Gå til innhold

Uforståelige demopriser på Komplett.no!

Anbefalte innlegg

Er innom demoavdelingen til Komplett.no av og til.De selger et Sapphire Radeon X1900GT til 975 kr,som etter min mening er en fin pris.Bladde videre nedover siden og fikk hakeslepp,jammen selger de ikke et Gainward GeForce 6800Ultra til den nette pris av 2195.- :!: Har forståelse av at det er et rykende ferskt killerkort,men det er da vel demovare :ph34r:

Kanskje på tide å oppdatere prisene litt? Det 6800ultra kortet er da priset minst 1500kr over reel verdi,spør du meg.Greit at folk på hw bruktmarkedet eller finn.no prøver seg,men det bør Komplett.no holde seg for gode til.

Dette er bare ett eksempel,finnes mange flere bare på skjermkort salg demo.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for tipset om å gå over demoprisene.

Som andre sikkert vil si kommer lignende eksempler opp med ujevne mellomrom (uten at det gjør saken noe bedre), men til tider er det en utfordring å være helt ajour på alle produkter/priser. Håper ingen tror at vi forsøker å være noen luringer, vi setter veldig pris på at man sier i fra når demo-kategorien bør sjekkes.

Skal få noen til å se på dette rett over helgen.

Lenke til kommentar
Skulle ønske komplett (og en del andre butikker) faktisk priset ned demovarene sine. Slik det er nå er det nærliggende svindelpriser.

Dette er tross alt snakk om brukte eller foreldete varer.

8018082[/snapback]

Tja.. man velger selv om man vil kjøpe det som er der. Ingen tvinger deg om prisen er for høy. Eneste som skjer er at de ikke får solgt noe.

Jeg kjøper sjeldent demovarer da jeg ofte synes prisen er for høy når man gjerne ikke får med alt ekstrastæsjet. Da spesielt hovedkort hvor kabler og lignende koster mer å kjøpe utenom enn prisen man sparer på at det er demo.

Lenke til kommentar

Mange "uvitende" kjøper demovarer fordi de får en falsk følelse av at de kjøper et produkt de vet fungerer. En måte å slippe unna DOA på, kanskje?

Selv vet jeg jo at det ikke er noen selvfølge at en demovare fungerer, men jeg vet om en del personer som handler demovarer, rett og slett fordi de føler seg mer sikre på at produktet fungerer da det er blitt testet ok før det selges på nytt.

Hvorfor senke prisene på demovarer når det selger allikevel?

Lenke til kommentar
Skulle ønske komplett (og en del andre butikker) faktisk priset ned demovarene sine. Slik det er nå er det nærliggende svindelpriser.

8018082[/snapback]

De vil vel som andre sier ha mest mulig for alle produktene som sirkulerer gjennom systemet, du må huske at marginene ikke er store og det tillater ikke nødvendigvis store priskutt.

I eksemplet med 6800 kortet vil jeg tro det ble kjøpt inn av komplett på ett tidspunkt da dette kortet var bra og dermed hadde høy innkjøpspris.

Lenke til kommentar

8018082[/snapback]

I eksemplet med 6800 kortet vil jeg tro det ble kjøpt inn av komplett på ett tidspunkt da dette kortet var bra og dermed hadde høy innkjøpspris.

8020973[/snapback]

Men rettferdiggjør dette utsalgspris som grenser til svindel?

Lenke til kommentar

8018082[/snapback]

8020973[/snapback]

Men rettferdiggjør dette utsalgspris som grenser til svindel?

8030948[/snapback]

Nå har faktisk komplett.no svart i denne tråden, og jeg synes ikke noen skal hakke noe mer på episoden med 6800 kortet. Det ble justert ned etter at komplett ble oppmerksomme på "feilen". Så de prøver åpenbart ikke å svindle noen.

Det at demovarer ofte ikke er så mye billigere enn orginalvarer som man skulle ønske må man kanskje bare akspetere. Så får man selv vurdere om det er verdt å spare de få kronene mot å kjøpe helt nytt.

Lenke til kommentar
Jeg nevnte 6800 kortet spesielt,men kunne ramset opp de fleste demokortene.6800 kort til 1500kr og 7800 til 2300kr klinger fortsatt ikke godt.

8032376[/snapback]

De har vel ikke hjerte til å selge til den reelle nåverdien.

Kanskje de heller bare kaster dem om et år slik landbruket i Norge gjør for å holde prisene her til lands på et kunstig høyt nivå i forhold til overproduksjon + import.

Lenke til kommentar
De har endret prisen til 1195,- for 6800ultra kortet, men i forhold til ytelsene er prisen fortsatt latterlig idag  :whistle:

8015581[/snapback]

Solgte to stk av samme kortet i fjor sommer / høst for ca 900 kr stykket. Nå er de vel knapt verdt 500 kr vil jeg tro da DX10 og G8 er ute...

Lenke til kommentar

Som en liten off topic sak: Jeg tror jeg hadde kjøpt et slikt "toppkort" i uåpnet eske på dagen for 500. Kan være morsomt å samle på litt datahistorie også. Og hvem vet. En dag kan det ha også en viss samleverdig dersom det er ubrukt..

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
De har endret prisen til 1195,- for 6800ultra kortet, men i forhold til ytelsene er prisen fortsatt latterlig idag  :whistle:

8015581[/snapback]

Solgte to stk av samme kortet i fjor sommer / høst for ca 900 kr stykket. Nå er de vel knapt verdt 500 kr vil jeg tro da DX10 og G8 er ute...

8033217[/snapback]

Tja, for folk som ønsker en siste pust ut av AGP systemet sitt, så kan de nok være verdt en god del mer enn 500kr.

Jeg kjøpte forresten et 6800GT brukt i fjor for ca 1500kr inkl. frakt. Men da var det med påmontert stille kjøler. Det var sikkert over det mange ville betalt for brukt(evt. demo) kort, men for meg var eneste andre alternativet 7800GS som den gang kosta GODT over 3000kr. Og jeg var fornøyd med dealen selv om jeg vet at jeg kunne fått mye bedre kort for samme prisen om jeg hadde hatt pci-e.

Det handler om hva folk er villig til å betale. Det er synd om folk er uvitende og betaler altfor mye for noe som ikke er verdt det, men for enkelte vil det kanskje være verdt prisen. Og hvem "uvitende" handler egentlig fra komplett sin demo-liste?

Nå skal ikke jeg forsvare høye priser fra komplett, men jeg ser ikke helt problemet. Synes man det er for dyrt er det vel bare å la være å kjøpe, eller man kan sende en mail til komplett og si at man er interessert i et demoprodukt de har men synes prisen er litt høy. Så kan man spørre om de kan slå av litt. Bare en tanke.

Lenke til kommentar
kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302697 for 487 kroner og da fikk jeg med eske, manualer, faktisk ide kabler også og cpu festeting det kostet vel ca 1200 når det var nytt. Så jeg vil si at det er masse juveler i demo listene også.

8040048[/snapback]

Ikke værst. Tror det er viktig at man sjekker litt rundt på priser når man kjøper demovarer, noen ganger kan man gjøre et kupp, andre ganger blir man bare lurt :p

Innlegg nummer 1500 :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...