Giddion Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei jeg holder på med et AVL tree som skal holde styr på fri gitt minne og i den forbindelse vil jeg få flere noder som har samme verdi, men jeg har ikke funnet noe forklaring på hvordan detter gjøres. Er det rett og slett ulovlig? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei jeg holder på med et AVL tree som skal holde styr på fri gitt minne og i den forbindelse vil jeg få flere noder som har samme verdi, men jeg har ikke funnet noe forklaring på hvordan detter gjøres.Er det rett og slett ulovlig? Takker for alle svar 8007359[/snapback] Tror det kan bli vanskelig siden det blir kaos i treet dersom flere noder har samme verdi. Tror denne skal være unik for å kunne gjøre normale søk. Kan du bruke lenka lister i treet for og kunne sette inn flere noder på samme sted? Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Er mulig dette vil føre til at treet blir vanskelig og ballansere og tregt å søke i. Dette fordi en nå må søke både ned treet og ut en eventuel liste. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Sånn som jeg har jeg gjort det nå er å bruke en liste slik som du sa. Slik som jeg bruker treet så trenger jeg ikke å søke gjennom noder som har samme verdi forde det ikke spiller noen rolle så lenge verdien er den samme. De kan på mange måter eksistere utenfor treeet og er festen til den ene noden som hører til i treet så man trenger bare sortere den ene noden Da gjør jeg det med linka lister, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå