Saftis Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Tenkte å kjøpe meg nytt keyboard nå, har i alle år brukt Key Tronic 2000 (slitt ut 3 stk), men føler det er litt for store taster som tar for lang tid å trykke, og litt for langt opp til funksjonstastene F1-F4. Tastaturet MÅ ha norsk layout, da jeg ikke takler å ikke ha "<>" mellom shift og Z, bruker det mye til koding også. Vil helst styre unna "plastic-fantastic" ting. Bruker "shift" veldig mye, og den streiker etterhvert til og med på Key Tronic, så må ha noe som i hvert fall er like robust, noe som utelukker Logitech Flat UltraX. Anvbefalinger? Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 saitek eclipse er veldig bra! Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Saitek Eclipse II kan anbefales. Er dog i plastikk men kvalitetsfølelsen allover er meget god. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Saitek Eclipse II kan anbefales. Er dog i plastikk men kvalitetsfølelsen allover er meget god. 8012450[/snapback] Det har vel ikke norsk layout? Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 ka med Logitech g11 eller g15 med svensk layout? er heilt likt som norsk berre andre tegn for æøå. har også <> på rett plass, kort avstand til F1,F2 osv. pluss mulighet til egendefinerte taster på venstre sida. solid og bra tastatur. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Saftis: Send PM om du har lyst til å skifte ut det defekte Keytronic-tastaturet med et fungerende Keytronic 2000. Jeg bor også i Trondheim så du kan hente det her, gratis, og slippe porto. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Hehe, takk for tilbudet Simen, men jeg var og kjøpte et Saitek Eclipse II med norsk layout i dag. Førsteinntrykket er at tastene er veldig mye mykere å trykke ned enn Key Tronic, og at tastene ikke har like stor vinkel i forhold til flaten det står på som Key Tronic. Ellers satt det i fingrene rimelig fort, og F-tastene er lettere tilgjengelige. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Saitek Eclipse II kan anbefales. Er dog i plastikk men kvalitetsfølelsen allover er meget god. 8012450[/snapback] Det har vel ikke norsk layout? 8014359[/snapback] Jo, det har Norsk layout Kjøpte mitt fra netshop og jeg har ÆØÅ og > tasten mellom shift og z EDIT: Så ikke at du hadde kjøpt det, gratulerer med godt kjøp Endret 25. februar 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Vel, tastene på Saitek Eclipse (1) er ikke mye å skryte av, spesielt om en treffer dem ikke midt på (noe som er lett i kampen hete). Lite responsive og gjort av tilsynelatende tynn og billig plast. Håper de har redesignet taster og "innmat" på Eclipse II... Lenke til kommentar
Dollare2k Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Saitek Eclipse II kan anbefales. Er dog i plastikk men kvalitetsfølelsen allover er meget god. 8012450[/snapback] Det har vel ikke norsk layout? 8014359[/snapback] Det er øæå på det men det er ''<>'' mellom shift og Z på mitt saitek eclipse 1. Kjøpte det på komplett så jeg tror det er på alle man får kjøpt her. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Vel, tastene på Saitek Eclipse (1) er ikke mye å skryte av, spesielt om en treffer dem ikke midt på (noe som er lett i kampen hete). Lite responsive og gjort av tilsynelatende tynn og billig plast. Håper de har redesignet taster og "innmat" på Eclipse II... 8037973[/snapback] Synes det er sånn med all "gaming-hardware". Er det et par blinkende lys og gode specs på papiret, blir det skrytt opp i skyene samme hvordan det er å bruke i virkeligheten ("vonde" minner tilbake til Razor Diamondback). Ser ikke helt hva som er så fantastisk med dette keyboardet etter et par dagers bruk, tastene føles ca. helt like som på alle andre billige logitech/MS keyboard jeg har prøvd. Kan for øvrig ikke merke det fenomenet du beskriver på Eclipse I ved bruk av mitt Eclipse II. Tastene kan imidlertid "slingre" litt når man hviler fingeren på de. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Eneste fornuftige keyboard jeg har sett den siste tiden et om som er laget for spillere men uten knapper og horelys er vel det fra Steel. Steelkeys 6g. SteelKeys 6G can't tell you what time it is, recharge your iPod, illuminate your room with softcore lighting or make coffee - but it's amazingly responsive, extremely durable and optimized for gaming. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå