BeTo62 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei! Jeg har inne en bestilling på Nikon D80 og ønsker egentlig kit med objektiv 18-70, fordi dette har kommet så bra ut i test og fordi jeg har objektiv til min gamle analoge speilrefleks som dekker behovet for større zoom. Problemet er at nå har jeg ventet over en måned og de kan fortsatt ikke si når kameraet kommer til Norge. Har fått tilbud om å kjøpe kit med 18-135 i stedet, mot et tillegg på 450 kroner. Er det noen som har erfaring med / kjennskap til begge disse objektivene og kan si noe det vil være et smart valg å ta i mot tilbudet? På forhånd takk! Hilsen fra BeritT Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har bare 18-70 men de jeg har snakket med som har vært borti begge synes at 18-135 stort sett er litt dårligere mekanisk og optisk. Hvis du har bruk for hele zoomområdet så kan 18-135 være et bedre valg. Det kommer an på hvor glad du er i å bære med deg flere objektiver og hvor ofte du gidder å bytte. Lenke til kommentar
kawak Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 18-135 har bare fått middelmådig/dårlig testresultater, jeg vil helt klart gått for 18-70mm! Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Du kan evnt kjøpe Tamron 17-50 2.8 istedenfor. Koster ca 3500 og er bedre enn 18-70. Har det selv til min D80, og er superfornøyd. Har senere kjøpt en 18-200VR, og må si jeg er imponert over Tamronen, som jeg synes er bedre enn 18-200VR opp til 50mm. Du kommer til å sette pris på den ekstra lysstyrken og dermed hurtigheten du får med en 2.8 linse. Tamron-linsen er sammenlignet med 3-4ganger dyrere Nikon 17-55 2.8 og kommet meget bra ut her (obs tsjekkisk): http://www.makofoto.cz/nikon/objektivy/Tam...amron_17_50.htm Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 eventuelt kan du jo lesa på www.photozone.de og testar, dei er på engelsk, slapp av Men, eg har nettopp fått meg nikkor 18-70 og det er veldig veldig bra. Veldig god følelse og ta i objektivet, zooma og fokusera er kjempegreit. Autofokusen er kjemperask. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå