Gå til innhold

Fotorealisme er en blindvei

TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemingen skriver du? Vil påstå mye av stemningen kommer fra grafikken og musikken ;)

Selv føler jeg at grafikken er blitt meget viktig, men den trenger ikke være fotorealistisk. Vi ser en enorm utvikling i datakraft og dette vil gjøre at de spillverdene vi vil få i framtiden blir mer levende, mer spennende og alt dette er med på å gjøre gameplayet bra!

Lenke til kommentar

Om man tar f.eks. ett spill som Crysis, så er det ikke grafikken som frister meg mest. Det er ødeleggbare omgivelser, bygninger, busker etc etc etc. Slik ting gjør verden mer levende. Gjør verden mere troverdig. Samtidig så prøver Crysis å gjøre spille så fotorealistisk som mulig, noe som passer godt i dette spillet. Men i ett fantasy spill så kan utviklerene ha større frihet til å lage grafikken slik de vil. Kraftig hw er bare en ressurs for utviklerene, og ser bare positive ting med all satsingen på grafikk i dag.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Ah, jeg ser hva du mener, og er ganske så enig i det med at verdenen blir mer troverdig og slikt ^^

Men jeg føler ikke for å ha bedre grafikk enn det vi har idag. Beholde grafikken, øke troverdigheten på verden... Og når det var gjordt, så kunne man fokusere på grafikk igjen ^^

(patetisk til å forklare, jeg vet)

Lenke til kommentar

Joda skjønner deg ;) Er ikke så lett å forklare disse tingene.

Men i for eksempel simulatorer så mener jeg at det er viktig å gå for fotorealistisk grafikk. Flysim, blisim, sportssim osv osv. Men i for eksempel plattform spill, vil fotorealistisk grafikk virke merkelig.. I slike spill så skal det være en hvis sjarm over grafikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...