/snapback]

Det har vel ikke norsk layout?

8014359[/snapback]

Jo, det har Norsk layout :) Kjøpte mitt fra netshop og jeg har ÆØÅ og > tasten mellom shift og z :)

EDIT: Så ikke at du hadde kjøpt det, gratulerer med godt kjøp :)

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Saitek Eclipse II kan anbefales. Er dog i plastikk men kvalitetsfølelsen allover er meget god.

8012450[/snapback]

Det har vel ikke norsk layout?

8014359[/snapback]

Det er øæå på det men det er ''<>'' mellom shift og Z på mitt saitek eclipse 1. Kjøpte det på komplett så jeg tror det er på alle man får kjøpt her.

Lenke til kommentar
Vel, tastene på Saitek Eclipse (1) er ikke mye å skryte av, spesielt om en treffer dem ikke midt på (noe som er lett i kampen hete). Lite responsive og gjort av tilsynelatende tynn og billig plast. Håper de har redesignet taster og "innmat" på Eclipse II...

8037973[/snapback]

Synes det er sånn med all "gaming-hardware". Er det et par blinkende lys og gode specs på papiret, blir det skrytt opp i skyene samme hvordan det er å bruke i virkeligheten ("vonde" minner tilbake til Razor Diamondback).

Ser ikke helt hva som er så fantastisk med dette keyboardet etter et par dagers bruk, tastene føles ca. helt like som på alle andre billige logitech/MS keyboard jeg har prøvd.

Kan for øvrig ikke merke det fenomenet du beskriver på Eclipse I ved bruk av mitt Eclipse II. Tastene kan imidlertid "slingre" litt når man hviler fingeren på de.

Lenke til kommentar

Eneste fornuftige keyboard jeg har sett den siste tiden et om som er laget for spillere men uten knapper og horelys er vel det fra Steel. Steelkeys 6g.

SteelKeys 6G can't tell you what time it is, recharge your iPod, illuminate your room with softcore lighting or make coffee - but it's amazingly responsive, extremely durable and optimized for gaming.

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...