Kalvin Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hei Jeg spør på vegne av en venn. En venn av meg har nettopp fått en pc som han har bestilt på shg. Han satte i ram osv. Men når han skulle starte så han at det røyk fra ene ram plassen. Og da visste det seg at han hadde greidd å satt inn ram-brikken feil vei. Han prøvde den andre veien med skjerm i, men ingenting kom på skjermen. Er ramen død? Er hovedkortet dødt?? CPU??? Noe annet?? Han vennen min sier at maskinen stater osv, cpu vifte og slikt. Skjermkort vifte. Endret 23. februar 2007 av Kalvin Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg vil nokk tro ramen er død. Men om noe annet er dødt skal jeg ikke si. Lenke til kommentar
Kalvin Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Ok. Noen andre som kan svare???? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Sist gang jeg opplevde dette, var da en kompis av meg skulle bygge pc på skolen. Da hadde han uflaks og både ram og hk tok dagen.. Så prøv med en annen ram og se om det fungerer.. Du finner fort ut hva som er ødelagt. Men tror ikke det er mye å regne i garanti osv :/ Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Går det an å sette RAM feil vei i sloten? Det skal jo være noen sporgreier der som forhindrer akkurat det. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jo det skal være det, men som sagt det er mulig.. bare presse litt Lenke til kommentar
Kalvin Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Han sier at på en av de gullflekkene er den ene svart. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Da er vel nesten rammen død, men stor sjangse for at hk også er dødt, da det har blitt en spennings feil. Lenke til kommentar
Kalvin Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Ok. Vil enda en ram bli ødelagt hvis han tester med f.eks. en av mine ? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 hmm det kan jeg ikke si sikkert, men vil ikke tro det.. du kan jo sette rammen i en av de andre slotsene og se om hk fungrer.. hvis den ikke starter er hk dødt.. Lenke til kommentar
Kalvin Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Kalvin sier:Er det noe annet som skjer når du stater maskina? Torkil sier: Det jo de lysene bak. De ledene. alle 4 lyser rødt Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hvilke lys er det vi snakker om? Lenke til kommentar
Kalvin Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Tror han mente på enn sånn bracket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå