Gå til innhold

Tsjekkisk tastatur på ny laptop.

loathsome

Anbefalte innlegg

Hei,

Får en Sony Vaio laptop mange tusen kroner billigere dersom jeg kjøper den via kontakter jeg har i Tsjekkia (befinner mer her akkurat nå), og lurer litt på tastaturet. Hvordan er det med < og >-knappene - på dette tastaturet jeg bruker NÅ er de samme sted som punktum og komma, og jeg klarer ikke å bruke de med mindre jeg skifter til tsjekkisk oppsett. Ellers har det lite å si hvordan knappene ser ut, da jeg praktisk talt kan tastaturet utenat :D

Hvordan er det eventuelt med bytte til Norsk tastatur? Vil dette være vanskelig og innebære store kostnader?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå sjekket litt rundt, og Sony har verken autoriserte forhandlere eller norske laptoper (de selges ikke i norge, altså) :D Eneste forskjellen er < og >-tegnene, men da er det bare å trykke ALT + 60/62, så var det problemet løst. Takk for svar Mad Wolf Magnux!

8007583[/snapback]

Hvis Sony ikke selger PCene i Norge risikerer du at du må sende PCen til Tsjekkia for å få fikset den om det oppstår feil. Husk også at det er tsjekkisk forbrukerlovgivning som gjelder, og jeg tviler på om den gir like gode rettigheter som den norske. I tillegg får du store problemer med å selge den brukt i Norge, hvis det ikke er norsk tastur, om du skulle finne på det.

Lenke til kommentar
Har nå sjekket litt rundt, og Sony har verken autoriserte forhandlere eller norske laptoper (de selges ikke i norge, altså) :D Eneste forskjellen er < og >-tegnene, men da er det bare å trykke ALT + 60/62, så var det problemet løst. Takk for svar Mad Wolf Magnux!

8007583[/snapback]

Hvis Sony ikke selger PCene i Norge risikerer du at du må sende PCen til Tsjekkia for å få fikset den om det oppstår feil. Husk også at det er tsjekkisk forbrukerlovgivning som gjelder, og jeg tviler på om den gir like gode rettigheter som den norske. I tillegg får du store problemer med å selge den brukt i Norge, hvis det ikke er norsk tastur, om du skulle finne på det.

8007985[/snapback]

Jeg er klar over alt du nevner. Har kjøpt en god del dyre gjenstander i tsjekkia, og det har kun vært et tilfelle jeg måtte sende tilbake (var et Canon digitalkamera), og det gikk uten problemer. Nå befinner jeg meg uansett i tsjekkia i ca. 1 mnd, så dersom det skulle oppstå feil med det første er i hvert fall det greit.

Tusen takk dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...