Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fordeler og Ulemper med ett GELEbatteri

Leasch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Skal du kjøpe batteri til en bil du ska bruke en stund så kjøp gelèbatteri! Hadde ett slikt i min gamle bil og angrer noe voldsomt på at jeg ikke tok det ut da jeg solgte.. Batteriet er mye mer stabilt ved lave tempraturer, og kan belastes med enn vanlige batterier før spenningen synker. Disse batteriene brukest også av U.S. Army fordi de tåler skudd... Kjøp!

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe batteri til en bil du ska bruke en stund så kjøp gelèbatteri! Hadde ett slikt i min gamle bil og angrer noe voldsomt på at jeg ikke tok det ut da jeg solgte.. Batteriet er mye mer stabilt ved lave tempraturer, og kan belastes med enn vanlige batterier før spenningen synker. Disse batteriene brukest også av U.S. Army fordi de tåler skudd... Kjøp!

8008601[/snapback]

Plages med at bilen av og til starter ikke med en gang som den burde, og det skyldes av den store anlegget jeg har, som trekker mye strøm og at det er kaldt ute (da har mann bare 60% effekt fra batteriet) Så jeg har bestandig litt lite strøm på batteriet. Tror du at gelebatteriet skal løse saken?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

8008601[/snapback]

Plages med at bilen av og til starter ikke med en gang som den burde, og det skyldes av den store anlegget jeg har, som trekker mye strøm og at det er kaldt ute (da har mann bare 60% effekt fra batteriet) Så jeg har bestandig litt lite strøm på batteriet. Tror du at gelebatteriet skal løse saken?

8008672[/snapback]

Det blir ikke værre med gelè batteri, dette brukest ofte av folk med stort anlegg. Men har du så stort som du skal ha det til er kanskje en større dynamo svaret.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt med Optima (rød) batteri i 10 år og har blandete føleser for det.

Batteriene er Meget bra sålenge de virker, men har en holdbarhet på ca 6år!

Da har det sluttet å ta imot ladding, og er konstant fri for strøm. Hva dette kommer av er jeg ikkje sikker på, tror det kan komme av at det er beregnet som start batteri, som tappes ofte for mye strøm. Med normal bruk virker det som det "mettes" av strøm og at det tror at det er konstant oppladet, selv om det nesten er tomt.

Det batteriet jeg hadde først fikk jeg til å virke i gjenn, ved å lade det og tappe det noen hundre ganger. Da varte det i to år til, men ikkje på full kapasitet, og jeg solgte det med en bil jeg hadde.

Det neste var tre år gammelt da jeg kjøpte bilen det sto i, og når dette var 6år fikk jeg samme problemene. Da var jeg såpass lei av den at jeg kjøpte et vanlig syrebatteri.

Jeg har flere kammerater som også har hadt Optima, der det varte i 6år, med samme problemer.

Lenke til kommentar

8008601[/snapback]

8008672[/snapback]

Det blir ikke værre med gelè batteri, dette brukest ofte av folk med stort anlegg. Men har du så stort som du skal ha det til er kanskje en større dynamo svaret.

8009002[/snapback]

Dynamo var skiftet for noen år siden. Da var den helt peise ny. Så den er veldig god.

Neimen, da er det bare å spare pæng på gele..

finnes det ingen ulemper med de i det heile tatt?

Lenke til kommentar

8009435[/snapback]

Er 6 år så voldsomt lite? Nå har jeg aldri hatt en bil så lenge enda, men 6 år hørtes ikke avskrekkende ut?

BTW, hva veier et gelebatteri iforhold til et vanlig?

Endret av trra
Lenke til kommentar

8009435[/snapback]

Er 6 år så voldsomt lite? Nå har jeg aldri hatt en bil så lenge enda, men 6 år hørtes ikke avskrekkende ut?

BTW, hva veier et gelebatteri iforhold til et vanlig?

8010001[/snapback]

Den veier ca. det samme som vanlig batteri. Det spørs ka størrelse på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...