Bravofox Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Vet ikke om dette innlegget ligger på riktig sted, men.. Hovedkortet mitt har ikke firewire så jeg får ikke brukt dvi til firewire når jeg skal overføre video fra kameraet mitt . Isteden må jeg bruke overføring over usb. Programmet som følger med kameraet lager filer i et format som ikke blir godkjent av pinnacle studio som jeg skal bruke til å redigere. Jeg har derfor brukt windows movie maker, men resultatet er at filmen blir i elendig kvalitet. Har dere noen tips om et gratis program jeg kan bruke til å overføre video via USB, og som gjør at jeg kan bevare god kvalitet og lagre det i et format som jeg kan redigere i pinnacle studio?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hva med å kjøpe et firewirekort? Dette pasesr utmerket mot redigeringsprogram og gir gode styringsmuligheter av kameraet fra PCen. Lenke til kommentar
Hesten Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Mulig jeg tar helt feil nå, men USB takler vel ikke å overføre film gjør den vel? Tror du er helt nødt til å ta dette via firewire. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 I dei fleste tilfelle er ikkje USB støtta, eller so kan det berre brukast til streaming av video i låg kvalitet. Det einaste unnataket frå dette er nokre av Panasonic sine ny kamera, som saman med den medfølgjande programvara kan overføre DV-video i full kvalitet med USB. Men uansett so er firewire betre, då det har mykje breiare støtte, og du er garantert full kvalitet. Med andre, gjer som PerB seier og kjøp eit firewire-kort. Dei er ikkje so veldig dyre. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Nå er jo ikke FireWire bedre, det er bare standarden innen industrien. Til trådstarter, det hadde hjulpet om du opplyste hvilket kamera du har og om det har usb-tilkobling. I de fleste tilfeller er usb-funksjonen rettet for webcam-bruk og overføring av stillbilder. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Er det snakk om et mini-DV kamera? USB2.0 har to standarder. USB Full-Speed og USB High-Speed. Sistnevnte er fullt kapabelt med den "gamle" FireWire standarden når det gjelder hastighet; Ca 480 Mb/sek. Dette gir ca. 60 MB/sek. Til sammenligning kreves ca. 3.5 MB/sek for DV-overføring (4:3 PAL). For ordens skyld nevner jeg at b=bits, B=bytes, M=Mega og ikke (m, som er milli) :-D Forvirret? Se f.eks Pompel og Pilt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå