Gå til innhold

Valg av ASUS hovedkort, eller tilsvarende kvalitet

Anbefalte innlegg

Må ha ny pc, klarer å velge stort sett alle komponenter selv, men er usikker på hovedkort da det er såpass mange valg.

Tenkte en rimelig sempron cpu først, så oppgradere til 2core senere, et middels skjermkort, og 1 Gb DDR2 minne foreløpig. Win XP pro.

Disker og kabinnett mm har jeg.

Hvilket HK i 7-800 kronersklassen er da å anbefale? Trenger ikke SLI.

Fikk anbefalt ASUS, da jeg har dårlig erfaring med Soltek fra før. "Merkevare" skulle visst være bedre, holdbarhetsmessig.

Men hva trenger jeg egentlig av funksjoner, og hva er bra å ha fremtidsrettet sett?

EDIT: Kanskje jeg heller skulle formulere det slik; HVilket brikkesett er det som er å anbefale? Er Nforce 570 Jesus utgaven om man ikke skal ha SLI? Eller er det andre brikkesett som er bedre/mer stabile om man ikke kun er gamer?

Endret av tilstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg liker review av asus 650 sli, sli følger med, får ikke billigere uansett, kansje pb5 med 965 chipsett, , vet ikke om pb5 går mer enn 400, har ikke sjekket opp. i testen så klarte iallefall 650 opp mot 500fsb. og 1.35 volt opp til 1.6 som er mer en nok, hvor vannkjøling evt fase kommer inn?

det ligger på en drøy tusing, noen plasser rett under. og er vel det beste oc kort til pris du får noen stans. ga vistnok også 2 fps mer i noen spill tester med det chipsettet.

til gjengjeld støtter det quad core.

prosessor du får 3ghz til 500-700kr ny med kjøler.

du får celeron fra 300kr oppover enten med 256/512 cache. 512cache så celeron ikke så verst lenger kan du si. alikevel da nermer det seg en drøy hundrelapp ifra en 3ghz hvis jeg ikke tar feil her, spørs med prisguide. kan jo være sjov med en knøtt rimelig celeron, iallefall sikre deg gjerne kjøler i første omgang hvis målet er oc. så du får festet bakplatene på hovedkortet så du slipper det helvete med skru av hovedkortet for å feste feit kjøler på plass.

ram bør vel være 800mhz så du får brukt divider. det koster vel 200-300kr mer

667mhz 2gb sett fås omtrent for en tusing noen plasser, litt mindre mhz med divider, alikevel en del.

så allendale eller e6300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...