WaterMarked Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei. Jeg vurderer å gå 3d animasjon og kanskje spilldesign etterpå. Men som sagt dette koster en del, litt for mye synes jeg. Denne skolen har og fått en del slag i trynet av media og det er en del studenter som ikke er fornøyde med undervisningen. Dette gjør meg mer skeptisk. Er det noen her som har gått på denne skolen som kan fortelle meg litt? Er det vanskelig å komme inn på denne skolen? Hvordan er det med studielån? Og hvordan er det med jobber, er det vanskelig å få jobb i denne bransjen? Frister ikke mye å betale så mye for en utdanning viss det er nesten umulig å få jobb. Håper vis noen her har gått på denne skolen tar seg tid til å fortelle meg litt om hvordan det var, og hvordan det er med jobber osv. Er det noen andre skoler som har samme tilbud? Alle svar er til hjelp. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg vet ikke noe særlig om noroff, kun at de bruker 3ds max, kontra maya som blir brukt på idefagskolen. Idefagskolen kan nevnes som et alternativ, denne er litt dyrere (ca. 110 000 for et år), men blir til gjengjeld skrytt opp i skyene av de som har vært der. Denne holder dog til i Tønsberg. Jeg har ikke gått noen av skolene selv, så jeg har ikke så mye å tilføye. Dersom du ikke skulle få svar her, så anbefaller jeg deg www.storedyret.com, der er det mange som har gått både noroff og idefagskolen. Lykke til! Lenke til kommentar
vegins Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Prøver å få liv i denne tråden igjen... Sliter litt med å finne studie her i Stavanger, Data på UiS ser litt kjedelig ut ved første blikk. Så jeg tenkte (litt motvillig) at jeg kan sjekke ut hva Noroff hadde. Og det viser seg at de har mye av det jeg kan og for den del kan se for meg å jobbe med i fremtiden (vil jo ikke ha en jobb jeg hater...). De har noe .NET ser det ut til (hurra) i motsetning til java/J2EE (UiS) som jeg finner mindre brukbart enn bla C#, beklagelig nok så er det VB.NET de satser på, men ser at i 4 semester så har de C++ håper at de oppgraderer til C# her. Noen som har hørt om eller vet noe om det Noroff kaller "IT-Spesialist"? Studiet virker interessant for meg men pga diverse skrekkhistorier så lurer jeg på om Noroff har flinke lærere? Er pensum relevant for tiden? Får du det du betaler for? Er arbeidsgivere "redde" for å ansette folk fra noroff pga alle disse skrekkhistoriene? http://www.noroff.no/bliitspesialist.asp Eller bør jeg bare droppe Noroff og satse på UiS heller? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hvis du vil jobbe med systemutvikling så vil jeg anbefale deg å ta UiS. Noroff har nok ingen høy stjerne i dette miljøet (er vel ganske ukjent for de fleste) og du kommer nok lengre med en grad fra et universitet. Greit nok at du synes C# er moro, men om det er mindre brukbart en Java er vel synsing. I dag så er Java og .NET rimelig like mye brukt i systemutviklingsbransjen, så kan du en av disse i tillegg til gode kunnskaper om objektorientering så er du ettertraktet. Hvis det er systemutvikling du ønsker å jobbe med så ser jeg ingen grunn for at du skal betale skolepenger for å være mindre ettertraktet på arbeidsmarkedet. Hvis du ønsker å ta noen av de andre studiene Noroff har som kanskje ikke finnes ved universitetet så kan saken stille seg annerledes, men da må du ønske å arbeide med dette. Edit: Merk at jeg ikke kjenner utdanningen på Noroff direkte. Jeg uttaler meg på bakgrunn av det jeg kan om systemutvikling og denne bransjen i Norge. Endret 15. mars 2007 av stadskle Lenke til kommentar
vegins Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Takker for bra svar Vet du noe mer angående sikkerhetsdelen av studiet? eller er dette også like jalla som jeg har fått inntrykk av? Problemet er vel at jeg egentlig ikke har klart å velge mellom systemutvikling og nettverk enda. Lenke til kommentar
olti Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hey! Jeg er akkuratt ferdig med 1. året, Nettverk-System administrator i Stavanger. Jeg er forsåvidt fornøyd med studiet der, men skulle ønske det var mer utdypning på enkelte av modulene. Det var en grei gjennomgang av de aller fleste typer IT studier. Jeg ser veldig frem til 2. året som omhandler sikkerhet og etteretning, hvor det som nevnt også går nærmere inn på C++ og C#. Målet mitt hvertfall er å gå videre til Wales (University of Glamorgan) for å ta en bachelor innenfor Nettverk og sikkerhet. Send meg gjerne en mail på onkelt (at) gmail . com hvis du har flere spm ang dette. Har ikke noe imot å svare! =) Ole T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå