flopflop Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hei og hello, Kjøpte ny PC i januar, men syntes det var så fantastisk morsomt å bytte ut PSU og skjermkort, så nå vil jeg bygge en ny fra bunnen av. Har aldri bygget en PC før, men har hatt "data" i mange herrens år, og er ikke helt grønn. Har valgt meg ut komponenter som jeg synes er passende, men er litt usikker på minne og hk, der har jeg ikke så mange erfaringer. Har lest mye om det her og ellers på nettet, men mangler "hands-on"-erfaring med disse komponentene. Det samme gjelder for kabinett. Jeg valgte dette kabinettet nesten utelukkende fordi det så j#&¤/ kult ut, og det har fått gode skussmål i tester på nettet. Anyways, her er komponentene https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42166 Skjermkortet og PSU har jeg, men de er lagt til likevel (PSU er 600W, ikke 550W slik den i handlevognen er) Har ikke giddet å liste opp mus, tastatur osv, det har jeg nok av. Fint om jeg kunne få noen pointers på hva som er bra/mindre bra med oppsettet, evt om noen av komponentene er for svake e.l i forhold til de andre, og om noen er lite overklokkingsvennlig, har lyst til å overklokke litt forsiktig etterhvert. Er ikke noe problem å legge litt mer penger i enkelte av komponentene dersom dette er hensiktsmessig, men så ikke vitsen med å starte med RAM til 4000 kroner. Takk for all hjelp! Endret 23. februar 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei! Hovedkort til overklokking kan jeg ikke gi noe godt svar på, men jeg tror det er bra nok. Minnet skal være ganske bra til overklokking, det samme gjelder cpuen. CPU-viften kjenner jeg ikke til, men Zalman har generelt gode vifter. Kutt ut Raptor-disken, du vil ikke merke ytelseforskjell i forhold til den andre disken, så sleng helle på 1-2 ekstra disker på 500GB du. Er det noe mer du lurer på, så bare si ifra. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Legg oppi en Scythe Ninja Plus, også : ) Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Antar at du kanskje har lyst til å kjøre Windows Vista. Da tror jeg 2GB med minne blir for lite hvis du også skal kjøre det siste på spillmarkedet. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Antar at du kanskje har lyst til å kjøre Windows Vista. Da tror jeg 2GB med minne blir for lite hvis du også skal kjøre det siste på spillmarkedet. 8007059[/snapback] trur du 2 GB me minnne blir for lite? en kompis kjører vista me bf2142 uten problemer. så det så! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 2GB minne er bra nok en stund til fremover, men mer er selvsagt bedre. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 trur itj det blir for lite lel jeg. jeg komis kjører bf 2142 me 1GB ram uten problmer med vista:P så jeg trur det kan gå bra Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 3 gb ram så har en iallefall 2x1 og 2 x512. finnes jo 37gb raptor. små hd raskere en større. nice oppsett. kjøp en psu med 4x 12 railer. evt en chieftec, grei pris. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Parvis like minnebrikker gjør at pcen kan kjøre Dual-DDR(2), som gir litt ekstra ytelse. Så jeg anbefaler at kjøper velger nå 2x1GB og så kjøper to brikker til om kanskje 1-2 år. Ytelseforskjellen mellom Raptor og gode 7200rpm-disker er ikke merkbar, det er derimot støyen, varmen og prisen på Raptor. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Takk for gode tips.. Ser ikke helt behovet for 4 gig ram enda, men det er jo bare å kjøpe noen gigabyte til når det trengs. Fint jeg fikk klarhet i dette med 10000 rom-disker, har nemlig hørt at det var en merkbar forskjell av en annen, men da kan han dra til helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå