Gå til innhold

Begrenset bakoverkompatibilitet på PAL PS3

ballerusk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg reagerte kanskje litt sterkt i sted, men når et av salgspunktene til PS3 er bakoverkompabilitet til PS2, så er det jo et lite slag i ansiktet når dette blir "begrenset" til hvem vet hva.

Som sagt får vi håpe at PS2 spill av nyere dato, og nyutviklede spill til PS2 vil fungere greit.

Og så håper jeg inderlig at det ikke blir scenarier som at noen spill fungerer "ganske greit, litt hakking nå og da, mangler lyd osv".

Men uansett er det litt søkt at de eldste PS3ene skal være de beste på dette. Jaja.

"The backwards compatibility is not going to be as good as the U.S. and Japan models," a Sony spokesman said.

Også litt rart at han ikke nevner at det er de eldre US og Japan konsollene som skal være de beste.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar

Jeg blir bare drevet lengre og lengre bort fra PS3.. Hva kutter de ut neste gang? Sony driver med dårlig politikk om dagen.. Blir bare mer og mer glad for at jeg kjøpte meg en 360 nå! for, sånt gidder iallefall ikke jeg finne meg i! Sinna! :p Det er ikke så lenge siden jeg måtte kjøpe meg en ny PS2, fordi den ble stjålet.. hadde tenkt til å vente til PS3 kom da, men så ombestemte jeg meg og kjøpte en med en gang.. Nå viser dette seg å være kjempelurt! :p Dessuten finnes det maange slitne PS2'r der ute.. Min gamle holdt iallefall på å knekke sammen.. :p

Lenke til kommentar
Jeg blir bare drevet lengre og lengre bort fra PS3.. Hva kutter de ut neste gang? Sony driver med dårlig politikk om dagen.. Blir bare mer og mer glad for at jeg kjøpte meg en 360 nå! for, sånt gidder iallefall ikke jeg finne meg i! Sinna! :p Det er ikke så lenge siden jeg måtte kjøpe meg en ny PS2, fordi den ble stjålet.. hadde tenkt til å vente til PS3 kom da, men så ombestemte jeg meg og kjøpte en med en gang.. Nå viser dette seg å være kjempelurt! :p Dessuten finnes det maange slitne PS2'r der ute.. Min gamle holdt iallefall på å knekke sammen.. :p

8008083[/snapback]

Jeg skal si meg enig i at dette var en litt rar move, men tror du overreagerer litt :)

Og hvordan vet du at å kjøpe en ps2 var "kjempelurt"? Du vet jo ikke hvilke spill som vil bli støttet i den "nye" versjonen.. Kanskje alle spillene dine vil det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ja, og vi vet alle hvor store problemer MS har med emuleringen. Er det grunn til å tro at hardware-selskapet Sony er bedre på dette?

Lenke til kommentar
Blir bare mer og mer glad for at jeg kjøpte meg en 360 nå! for, sånt gidder iallefall ikke jeg finne meg i! Sinna! :p

8008083[/snapback]

Hehe, XBox 360 har da vitterlig også software-emulering:

Backward compatibility is achieved through software emulation of the original Xbox

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Backward_compatibility :)

8008150[/snapback]

Forskjellen er vel at 360 har hatt det siden starten og blitt bedre og bedre med tiden...men det tror jeg du visste;-)

Lenke til kommentar

La oss i alle fall håpe at software emuleringen av PS2 blir bedre og bedre og støtter flere (topp)spill etterhvert. Skjønt den artikkelen kunne jo forstås som at de skal lage en emulator som funker med en del spill og etter det får folk bare se framover og satse på PS3-spill.

Lenke til kommentar
bakoverkompabilitet på pal ps3 = ikke så bra? Ikke så bra i forhold til hva? Om prosenten går ned fra 98 til 97 eller til og med ned til 90 prosent så er det fremdeles sinnsykt bra. eller?

8006190[/snapback]

Hvor har du 90 prosent fra? Tror du vil bli veldig skuffa om du forventer deg den er det på PS2 spill (spesielt med tanke på ordlyden til Sony i pressemeldingen sin) ...

Lenke til kommentar
Ok, jeg leste ikke artikkelen.

Men hvis de har fjernet "hardware" delen av PS2 da, burde ikke PS3 vært mindre?

8007443[/snapback]

Er vel bare snakk om en pitteliten chip eller 2 regner jeg med.. Tror ikke sony vil forandre på formfaktoren sin allerede nå. De har vel hatt mer enn nok med å få ut nok nye PS3 til nå. Hvis de i tillegg skulle krympet maskinen hadde de nok fått enda mer forsinkelser.

8007473[/snapback]

Det er nok kun for å få ned kostnadene. Leste at de sparer $40 pr. konsoll på å ta det ut.

Lenke til kommentar
Ok, jeg leste ikke artikkelen.

Men hvis de har fjernet "hardware" delen av PS2 da, burde ikke PS3 vært mindre?

8007443[/snapback]

Er vel bare snakk om en pitteliten chip eller 2 regner jeg med.. Tror ikke sony vil forandre på formfaktoren sin allerede nå. De har vel hatt mer enn nok med å få ut nok nye PS3 til nå. Hvis de i tillegg skulle krympet maskinen hadde de nok fått enda mer forsinkelser.

8007473[/snapback]

Det er nok kun for å få ned kostnadene. Leste at de sparer $40 pr. konsoll på å ta det ut.

8008724[/snapback]

Jeg kunne godt ha betalt 280 for å kunne spille PS2 spill uten problemer. Men hvis de fleste spillene funker alikevel med den software tingen er det jo fint at dem kan kutte prisen litt også

Lenke til kommentar
SNUTE

8007443[/snapback]

SNAP

8007473[/snapback]

SNIP

8008724[/snapback]

Jeg kunne godt ha betalt 280 for å kunne spille PS2 spill uten problemer. Men hvis de fleste spillene funker alikevel med den software tingen er det jo fint at dem kan kutte prisen litt også

8008760[/snapback]

Og jeg betaler gjerne 125 $, 775 kr, for blu-ray driven i ps3 i stedet for en dvd rom. Men vi er forskjellige alle sammen. Mange her vil ha ned prisen til enhver pris, fjerne blu-ray driven er en av dem.

Så var det tilbake til det faktumet at SONY fortalte om dette for lenge lenge siden. Leste det på flere nettsider. Har funnet ett par igjen. Den fra ign er fra juni 2006.

According to the magazine, the PS3 hardware is currently designed to include the PS2 chipset, meaning the Emotion Engine CPU and Graphic Synthesizer combo chip that is found in the slim model PS2. The PS3 is already quite expensive to manufacture, and incorporating yet another chipset certainly can't help the situation. That said, the report goes on to say that Sony plans to remove the PS2 chipset from the PS3 once their engineers complete work on an efficient PS2 emulator.

Kilde

Of course, including the extra hardware drives up costs. The magazine adds that Sony plans on removing the PS2 chipset from future revisions of the PS3 hardware once it has finished development of a proper software-based PS2 emulator. Such a removal would help bring down costs for the system.

Kilde

Så den eneste nyheten her er vel at de gjorde nettopp dette før europlaunchen. Dette er sikkert veldig synd for noen, men jeg velger å håpe på at Sony klarer å få de aller aller fleste populære spill til å fungere. Og kanskje noen av de beste titlene som GOW1 og 2, Final Fantasy, Metal Gear Solid osv osv osv blir spillbare med bedre grafikk og AA. SÅ noe positivt kan komme ut av dette.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Så den eneste nyheten her er vel at de gjorde nettopp dette før europlaunchen. Dette er sikkert veldig synd for noen, men jeg velger å håpe på at Sony klarer å få de aller aller fleste populære spill til å fungere. Og kanskje noen av de beste titlene som GOW1 og 2, Final Fantasy, Metal Gear Solid osv osv osv blir spillbare med bedre grafikk og AA. SÅ noe positivt kan komme ut av dette.

8009135[/snapback]

Jeg er enig med dersom emulatoren fungerer for størsteparten av spillene. Om enkelte obskure titler ikke fungerer, så bryr det meg fint lite. PS3 skal i hus en eller annen gang, driter egentlig om det bakoverkompabilitet eller ei.

Ryktene vil ha det til under 50%, men det er som sagt et rykte og ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar

Ja dette var rare greierf, men det kan i grunnen være like greit som dere påpeker. En maskin som kjører alle de gamle ps2 spillene i 480p eller hva det nå er, og kjører dem greit nok med en god del småfeil her og der mot en maskin som kjører de fleste spill i 720p helt perfekt. Det er jo i grunnen helt opplagt hva jeg ville velge. Det kan hende dette fungerer ganske greit. Det føler det i hvert fall det gjør NÅ på xbox 360. Var mye rot i begynnelsen på grunn av manglende støtte, men nå vil jeg si at jeg er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...