Gå til innhold

Har kjøpt ny pc å har noen spørsmål!

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte dette utstyret på internett å har nå skrudd det sammen:

Asus P4PE/GL/F/S-ATA

Intel Pentium 4 2.8GHz Boxed PC533

Corsair 512MB DDR XMS3500, 434MHz

Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

Western Digital Caviar 80GB Special Edition 8MB Cache

1. Vet jeg skulle spurt før jeg kjøpte, men er dette bra?

2. CPUen har en tempratur på rundt 43-46 grader ved idling, 53-58 etter spilling (har ikke gått høyere). bra eller dårlig?

3. RAMen er bra ikke sant? uansett..hva skal den stå på i BIOS? 355mhz eller [Auto] ..er det mer jeg burde endre på ved RAMen i BIOS?

4. BIOS versjon nå er 1002 (sjekket under oppstart) ..burde jeg oppdatere? har også en rar lagg i bios..

5. har aldri hatt noe annet enn AMD så jeg har bare brukt VIA 4in1 og nVidia driverne til windows før så jeg lurer litt nå på hvilke drivere jeg skal ha..

6. jeg valgte NTFS, er fat32 bedre?

7. gi meg noen råd om du vil, er helt ny så alt er velkommen :wink:

Tusen takk for svar! :smile:

mvh

jvik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jau, det er bra, noke av det beste du får i dag.

2. Tempraturen er grei nok den. Litt varm kanskje? men ikkje noke faretruende.

3. Sett ramen din på max du. Kanskje du må klokke cpu'n din litt for at du skal få max speed på ramen, men det tåler cpu.

4. Eg har nesten samme hovedkort, og har samme laggen som du nevner. Altid fordel med siste bios på eit hovedkort... men ikkje fiks noke som virker!

5. Intel sine drivere burde fønke. http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...p?ProductID=816 Spørs litt kva OS du kjøyre på gliset ditt.

6. NTFS er SJEF!... eg ville ha valgt NTFS ja

7. Utforske ting er greit nok, men ikkje fix noke som virker! (snakker av erfaring)!

Lenke til kommentar

1. P4 2.8Ghz er kanskje litt overkill, men er du millionær så versjegod. Hadde nokk gått for en 2.5 personlig.

2. Helt normal temp på p4

3. Still den først på turbomode og så justere du et hakk ned. Turbo-mode har ofte en virkning til å låse maskinen.

4. Bare oppdater du. Ny Bios kan virke "hjelpende" på OC-mulighetene ved eventuelle bugfix.

5. Se hvilket chipsett du har på HK'et ditt og gå så på hjemmesidene til de som har laget det og last ned nyeste der.

6. Nei, fat er ikke bedre. Du har valgt det eneste riktige :wink:

7. Hvis du overklokker pc'en for mye og den ikke vil starte opp, så kan du resette BIOS ved å dra ut det lille batteriet som er på ditt hovedkort. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...