Gå til innhold

Program til å overføre video fra camera via usb?

Bravofox

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette innlegget ligger på riktig sted, men..

Hovedkortet mitt har ikke firewire så jeg får ikke brukt dvi til firewire når jeg skal overføre video fra kameraet mitt :( . Isteden må jeg bruke overføring over usb.

Programmet som følger med kameraet lager filer i et format som ikke blir godkjent av pinnacle studio som jeg skal bruke til å redigere. Jeg har derfor brukt windows movie maker, men resultatet er at filmen blir i elendig kvalitet.

Har dere noen tips om et gratis program jeg kan bruke til å overføre video via USB, og som gjør at jeg kan bevare god kvalitet og lagre det i et format som jeg kan redigere i pinnacle studio?? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

I dei fleste tilfelle er ikkje USB støtta, eller so kan det berre brukast til streaming av video i låg kvalitet. Det einaste unnataket frå dette er nokre av Panasonic sine ny kamera, som saman med den medfølgjande programvara kan overføre DV-video i full kvalitet med USB. Men uansett so er firewire betre, då det har mykje breiare støtte, og du er garantert full kvalitet. Med andre, gjer som PerB seier og kjøp eit firewire-kort. Dei er ikkje so veldig dyre.

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke FireWire bedre, det er bare standarden innen industrien.

Til trådstarter, det hadde hjulpet om du opplyste hvilket kamera du har og om det har usb-tilkobling. I de fleste tilfeller er usb-funksjonen rettet for webcam-bruk og overføring av stillbilder.

Lenke til kommentar

Er det snakk om et mini-DV kamera?

USB2.0 har to standarder. USB Full-Speed og USB High-Speed. Sistnevnte er fullt kapabelt med den "gamle" FireWire standarden når det gjelder hastighet; Ca 480 Mb/sek. Dette gir ca. 60 MB/sek. Til sammenligning kreves ca. 3.5 MB/sek for DV-overføring (4:3 PAL).

For ordens skyld nevner jeg at b=bits, B=bytes, M=Mega og ikke (m, som er milli) :-D

Forvirret? Se f.eks Pompel og Pilt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...