miCro Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har begynt å dukke opp en del ganske ålreite VS til Vista om dagen. Lenke til kommentar
trallenils Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har begynt å dukke opp en del ganske ålreite VS til Vista om dagen. Nice Hvor finner man det? Lenke til kommentar
ssf Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Noen som bruker Tune-Up Utilities til å style vista med? Hvis så, hvor finner dere skins? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har begynt å dukke opp en del ganske ålreite VS til Vista om dagen. Nice Hvor finner man det? Temaet jeg bruker på bildet finner du her. Hvis du vil ha flere alternativer finner du masse bra her. For å bruke diss må du først patche Vista, det kan du enkelt gjøre med et program som heter VistaGlazz og det kan du laste ned herfra. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Anbefaller folk her inne VistaGlazz eller WindowsBlinds? har kjøpt WindowsBlinds6 men vet ikke hva som er tryggest å bruke jeg, WindowsBlinds eller VistaGlazz? Minnes å ha sett en side med VistaGlazz på, men der kunne man velge en for Vista SP0 En for Vista SP1 Osv... Noen som vet hvilken side det er? =) Endret 30. mars 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
ssf Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Vistaglazz funker jo ypperlig for meg, vet ikke så mye hvordan w.blinds er, men kan jo sikkert prøve det i og med du har kjøpt det! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Så vidt jeg vet er ikke VistaGlazz kompatibel med SP1 enda. Står ingenting om at programmet har blitt oppdatert på hjemmesidene deres i alle fall. Det er imidlertid ikke så vanskelig å gjøre det manuelt, har gjort det utallig ganger i gode gamle dager med XP. Jeg har aldri likt WIndowsBlinds. Godt mulig de har forbedret programmet de siste årene, men jeg har aldri helt sett vitsen med å betale for noe en kan gjøre bedre og helt gratis selv. WB brukte også mer ressurser tidligere, da du måtte ha programmet gående i bakgrunnen. Jeg er ingen fan, med andre ord. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Okay, men hvis jeg da bruker VistaGlazz, og brått så installerer jeg SP1 på vista.. hva skjer da?? Hvordan erstater jeg filen selv da? Uten å bruke VistaGlazz? Kan jeg ta vare på den gamle filen om jeg vil ha den tilbake? Eller om jeg vil gjerne VistaGlazz, funker det? Endret 30. mars 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Sannsynligvis må du skifte filene manuelt etter du har lagt inn SP1. Har ikke testet det selv, så jeg kan ikke si det helt sikkert. Hver gang det dukker opp en ny SP pleier jeg alltid å få tak på en installasjons cd med service pakken intigrert og legge inn Windows på nytt. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Litt slitsomt å legge inn windows på nytt når SP1 kommer igjen da.. Nettopp formatert og fiksa maskinen nå lissom.. hehe Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det er absolutt ikke nødvendig. Er bare en forklaring på hvorfor jeg ikke har testet hva som skjer med en patchet uxtheme.dll etter å ha lagt inn SP1. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Okay, er det mulig å ta vare på den gamle uxtheme.dll fil a? og få det tilbake sånn det var før??? eller? Endret 30. mars 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvis du bruker VistaGlazz kan du bruke programmet til å skifte tilbake til de orginale filene. Om du gjør det manuelt pleier jeg å endre de orginale filene til f. eks. uxtheme.dll.org. Om man ønsker å bruke de orginale filene igjen er det bare å fjerne .org fra filnavnet igjen. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 okay, hvor kan man laste ned disse filene da? så man kan legge de inn manuelt, med Vista, uten SP1 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvis du ikke har lagt inn SP1 ville jeg brukt VistaGlazz, det gjør prosessen mye enklere. Hvis du har lagt inn SP1 eller bare vil gjøre det manuelt kan du laste ned filene du trenger herfra. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) man kan altså ikke laste ned filene og gjøre det manuelt når man ikke har lagt inn SP1??? Hvor blir de gamle filene av om man bruker VistaGlazz da? Endret 30. mars 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Joda, du kan godt gjøre det manuelt om du vil det. Jeg ser bare ikke helt poenget når VistaGlazz gjør det mye lettere. VistaGlazz tar vare på de orginale filene, så du kan stille systemet ditt tilbake slik det var før filene ble patchet med programmet. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 hvor gjør programmet av de gamle filene da??? Hvis jeg skal laste de ned manuelt, velger jeg da SP0 ? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Aner ikke hvor programmet gjør av de orginale filene. Hvis du ikke har lagt inn SP1 laster ned filene som ligger under SP0 ja. Du bør være oppmerksom på at det ikke er bare bare å kopiere filene til windows-mappen. Du må gi deg selv tilgang til filene, noe som kan være litt pes om du ikke har gjort det før. Som sagt, det er mye lettere å la VIstaGlazz gjøre det. Er forøvrig ikke lov å bruke animerte avatarer her på forumet. Endret 30. mars 2008 av miCro Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Er litt skeptisk til å legge bruke Vistaglazz, og alt det andre.. Litt skeptisk til hva som vil skje når jeg skal laste ned SP1 når den kommer... Hva er dette for noe da? Problems after applying Microsoft patch KB933928 http://www.codegazer.com/2007/12/01/micros...patch-kb933928/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå