Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bihulebetennelse - Beste måten å forbi frisk

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

God <tid på dagen>!

Jeg er den heldige innehaveren av en bihulebetennelse i bihulen under det venstre øye, og har fått antibiotika. Men det jeg lurte på var at jeg får bihulebetennelse ca. en gang i året og da varer det lenge uten behandling som gjør at jeg er dårlig sånn igjennom hele vinteren og jeg klarer ikke gå på skolen som normalt og derfor får masse fravær ( :cry: )

Så... Mitt store spørsmål er hvordan skal jeg unngå å få denne forbanna bihulebetennelsen, for det er ganske slitsomt og plagsomt.

forresten, har vært på MR scan og fått vite at jeg har polypp(?) i en slimhinne i nesa.

Takk fra den snørrete Torstein *nyse*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God <tid på dagen>!

Jeg er den heldige innehaveren av en bihulebetennelse i bihulen under det venstre øye, og har fått antibiotika. Men det jeg lurte på var at jeg får bihulebetennelse ca. en gang i året og da varer det lenge uten behandling som gjør at jeg er dårlig sånn igjennom hele vinteren og jeg klarer ikke gå på skolen som normalt og derfor får masse fravær ( :cry: )

Så... Mitt store spørsmål er hvordan skal jeg unngå å få denne forbanna bihulebetennelsen, for det er ganske slitsomt og plagsomt.

forresten, har vært på MR scan og fått vite at jeg har polypp(?) i en slimhinne i nesa.

Takk fra den snørrete Torstein *nyse*

8006817[/snapback]

Polypp er årsaken til din hyppige bihullbentennelser, og kan fjernes med et enkelt inngrep. Det er en "utvekst" av slimhinnet inni nesen din, og kan sammelignes gjerne med en stor "kvise." Polyppen blokkere luft og væske mellom nesen og bihullet, og lansiktig irritasjon forårsaker betennelser.

Den beste, og den eneste løsningen, mot din bihullbetennelser; er å fjerne polyppene. Det er en 2 timers inngrep, og er "dra hjem på dagen."

For å lindre symptomene/inflammasjonen kan du be legen din å skrive ut litt glucosteorider. som f.eks. Nasonex

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...