loathsome Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Les dette!! ---- Okay, siste spørsmål ang. den pcen min nå :!: Gå snart til innkjøp av en Sony Vaio-laptop som har 512MB DDR2 RAM. Har også en HP Pavilion DV6000 som har 2x512MB RAM, og planene mine er da å ta den ene brikken fra HPen og sette i Sony-laptopen. Vil dette gå, eller må jeg kjøpe en ny rambrikke? Er langt i fra inne i RAM-verdenen til bærbare PCer .. hehe. Tusen takk for svar. Endret 24. februar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hvor får du kjøpt Sony Vaio i Norge? Trodde ikke disse ble solgt i Norge? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 De blir ikke solgt i Norge. Kjøpt den i Tsjekkia. Aaanyway, noen som vet? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 ser ingen grunn til at det ikke skal gå, men avhengig av hva slags brikker som sitter i HP'en kan ytelsen bli enten dårlig eller god. Hvis du i dag har to like brikker (med god ytelse) i HP'en vil jeg anbefale å bruke begge disse i sony-maskinen og droppe den som sitter der, da du må ha to (omtrent) like brikker får å få kjørt de i dual-channel. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Ah, smart - det har jeg ikke tenkt på. Ta begge HP-brikkene og kjøre disse i Sonyen mens jeg kjører Sonybrikken i HP-en. Takk skal du ha ventle Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Lurer på en ting til; Er det lik ramtype i alle (nyere) bærbare PCer? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 stort sett, alle bærbare bruker minne av typen SO-DIMM, men det er forskjell på DDR og DDR2 (alle nye maskiner i dag bruker DDR2 såvidt jeg vet). Om du går inn på spesifikasjonene for hver maskin på produsentens/forhandlerens sider bruker det å være opplyst om det er DDR eller DDR2-minne. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Det er garantert DDR2 på begge, så da er vel den saken grei - konge Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Lurer på en ting; Det står at Sonyen bruker "DDR2 SDRAM" - er dette SO-DIMM? edit; Fant denne - http://www.memoryx.net/vaiovgnn19vpb.html Der står det "DDR2 SODIMM". blir litt forvirra her. Fint om noen kunne bekrefte dette! Endret 24. februar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Lurer på en ting; Det står at Sonyen bruker "DDR2 SDRAM" - er dette SO-DIMM? 8015261[/snapback] SDRAM er for stasjonere pc'er og SO-DIMM er for bærbare for så vidt jeg vet. Men også mulig at det er en skrive feil Morten Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Var det jeg også trodde - håper det er en skrivefeil da. Og den siden jeg linket til rett over viser jo SO-DIMM, så .. Takk for svar! Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Det var det jeg også så.. Tenker det skal gå bra jeg, er bare og slå til og kjøpe den, når du fåt den så mye billigere. du får heller kontakte sony og høre om tastaturet, og rammen er jeg nesten helt sikker på passer. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Tastaturet er uvesentlig, overlever fint med et tsjekkisk men takk for svar!! Får håpe den rammen passer, da Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Men da er det jo greit! jepp jepp.. blir nok bra Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Da var Vaioen i hus, og nå sitter jeg og skriver på den Installerte rambrikkene fra HPen uten problemer. Tastaturet var HELT LIKT som det norske også! (utenom blekket på knappene selvsagt). "><"-knappen er akkurat der den skal være - til min store overraskelse. Er storfornøyd nå Takk for hjelpen, loathsome+ Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 har du kjøpt den over nett? i så fall hvor? er enter-tasten over to linjer slik som det norske også? I så fall er det interresant å vite at tsjekkiske og norske tastatur er like, om man sikler på en vaio... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Kjøpt sånn halvveis over nettet, ja. Kjøpte den via hifishop.cz, men måtte hentes i Brno (der jeg befinner meg, så den saken var jo grei ) Ja, enterknappen går over to linjer; Designet er nøyaktig likt det norske. Kunne ikke vært mer fornøyd! Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kjøpt sånn halvveis over nettet, ja. Kjøpte den via hifishop.cz, men måtte hentes i Brno (der jeg befinner meg, så den saken var jo grei ) Ja, enterknappen går over to linjer; Designet er nøyaktig likt det norske. Kunne ikke vært mer fornøyd! 8055326[/snapback] Hva ga du for den? I NOK.. Link til pc'en? Morten Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 måtte hentes i Brno 8055326[/snapback] det var som po**er jaja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå