tgrude Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hei! Bestilte shell derifra for litt over en måned siden, en proffesional pakke som vil si 3 bakgrunner. Idag morrest fikk jeg vite at kontoen ble stengt fordi jeg kjøre en prosess for mye. Betaler tross alt ikke 450 kr for 1 måned, og nå nekter dem å åpne igjen, og vil neppe sende noe penger tilbake. Fikk ingen advarsler eller noen beskjeder før shellet ble stengt. Fikk denne mailen: Hei, Konto tgrude stengt grunnet abuse. tgrude 18246 0.0 0.2 3420 2388 ? S Nov07 6:33 ./eggdrop l33t.conf tgrude 30176 0.0 0.0 1828 816 ? S Dec02 0:19 ./muh tgrude 10264 0.0 0.1 2208 1176 ? S Dec02 0:00 SCREEN tgrude 10265 0.0 0.1 2224 1260 ttya2 S Dec02 0:00 /bin/bash tgrude 10268 0.0 0.2 4684 2856 ttya2 S Dec02 1:09 irssi tgrude 7176 0.0 0.0 1800 780 ? S Dec04 0:00 ./bnc bnc.conf Du kjørte 4 bgs hvor du hadde lov å kjøre 3. -Thorbjørn http://www.linuxnation.no ---------------------------------------------------- Hei, Denne kontoen er stengt permanent. Hvis screen og irssi var 2 forskjellige så hadde du kjørt 2 for mye. eggdrop muh screen (inkl bash og irssi) bnc == 4 -Thorbjørn http://www.linuxnation.no Hva gjør jeg?? -tgrude- Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 dessuten glemte jeg og si at dette var ikke med vilje, var ikke klar over at jeg kjørte 4 bgs.. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Vel, ikke veldig saklig, men Your fucked Du brøt reglene, da skjer sånt... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 20:45, skrev tgrude:dessuten glemte jeg og si at dette var ikke med vilje, var ikke klar over at jeg kjørte 4 bgs.. Det betyr egentlig ikke så veldig mye. Det er DIN plikt å sette deg inn i reglement og hvordan et Linux-shell fungerer. Kan du ikke det, så burde du vel egentlig ikke holde på med shells. Om reaksjonen kanskje var litt streng, skal jeg ikke uttale meg om, men Linux-Nation er i sin fulle rett til å terminere deg som bruker uten å gi tilbake pengene. Du har brutt reglene og sånt kan svi. Tviler du kommer langt med "Jeg visste vel ikke at det ikke var lov å kjøre fortere enn det som stod på skiltene ?!?" liksom ... Lenke til kommentar
mbst Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hva er det egentlig snakk om? Hva er Linux-nation Shells? Er det GUI-et til en Linux-versjon? Hva er det egentlig du har gjort galt? Hvordan fungerer dette, jeg forstår ikke dette helt. :smile: Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 hmm, vet jeg har gjort feil.. og var fullstendig klar over konsekvensene på forhold! men trodde lissom jeg skulle få advarsler først, siden det gjaldt på tidligere shells.. men men.. kjipt uansett Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Skjønner godt at du synes at reaksjonen er streng, det er jo selvsagt kjempesurt siden det ikke har vært med overlegg, men bare et uhell. Men om vi prøver å se saken fra http://www.linuxnation.no sin side. Det er godt mulig at de har mange kunder som bevisst snylter slik at http://www.linuxnation.no blir tvunget til å kjøre en så streng policy, selv om den også rammer noen som ikke gjorde det bevisst. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 22:19, skrev mbst:Hva er det egentlig snakk om?Hva er Linux-nation Shells?Er det GUI-et til en Linux-versjon?Hva er det egentlig du har gjort galt?Hvordan fungerer dette, jeg forstår ikke dette helt.:smile: Mitt dataleksikon! Bourne shell: en kommandofortolker - del av operativsystemet UNIX. CASE-shell: /keis-sjell/ et CASE verktøy som ikke støtter bestemte systemutvikingsmetoder, men som kan tillate bruk av forskjellige metoder. Kan også gi brukeren muligheten til selv å utvikle nye metodespesifikke teknikker. C-shell: populær kommandofortolker i operativsystemet UNIX. shell: 1) det ytterste "skallet" av et program, altså et annet ord for brukergrensesnitt. 2) Grensesnitt som tar imot kommandoer fra brukeren og prosesserer disse (command shell) i tekstbaserte operativsystemer. Programmet som utfører selve kommandoene kalles gjerne "command processor", mens den delen av "command processor'en" som tar imot kommandoene fra brukeren altså kalles shell. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 hmm.. verker litt merkelig.. på unix systemer så kan du velge hvor mange prosesser osv. en bruker skal kunne bruke, ser ikke ut som de har vist om det her da. men når jeg ser på de prisene som de har så skjønner jeg godt at de vil ha bort ircere og lamere,, de vil ha fermaer, men du skjekk http://www.google.com/search?q=free+shell&...=utf-8&oe=utf-8 kanskje du får et eller 10 shell gratis. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Du har startet opp en eggdrop, en muh, en bnc og så en irris (med screen'en). Hvordan kunne du ikke være klar over dette? Ikke for å være frekk ellernoe, menneh er vel ikke vanlig praksis at man kunskapstester kundene sine? De kunne neppe da ha vist at du ikke var i stand til å sjekke dette. Dog det var kanskje litt strengt å stenge konto'en permanent pga en enkel overtredelse. En liten dask burde holde. -Dante Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Ja noe sånt ja.. andre plasser regnes BitchX/irssi ikke som en prosess.. SCREEN visste jeg var èn! derfor trodde jeg det var 3. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 16:53, skrev tgrude:Ja noe sånt ja.. andre plasser regnes BitchX/irssi ikke som en prosess.. Hvorfor i all verden skulle ikke irssi eller BitchX være en prosess? En prosess er en prosess. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Trode det var vanligst å bare regne med bakgrunnsprosessene. Skal en være gjerrig så er jo bash også en prosess... Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 17:19, skrev blanc:Trode det var vanligst å bare regne med bakgrunnsprosessene. Skal en være gjerrig så er jo bash også en prosess... Takk, det jeg skulle fram til :smile: Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Men det er vell lite vits nå i å krangle om dette, gjort er gjort.. Og jeg får den ikke igjen uansett hvor mye jeg krangler! 450 kr fattigere. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg skjønner godt at de reagerte, for screen pluss irssi er ganske tydelig at man kjører i bakgrunnen, og er dermed ekstra bakgrunnsprosesser. Men jeg er enig i at det hadde holdt med en dask første gangen :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå