RMBB Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg kjenner noe som klarer og bøye kun det ytterste leddet på fingeren: (vedlegg) Det jeg lurer på er om dette er noe man kan lære seg eller om det er en sykdom...? Noen som har klart og lære seg dette? Lenke til kommentar
Whoopy Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Lurer på om det kanskje er noe arvelig... Det sto i en bok Endret 23. februar 2007 av Whoopy Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg kan det! Og fingeren gjør det ganske ofte, ekkelt... Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg kan det! Og fingeren gjør det ganske ofte, ekkelt... 8007384[/snapback] Men har du lært deg det? Har prøvd og få det til en stund men har gitt opp... Hehe Vet mange som kan det. Noen kan det på en finger andre kan det på flere. Virker som om det er noe galt med leddene. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg kan det, med alle fingrene. Men det er noe jeg har lært meg - øver mye på muskelbeherskelse Kan også lage "trapp" med tommelen, heve ett øyenbryn, åpne et nesebor, bevege ørene osv. Lenke til kommentar
April Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Jeg kan også gjøre det ^^ Kan også bevege begge øyenbrynene, altså heve ett om gangen. Kan også bevege nesen min som en kanin... Hvorfor jeg kan det vet jeg ikke. Men tror det bare har med muskelbeherskelse å gjøre. Så noe sykdom er det nok ikke, og heller ikke arvelig. Ingen andre i familien min som kan gjøre det. Endret 23. februar 2007 av April Lenke til kommentar
sovietkitsch Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg kan også bøye de ytterste leddene! Klarer det best på venstrehånda, da. Dette er noe jeg har lært meg, kunne det ikke før Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg kan og dette, men har egentlig aldri lært meg det så det er vel bare sånn jeg er hehe Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg kan dette, men det er noe som har komt naturlig etter at jeg har spilt gitar en stund. At fingrene blir "overfleksible" og jeg kan bøye og vri dem i alle mulige retninger. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg og kan det der.. lærte det av min bror Lenke til kommentar
kalli Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Jeg kan det og har alltid kunnet det. Har ikke lært det av noen liksom... Jeg trodde faktisk når jeg var liten at alle klarte det, til jeg til min store forundring forstod at det faktisk ikke var så mange som kunne det...! Litt kult med sånn triks med kroppen egentlig... Kan endel andre også...! EDIT: Og NEI jeg tror ikke det er en sykdom... Er bare sånn noen er... Endret 24. februar 2007 av kalli Lenke til kommentar
Chocker Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Noen kan gå i bro, andre ikke..hehe Jeg kan bøye tommelen 90 grader bakover...utterste leddet, men det er fordi den bare har blitt slik etter å ha vært mekanikker i en del år. De med leddgikt eller rævmatisme kan nok enda mere enn oss vanlige, men for oss er nok ikke dette noen sykdom. Bøye ytterste ledd på fingrene vil jeg tru er mere teknikk og kontroll over musklene/scenene...der har ikke jeg noen sjanse ivertfall :!: Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Sykdom? wtf? Jeg kan gå i bro, reise meg, gå ned igjen, gå opp motsatt side OG bøye fingertuppene! WHAT IS WRONG WITH ME?! Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Kan gjøre det med lillefingeren, nesten 90 grader. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Det er en livsfarlig sykdom. Bruk plaster sånn at du ikke smitter andre. Jeg er ikke i stand til å bøye ytterste ledd på den måten. Min bror er det, men det er som følg av en skade. Det skal vel være fullt mulig å lære seg dette, men nytteverdien er heller lav. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Nytteverdien lav? Du vet tydligvis ikke hva du snakker om! Jeg kan det forresten, og har alltid kunnet det. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Ja, nytteverdien er lav. Hvilke gleder har man av å kunne bøye de ytterste leddene? Akkurat. Endret 25. februar 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Dette er vel et prakteksempel på det som kalles hypermobile ledd. Det er en sykdom, men ikke så veldig alvorlig. Den skyldes at leddbåndene er litt for lange eller elastiske. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Dette er vel et prakteksempel på det som kalles hypermobile ledd. Det er en sykdom, men ikke så veldig alvorlig. Den skyldes at leddbåndene er litt for lange eller elastiske. 8022302[/snapback] It's not a bug, it's a feature! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 sykdom hah. om du tror det er en sykdom har du ikke særlig stor viten. som å si at alle venstrehendte er syke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå