abene Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hvor mange ulike Windows Live-tjenester har Microsoft egentlig lansert? Her får du oversikten. Les mer Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 sikkert mange fine tjenester der, men når nettsiden er designet slik at Opera-brukere som besøker get.live.com automatisk blir redirectet til ideas.live.com er tjeneste lite interessant. F.eks. er det svært vanskelig å laste ned Windows Live Messenger fra den siden... Men, men.. Hvis Microsoft ikke ønsker besøk fra nettleseren Opera så går jeg til konkurrende sider som har programvare og nettsider som faktisk kan brukes... Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
kommers Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Is Windows Live dying? spør Matt Mondok i artikkelen. Jeg tror jeg sier meg enig med han, å sette "Live"-stempel på omtrent alt som kommer fra Redmond var nok mest et markedsføringstricks for å vinne folks oppmerksomhet: "Sjekk her, dette er noe nytt". Joda, det funket kanskje, for å få "solgt" de nye webtjenestene de har snekret sammen, i konkurranse med f.eks. Google. Men å bare omdøpe eksisterende software til noe med "Live" får brukerne til å tro at det er noe nytt ved dem, mens de i bunn og grunn er så og si samme greia, så markedsføringstrickset blir mest hype og effekten kortvarig. Men Microsoft følte vel de trengte det sikkert for å gjøre seg litt mer synlige på WWW. *gjesp* Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Pøh, Windows Live er ikke noe for meg i hvert fall. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Windows Live Boards var .. sinnsykt populært .. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 sikkert mange fine tjenester der, men når nettsiden er designet slik at Opera-brukere som besøker get.live.com automatisk blir redirectet til ideas.live.com ... Get.live.com fungerer i Opera hos meg i alle fall. Bortsett frå Live Mail tviler eg på at eg kjem til å bruke dei tenestene noko særleg. Sikkert gode produkt, men trur ikkje det er noko eg har bruk for. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Pøh, Windows Live er ikke noe for meg i hvert fall. 8008047[/snapback] .. tror jeg trekker denne tilbake litt Windows Live Board var utrolig aktivt og jeg fant ikke et eneste useriøst svar ... kanskje jeg en gang kommer til å henvende meg der? Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 get.live.com funker ikke i operaen min... husker jeg satt å banna fordi jeg ikke fant ut hvor jeg skulle laste ned Live Messenger... endte jo opp på adressa ideas.live.com hver bidige gang! Lenke til kommentar
iDude Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 windoes live kan bli veldig bra om MS virkelig trår til, men jeg tviler på MS har samme motivasjonen som feks Google. Google satser for tiden hardt på Google Apps, noe lignende tviler jeg litt kommer fra MS. Office er vel sammen med windows det de tjener mest på, så motivasjonen for å flytte slike ting over til web er vel laber. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 sikkert mange fine tjenester der, men når nettsiden er designet slik at Opera-brukere som besøker get.live.com automatisk blir redirectet til ideas.live.com er tjeneste lite interessant.Jeg testet nettopp dette selv, og blir redirectet med både Opera (Opera/9.10 (Windows NT 5.1; U; en)) og selveste MS IE (7.0.5730.11), begge kjørende på en Windows XP SP2, så det er vel kanskje meningen at alle skal bli omdirigert. Med en simpel HTTP GET-request via telnet uten å angi User-agent som header-felt får man også en "FOUND 302"-melding: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor kommers@angel:~$ telnet get.live.com 80 Trying 65.54.199.140... Connected to get.live.com. Escape character is '^]'. GET /index.html HTTP/1.1 Host: get.live.com HTTP/1.1 302 Found Date: Fri, 23 Feb 2007 23:30:21 GMT Server: Microsoft-IIS/6.0 P3P:CP="BUS CUR CONo FIN IVDo ONL OUR PHY SAMo TELo" X-Powered-By: ASP.NET X-AspNet-Version: 2.0.50727 Location: http://ideas.live.com Set-Cookie: MSNADS=UM=; domain=.live.com; expires=Tue, 26-Apr-2022 19:00:00 GMT; path=/; HttpOnly Set-Cookie: COUNTRY=NO; path=/ Set-Cookie: SPEED=Broad Band; path=/ Cache-Control: private Content-Type: text/html; charset=utf-8 Content-Length: 138 <html><head><title>Object moved</title></head><body> <h2>Object moved to <a href="http://ideas.live.com">here</a>.</h2> </body></html> Lenke til kommentar
saivert Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Fint med alle disse nye tjenestene, men når skal man får tid til å bruke alle disse? Og har man virkelig behov for alt dette? Det spør jeg om. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Selvfølgelig har man ikke behov for det - man har ikke behov for internett en gang. Ikke for en PC heller. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Følgende Windows Live-tjenester eller programmer er lansert, men er foreløpig ikke blitt tilpasset norske forhold. Windows Live Toolbar En verktøylinje som utvider funksjonaliteten til Internet Explorer. Dette er noen av funksjonene i Windows Live Toolbar: * Nettsøk * Filter mot svindelforsøk (phishing) * Blokkering av virus * RSS-feed * Utklippstavle for mellomlagring av tekst, bilder og nettsider Klikker man lenken dere oppgir, kommer man faktisk til den norske siden og kan laste ned den norske verktøylinjen... Research? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Prøver å testa ut Office Live Basics, men møter veggen i mangel på amerikansk VISA. Fins det nokon måte å få tak i det på? Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hvordan får jeg Live favorites til å fungere? Jeg får opp et vindu hvor det står "Windows Live terms of use". Da det ikke er en knapp for å akseptere trykker jeg på "view term for use", men der finner jeg heller ikke noen sted jeg kan akseptere. Noen som vet? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Er det mulig å få live messenger til å se ut som vanlig msn 7,5? Lenke til kommentar
asle Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) går det ikke ann å søke etter nye kontakter med navn og adresse i messenger? (hvis man ikke vet e-mail adressa mener jeg) gikk for 3-4 år siden når jeg brukte messenger sist Endret 25. februar 2007 av asle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå