Knebel Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det er en del greier folk ikke har fått med seg her. 1. Sony har en standard for hvordan man skal benytte hardwaren på PS2 og PS1. I enkelte spill har man benyttet seg av shortcuts som ikke er ihht denne standarden. Dette betyr at tilogmed PS3 med innebygget PS2 chipsett fikk problemer med kompatiblitet. Dette er problemer man også fikk med de samme spillene på PSTwo hvor man gikk over til en kombinasjonschip som fungerer både som GPU og CPU. Sony har forsøkt å møte disse kompatiblitetsproblemene med å kjøre ut en patch til PS3. Men hver shortcut har behov for sin egen fiks, og det kan jaggu ikke være lett å komme over alle. 2. Planen har alltid vært å emulere PS2. Med en emulert PS2 vil det være lettere å møte slik kompatiblitetsproblematikk iom. at alt er i software. Intet behov for hyl og skrik om føring bak lyset og eurownage. Dette har Sony spilt med åpne kort med hele tiden. Vi bør være glad for at vi får den endelige versjonen med software emulering, og ikke halfass "hybrid" greia som var en quick fix. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Intet behov for hyl og skrik om føring bak lyset og eurownage. Dette har Sony spilt med åpne kort med hele tiden. Vi bør være glad for at vi får den endelige versjonen med software emulering, og ikke halfass "hybrid" greia som var en quick fix. 8010415[/snapback] For en sjelden gangs skyld helt enig med deg Blir vel til at Sony gjør som Microsoft og sørger for at de mest populære spillene fungerer i emulatoren. Skal vel ikke se bort ifra at de kan legge til litt snacks som høyere oppløsning og AA etc på noen spill også. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Noen som våger å tippe prosentvis hvor høy andel PS2 som blir bakoverkompatibel? Jeg siterer en på VGD; "den pressemeldingen sier de 'a limited range of PlayStation®2 (PS2) titles'. Dette vil tilsi langt under 50%, hadde det vært over 50% hadde de sagt noe sånt som 'the vast majority of PlayStation®2 (PS2) titles'." Interessant tanke hvertfall... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Om det blir, la oss si 50 %, så betyr det at ca 4000 spill vil fungere? er det ikke ca 8000 ps2 spill, eller var det mer? Så tviler på at de andre 4000 spillene er noe jeg eller du har i hylla. Men man vet aldri. Populære spill vil uansett bli patchet slik at de fungerer. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det er det da, er det snakk om de mest populære, eller er det måten de er progget på som avgjør. Som nevnt tidligere, dette med bakoverkompabiltet betyr ingenting for meg, hverken på PS3 eller 360, men mtp markedsføringen, så syntes jeg det er litt intereesant. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Sant nok angående programmeringen, er den innenfor standarden så fungere spillet sikkert, er det ikke så fungerer det kanskje ikke slik det skal. Men da vil spillet patches om spillet er nok populært. Så i bunn og grunn tviler jeg på at noen av ps2 spillene jeg har ikke vil funke. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Får satse på det, men uansett, ikke den beste oppladningen launchen kunne fått. PS3 blir sikkert en sjefskonsoll den også på lik linje med 360...håper hvertfall det:-) Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Jeg skjønner ikke at folk klarer å forsvare dette, og at enkelte til og med forsøker å vri dette til noe positivt. 1) Playback basert på original hardware vil alltid være mer nøyaktig enn software emulering. På de amerikanske og japanske maskinene er det i dag ytterst få spill som ikke er kompatible. 2) Sony sa tidlig at de vil erstatte hardware med software emulering, men ikke før de hadde klart å lage en effektiv emulator. Når de nå sier at europeiske PS3 maskiner vil ha begrensede muligheter til å spille PS1 og PS2 spill, innrømmer de samtidig at de ikke har kommet langt nok i utviklingen av en slik software emulator. 3) De som prøver å dra Xbox 360 sin BC løsning inn i dette: Microsoft har alltid hevdet at de vil prøve å få de mestselgende titlene sine kompatible, og dette har de langt på vei klart. I motsetning til Sony har de aldri lovet nær 100% bakoverkompatibilitet. Samtidig er det mange som er misfornøyde med bakoverkompatibiliteten til Xbox 360, enda Microsoft i det minste fremdeles satser på dette området. Hva sier så Sony? De sier at rett ut at bakoverkompatibilitet ikke er et satsingsområde, og at man må beholde sin gamle PS2 for å spille forrige generasjons spill. Skulle ønske at folk i det minste leste artikkelen før man begynte å skryte Sony opp i skyene. Med denne holdningen til software emulering, fra dag 1, kan jeg ikke fatte og begripe at folk kan tro at Sony vil levere en bedre emulator enn Microsoft. 4) Det som folk irriterer seg aller mest over, er at maskinene i USA og Japan har disse chipene inkludert, og endog til en langt lavere pris. Når produsenter gjør endringer i hardwaren for å kutte kostnader, setter de som regel prisene ned samtidig. Det Sony velger å gjøre her er å kutte sine kostnader betraktelig, samtidig som de leverer et mindreverdig produkt, til en høyere pris enn i de to andre regionene. Jeg frykter for konsekvensene dersom Europeere velger å svelge dette rått og ukritisk. Sony er allerede av oppfatningen at Europeere kjøper Playstation uansett hva de måtte finne på av forskjellsbehandling mellom markedene. Endret 23. februar 2007 av Mr_Snuffles Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 men for dei som ikkje bryr seg om bakoverkompiblitet da... Men att sony har tatt ein totalomvending her er litt rart...husker godt når ken keturagi sto på scenen under e3 05 og lovte FULL bakoverkompibalitet til alle ps1 og ps2 spill..virker som sony rett og slett begynner og bli desperate etter og få ned prisen på ps3 produksjonen..og det fjerner hardware der dei kan... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 De har vel endelig innsett at folk neppe gidder aa ta seg ekstra jobb for aa betale for PS3. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Gode poeng Snuffles, absolutt. Langt på vei enig, litt trist å se hvordan Sony "behandler" oss europere. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Jeg blir bare drevet lengre og lengre bort fra PS3.. Hva kutter de ut neste gang? 8008083[/snapback] Ifølge Toms Hardware Guide så droppes sannsynligvis sixaxisen også: In an effort to scale back the prohibitive cost of the PS3, Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) is removing a couple features for the official launch next month. Hardware cut-backs will result in the removal of motion sensitive technology and will limit the backward compatibility of the system. http://www.tomshardware.co.uk/2007/02/23/euro_ps3/ Eller kanskje greia er at den ikke bundles med maskinen som standard og man må kjøpe den utenom? Det er jo lov å håpe at dette er et rykte som ikke stemmer, men Tom's pleier jo å være relativt oppdaterte. Om bakoverkompatibilitet blir dårligere på euro-utgavene er vel ikke noen krise men å droppe kontrollen som de har skrytt så mye av høres jo veldig merkelig ut. Endret 24. februar 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg blir bare drevet lengre og lengre bort fra PS3.. Hva kutter de ut neste gang? 8008083[/snapback] Ifølge Toms Hardware Guide så droppes sannsynligvis sixaxisen også: In an effort to scale back the prohibitive cost of the PS3, Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) is removing a couple features for the official launch next month. Hardware cut-backs will result in the removal of motion sensitive technology and will limit the backward compatibility of the system. http://www.tomshardware.co.uk/2007/02/23/euro_ps3/ Eller kanskje greia er at den ikke bundles med maskinen som standard og man må kjøpe den utenom? Det er jo lov å håpe at dette er et rykte som ikke stemmer, men Tom's pleier jo å være relativt oppdaterte. Om bakoverkompatibilitet blir dårligere på euro-utgavene er vel ikke noen krise men å droppe kontrollen som de har skrytt så mye av høres jo veldig merkelig ut. 8012244[/snapback] Skjer det nærmer det seg en farse...helt ærlig. Lenke til kommentar
henrikr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 jøss var ikke avanore innom for å spre dritt om ps3'en. sjokkert Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Neimmen det var ikke overaskende over hvem som var her for å beskytte utsagnene heller Jeg personlig har aldri brukt bakoverkompatiblitet noe særlig, så jeg bryr meg ikke så mye om saken. Men når de først skal kutte det ut for å presse ned produksjonskostadene kan de vel presse ned salgsprisen også? Endret 24. februar 2007 av Zic0 Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 De kan da ikke droppe sixaxis kontrollen på ps 3 også? 6000 for en konsoll som man ikke får med kontroll engang!!? Skjønner isåfall ikke hva sony driver med nå! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Toms hardware må ha misforstått noe. Det er i alle fall ikke snakk om å fjerne sixaxis-kontroll nå. Husk konsollen har vært ute på markedet i over tre måneder. I såfall må nesten alle spill kodes om til den europeiske lanseringen. Men nei, SÅ idiotiske er ikke Sony. Mainstream-pressen har hengt seg på. Sony fortjener litt negativ PR nå: Playstation fans look back in anger Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 mange som har forhondsbestilt ps3 har fåt vitte pris å hva vi kan gjøre på maskinene. når det ikke stemmer syns jeg prisen bør synke betraktelig. syns ikke vi europere skal finne oss i dette. boikotte hele ps3 tli prisen synker,hvis vi ikke får en like bra maskin son us og jap. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Dette gaar jo ikke ann. Planen min var aa selge PS2 for aa oppdatere til PS3 for aa faa Blueray i tillegg. Hvis jeg gjoer det naa faar jeg en Blueray maskin som kansje kan spille spillene jeg har i hylla. Har hoppet mye mellom 360 og PS3, og var naa egentlig instillt paa aa selge 360 ogsaa, men naa gidder jeg ikke aa finne meg i mer naar det gjelder PS3, For et rot! Endret 24. februar 2007 av ReSSaA Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg skal nok ha PS3 på lansering.. Beholder nok også wii og 360'en min, men hadde sony kuttet ut kontrollen i tillegg til den begrensede bakoverkompabiliteten hadde det vært nok for min del.. Er litt skeptisk til PS3 , men det vil nok bli en fantastisk maskin med tiden. Motorstorm, RE. Fall of man og virtua fighter 5 er gode grunner til å skaffe seg en PS3 på lansering. Spesielt om man har en HD tv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg