Leasch Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Har planer om å skaffe meg ett gele batteri til bilen for 2000,-. Noen som har/bruker ett? Er de bra? Mvh. takk. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Det eg veit er at eit gelebatteri tålar meir (temperatur, støt) enn ein vanleg blyakkumulator, og at korrosjon ikkje skal vere noko problem. Endret 23. februar 2007 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Skal du kjøpe batteri til en bil du ska bruke en stund så kjøp gelèbatteri! Hadde ett slikt i min gamle bil og angrer noe voldsomt på at jeg ikke tok det ut da jeg solgte.. Batteriet er mye mer stabilt ved lave tempraturer, og kan belastes med enn vanlige batterier før spenningen synker. Disse batteriene brukest også av U.S. Army fordi de tåler skudd... Kjøp! Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Skal du kjøpe batteri til en bil du ska bruke en stund så kjøp gelèbatteri! Hadde ett slikt i min gamle bil og angrer noe voldsomt på at jeg ikke tok det ut da jeg solgte.. Batteriet er mye mer stabilt ved lave tempraturer, og kan belastes med enn vanlige batterier før spenningen synker. Disse batteriene brukest også av U.S. Army fordi de tåler skudd... Kjøp! 8008601[/snapback] Plages med at bilen av og til starter ikke med en gang som den burde, og det skyldes av den store anlegget jeg har, som trekker mye strøm og at det er kaldt ute (da har mann bare 60% effekt fra batteriet) Så jeg har bestandig litt lite strøm på batteriet. Tror du at gelebatteriet skal løse saken? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 det hjelper nok med kondensatorer til anlegget ditt :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Skal du kjøpe batteri til en bil du ska bruke en stund så kjøp gelèbatteri! Hadde ett slikt i min gamle bil og angrer noe voldsomt på at jeg ikke tok det ut da jeg solgte.. Batteriet er mye mer stabilt ved lave tempraturer, og kan belastes med enn vanlige batterier før spenningen synker. Disse batteriene brukest også av U.S. Army fordi de tåler skudd... Kjøp! 8008601[/snapback] Plages med at bilen av og til starter ikke med en gang som den burde, og det skyldes av den store anlegget jeg har, som trekker mye strøm og at det er kaldt ute (da har mann bare 60% effekt fra batteriet) Så jeg har bestandig litt lite strøm på batteriet. Tror du at gelebatteriet skal løse saken? 8008672[/snapback] Det blir ikke værre med gelè batteri, dette brukest ofte av folk med stort anlegg. Men har du så stort som du skal ha det til er kanskje en større dynamo svaret. Endret 23. februar 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
skropelkaputt Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har kjørt med Optima (rød) batteri i 10 år og har blandete føleser for det. Batteriene er Meget bra sålenge de virker, men har en holdbarhet på ca 6år! Da har det sluttet å ta imot ladding, og er konstant fri for strøm. Hva dette kommer av er jeg ikkje sikker på, tror det kan komme av at det er beregnet som start batteri, som tappes ofte for mye strøm. Med normal bruk virker det som det "mettes" av strøm og at det tror at det er konstant oppladet, selv om det nesten er tomt. Det batteriet jeg hadde først fikk jeg til å virke i gjenn, ved å lade det og tappe det noen hundre ganger. Da varte det i to år til, men ikkje på full kapasitet, og jeg solgte det med en bil jeg hadde. Det neste var tre år gammelt da jeg kjøpte bilen det sto i, og når dette var 6år fikk jeg samme problemene. Da var jeg såpass lei av den at jeg kjøpte et vanlig syrebatteri. Jeg har flere kammerater som også har hadt Optima, der det varte i 6år, med samme problemer. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Skal du kjøpe batteri til en bil du ska bruke en stund så kjøp gelèbatteri! Hadde ett slikt i min gamle bil og angrer noe voldsomt på at jeg ikke tok det ut da jeg solgte.. Batteriet er mye mer stabilt ved lave tempraturer, og kan belastes med enn vanlige batterier før spenningen synker. Disse batteriene brukest også av U.S. Army fordi de tåler skudd... Kjøp! 8008601[/snapback] Plages med at bilen av og til starter ikke med en gang som den burde, og det skyldes av den store anlegget jeg har, som trekker mye strøm og at det er kaldt ute (da har mann bare 60% effekt fra batteriet) Så jeg har bestandig litt lite strøm på batteriet. Tror du at gelebatteriet skal løse saken? 8008672[/snapback] Det blir ikke værre med gelè batteri, dette brukest ofte av folk med stort anlegg. Men har du så stort som du skal ha det til er kanskje en større dynamo svaret. 8009002[/snapback] Dynamo var skiftet for noen år siden. Da var den helt peise ny. Så den er veldig god. Neimen, da er det bare å spare pæng på gele.. finnes det ingen ulemper med de i det heile tatt? Lenke til kommentar
trra Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Jeg har kjørt med Optima (rød) batteri i 10 år og har blandete føleser for det.Batteriene er Meget bra sålenge de virker, men har en holdbarhet på ca 6år! 8009435[/snapback] Er 6 år så voldsomt lite? Nå har jeg aldri hatt en bil så lenge enda, men 6 år hørtes ikke avskrekkende ut? BTW, hva veier et gelebatteri iforhold til et vanlig? Endret 23. februar 2007 av trra Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har kjørt med Optima (rød) batteri i 10 år og har blandete føleser for det.Batteriene er Meget bra sålenge de virker, men har en holdbarhet på ca 6år! 8009435[/snapback] Er 6 år så voldsomt lite? Nå har jeg aldri hatt en bil så lenge enda, men 6 år hørtes ikke avskrekkende ut? BTW, hva veier et gelebatteri iforhold til et vanlig? 8010001[/snapback] Den veier ca. det samme som vanlig batteri. Det spørs ka størrelse på den. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Leasch, hør på londoy du.. det hjelper nok med kondensatorer til anlegget ditt :-) 8008747[/snapback] Kondensator. Hvordan - Hvorfor.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 En kondensator bare jevner ut spenningen til anlegget så du ikke får blinklys osv i resten av bilen når den er i gang. Men strømtapet er det samme uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå