bj181 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Har mange gamle VHS filmer jeg gjerne skulle hatt over på HD'en på datamaskinen min. Er det noen som har et forslag hvordan men kan koble videoen til pc'en? Mvh Bj181 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Kan du først søke litt i forumet. Finnes hundre tråder om dette. Om du ikke lykkes, si ifra, så skal jeg hjelpe deg. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hvis du har et digitalt videokamera er sjansen stor for at du kan bruke dette som mellomledd. Dette står i så fall greit forklart i bruksanvisningen. Lenke til kommentar
bj181 Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Ok! Takker så meget, skal søke litt her på forumet. JA Jeg har et digitalt video kamera med HD, av typen Sony DCR-SR80E. Kanskje jeg kan benytte dette som mellom-ledd? Takker :-) Lenke til kommentar
larsidar Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Har mange gamle VHS filmer jeg gjerne skulle hatt over på HD'en på datamaskinen min. Er det noen som har et forslag hvordan men kan koble videoen til pc'en? Mvh Bj181 8007034[/snapback] Jeg kjøpte en boks som het Videograb som var USB-basert. Her koblet jeg videokameraet til boksen som jeg ville koblet det til tv'en, og så fikset denne biffen til pcen. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg kjører hvertfall signalet fra VHS-spilleren til AV-porten på kameraet, og videre inn til pc'en gjennom firewire. Så tar jeg det hele opp med pinnacle studio eller liknende programmer. Lenke til kommentar
bj181 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Bare et siste spørsmål. Lar det seg ikke gjøre og kjøre videomaskinen via Firewir'en på pc'en? Mvh bj Endret 27. februar 2007 av bj181 Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Etter spesifikasjonene har ikke ditt harddiskkamera DV-kontakt (FireWire), men det har analog inn. Pluss USB2 til overføring av MPEG2filer fra HD. Forsøk å sende VHS-signalet til Analog inn, kanskje må du mellomlagre filene på kamera-HD, eller du kan kanskje overføre de direkte med USB-kabel mellom kamera og PC. Jeg vil tro at resultatet på PC blir en MPEG2-fil. Det står vel noe i håndboken ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå