-Shark- Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei, Har 3 hdd. Den ene 120gb er delt i 2 partisjoner. De 2 andre harddiskene spiller forsåvidt ingenrolle. På den ene partisjonen C:/ (60 gb) ligger Windows xp nå. På D:/ ligger det bare musikk og lignende. Kan jeg bare ta ut de andre harddiskene(de 2) og innstallere windows vista på D:/ nå? Eller må jeg gjøre noe for at det skal gå? Takk for svar Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Du trenger ikke ta ut de andre harddiskene for å installere Vista på D:\. Bare sett i Vista-plata, restart maskinen, trykk en tast når du får beskjed om å starte fra DVD og kjør installasjonen derfra. Installasjonsprogrammet vil da oppdage at du allerede har installert XP på en annen harddisk og legge dette til i oppstartsfila slik at når du starter PCen kan du velge mellom XP eller Vista. (Gjorde det selv i går faktisk, fungerte bra) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Ok. Da prøver jeg dette. Og da istarten(når maskina startes) kan jeg velge hvilken jeg vil bruke?(pro eller vista) Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeppz. Du får følgende valg: 1. Microsoft Windows Vista 2. Tidligere versjon av Windows Du får 30 sekunder på deg å velge, dersom du ikke har valgt noe innen disse 30 sekundene startes Vista automatisk. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Jeppz. Du får følgende valg: 1. Microsoft Windows Vista 2. Tidligere versjon av Windows Du får 30 sekunder på deg å velge, dersom du ikke har valgt noe innen disse 30 sekundene startes Vista automatisk. 8014394[/snapback] Tusen takk for hjelp. Spiller du noen rolle hvilken form den partisjonen er? Om den er primær,logisk what ever. Den formateres jo når du legger inn OS uansett. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Spiller du noen rolle hvilken form den partisjonen er? Om den er primær,logisk what ever.Jeg opprettet partisjonen i installasjonsprogrammet til Vista, tror den ble primær. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Spiller du noen rolle hvilken form den partisjonen er? Om den er primær,logisk what ever.Jeg opprettet partisjonen i installasjonsprogrammet til Vista, tror den ble primær. 8015552[/snapback] ok. Da sletter jeg den gamle og oppretter en ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå