Gå til innhold

Oppgradering CPU (Dothan)

Filla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du setter en prosessor med 533 Mhz bushastighet (133 Mhz FSB) i en pc som kjører på 400 Mhz (100 Mhz fsb) vil prosessoren klokkes ned tilsvarende. det vil si, at om du setter inn en Pentium M770 vil denne kjøre på 1,6 Ghz i din maskin, med andre ord dårligere enn din nåværende. Ikke å anbefale altså.

Lenke til kommentar
hvis du setter en prosessor med 533 Mhz bushastighet (133 Mhz FSB) i en pc som kjører på 400 Mhz (100 Mhz fsb) vil prosessoren klokkes ned tilsvarende. det vil si, at om du setter inn en Pentium M770 vil denne kjøre på 1,6 Ghz i din maskin, med andre ord dårligere enn din nåværende. Ikke å anbefale altså.

8009657[/snapback]

Ok...men om hovedkortet har støtte for 533 Mhz fsb) så vil den vel stille seg automatisk etter hva du putter i den...om det skulle være 400 Mhz fbs eller 533 Mhz fsb..

Men om du vet at hannes hovedkort ikke støtter det så stemmer vel det..jeg har ikke hatt tid til å lese så mye om det men regnet bare med at det gikk helt greit....jeg hadde tenkt å gjøre det samme med min cl56 men den gikk til h..... før jeg kom så langt :!:

Lenke til kommentar

sjekket ikke innmaten i maskinen hans før jeg postet, bare antok det siden han hadde en 745-prosessor fra før ;) sjekket det nå, og det virker som om pc'en hans har 855-brikkesettet, som opererer på 100 Mhz fsb.

det som er litt spennende er at med litt triksing fungerer det der også andre veien, om du setter en 400MHz-prosessor i en 533-pc vil den klokkes opp, det såkalte pinmod-trikset. Ved å kortslutte to av pinnene på en Pentium M735-prosessor (1,7 Ghz) og montere den i en pc med 915-brikkesett så vil den kjøre på 2,26 Ghz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...