Daniel Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Akk, jeg mente liv, ikke verden. Likevel, når vi har fossiler av dyr fra millioner av år tilbake, hvordan kan liv ha oppstått for bare noen tusen år siden? Lenke til kommentar
araziel Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ikke fullt så enkelt. Jorden ble ikke skapt for noen få tusen år siden. Den er urgammel. Bibelen sier ikke noe om jordens alder. Og legg merke til at fossilene finnes i den samme rekkefølge som Bibelen beskriver skapelsen. 8017443[/snapback] Jorden og universet er mye eldre enn vår kjære jord, og vi har nokså gode metoder for å måle dette. Likevel hevder bibelen (om jeg ikke tar feil) at solen (dag og natt) ble skapt etter jorden/vannet og slikt. I tillegg mener jeg at fugler/fisk ble skapt før landdyr(?), noe som jo ikke stemmer overens. Også; hvorfor skulle den jødiske skapelseshistorien være riktig og alle de andre ta feil (selv når de stemmer bedre overens med bevisene)? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Ikke fullt så enkelt. Jorden ble ikke skapt for noen få tusen år siden. Den er urgammel. Bibelen sier ikke noe om jordens alder. Og legg merke til at fossilene finnes i den samme rekkefølge som Bibelen beskriver skapelsen. 8017443[/snapback] Du som er så glad i å tolke bibelen bokstavelig, den sier faktisk noe om jordens alder, gjennom slektsleddene fra adam og eva og fremover: "Beginning with the archeological landmark event of the fall of Jerusalem (which has now been corrected to 588 B.C., instead of 586-587 B.C.) and counting backwards the prophesied number of years between this event and the division of Solomon's kingdom (390 yrs. + 40 yrs., according to Ezekiel 4:4-7), brings us to 1018 B.C. From the end of Solomon's 40-year reign to the start of the Temple in the 4th year of his reign takes us back another 37 years to 1055 B.C. From the start of Solomon's Temple "in the 480th year" (1 Kings 6:1) back to the Exodus from Egypt (hence 479 years previous) brings us to near 1534 B.C. From the Exodus out of Egypt to Abraham's entering Canaan from Haran was exactly 430 years to the day (Gen 12:10/ Exodus 12:40/ Gal 3:17), thus around 1964 B.C. Since Abraham entered Canaan at age 75 (Gen 12:4), he was born approximately 2039 B.C. From Abraham's birth to Noah's grandson (Shem's son), Arpachshad's birth, 2 years after the Flood started, was 290 years (Gen 11:11-26), this places the onset of the Flood at around 2331 B.C. [definitely 4,300-4,400 years ago]. The genealogy of Genesis 5:3-32 precludes any gaps due to its tight chronological structure and gives us 1,656 years between Creation and the Flood, thus bringing Creation Week back to near 3987 B.C. or approximately 4000 B.C. Therefore, the biblical age of the Earth (using Scripture itself as a guide) is 6,000 years !! Mankind did not evolve 4 million years ago on an Earth which is 4.5 billion years old in a universe which was "big-banged" into existence 18-20 billion years in the distant past. Jesus Christ, the Creator Incarnate, said He made mankind male and female in the beginning (Mark 10:6), and that when the heavens and the earth were commanded into being (Gen 1:1), they "stood up together" (Isa 48:13) not billions of years apart !!" Altså, om man velger å tolke bibelen bokstavelig forteller denne boken oss at jorden er rundt 6000 år gammel. Jeg mener selvsagt i likhet med deg at jorden er urgammel (rundt 4,6 milliarder år nærmere bestemt), men jeg mener også at det er fullstendig tullete å tolke bibelen bokstavelig, da må man nemlig godta slike beskrivelser som at jorden er 6000 år gammel, og at Noah ble 950 år gammel, begge deler noe som helt åpenbart er fri fantasi. Endret 24. februar 2007 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg gidder ikke å holde på med dette kildetullet hele tiden. Du er da for svarte et voksent menneske med PC som jeg. Kildetull? Jeg kan forstå at kilder ikke er så viktig for deg, du som tror blindt. Men, for oss andre er dette essensielt, vi godtar rett og slett ikke alt vi blir fortalt/leser for god fisk - det må underbygges! Let litt på nettet selv, og ikke sitt der å hyl etter dokumentasjon for hver parantes jeg skriver ned. 8017123[/snapback] Hei! Det er du som kommer med påstanden om at det står detaljert om Jesus fødsel og etc. i Dødehavsrullene, da er det jommen ikke jeg som skal finne ut om dette er sant - det er du som må vise at det du skriver medfører riktighet! Hvis Dødehavsrullene forutser Jesus fødsel (detaljert) så er det vel ikke så jævla vanskelig å finne det, eh? Du har jo tross alt lest det selv? Bare si meg hvor du har lest det du! Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hvis Dødehavsrullene forutser Jesus fødsel (detaljert) så er det vel ikke så jævla vanskelig å finne det, eh? Du har jo tross alt lest det selv? Bare si meg hvor du har lest det du! 8017747[/snapback] Jeg mener jeg ganske effektivt begravde jesse's påstand gjennom sitater fra linkene jesse selv gav oss. Han har enda ikke kommentert hvorfor han gav oss linker som ganske klart sa akkurat det motsatte av hva han selv mener, og hvorfor han likevel mente at disse linkene kunne tas til inntekt for hans syn. Men for all del, vi andre har nå på en ryddig og grei måte gjort rede for og underbygget våre meninger og påstander, og da støtter jeg deg i kravet om at jesse snart må gjøre det samme. Endret 24. februar 2007 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Hvis Dødehavsrullene forutser Jesus fødsel (detaljert) så er det vel ikke så jævla vanskelig å finne det, eh? Du har jo tross alt lest det selv? Bare si meg hvor du har lest det du! 8017747[/snapback] Jeg mener jeg ganske effektivt begravde jesse's påstand gjennom sitater fra linkene jesse selv gav oss. Han har enda ikke kommentert hvorfor han gav oss linker som ganske klart sa akkurat det motsatte av hva han selv mener, og hvorfor han likevel mente at disse linkene kunne tas til inntekt for hans syn. Men for all del, vi andre har nå på en ryddig og grei måte gjort rede for og underbygget våre meninger og påstander, og da støtter jeg deg i kravet om at jesse snart må gjøre det samme. 8017784[/snapback] Jeg ga linken om rullene uten selv å ha sjekket dem da det ble antydet at det ikke fantes info om emnet. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Ikke fullt så enkelt. Jorden ble ikke skapt for noen få tusen år siden. Den er urgammel. Bibelen sier ikke noe om jordens alder. Og legg merke til at fossilene finnes i den samme rekkefølge som Bibelen beskriver skapelsen. 8017443[/snapback] Jorden og universet er mye eldre enn vår kjære jord, og vi har nokså gode metoder for å måle dette. Likevel hevder bibelen (om jeg ikke tar feil) at solen (dag og natt) ble skapt etter jorden/vannet og slikt. I tillegg mener jeg at fugler/fisk ble skapt før landdyr(?), noe som jo ikke stemmer overens. Også; hvorfor skulle den jødiske skapelseshistorien være riktig og alle de andre ta feil (selv når de stemmer bedre overens med bevisene)? 8017539[/snapback] Hvilke metoder har man for å måle jordens alder da? Og du sier: "I tillegg mener jeg at fugler/fisk ble skapt før landdyr(?), noe som jo ikke stemmer overens." Hva mener du egentlig? Skapelseshistorien stemme med de fossile funn. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Akk, jeg mente liv, ikke verden. Likevel, når vi har fossiler av dyr fra millioner av år tilbake, hvordan kan liv ha oppstått for bare noen tusen år siden? 8017464[/snapback] Det finnes ikke metoder som kan måle noe så langt tilbake i tid. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Du som er så glad i å tolke bibelen bokstavelig, den sier faktisk noe om jordens alder, gjennom slektsleddene fra adam og eva og fremover: Bibelen sier ikke noe om jordens alder. I så fall hvor? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Hei! Det er du som kommer med påstanden om at det står detaljert om Jesus fødsel og etc. i Dødehavsrullene, da er det jommen ikke jeg som skal finne ut om dette er sant - det er du som må vise at det du skriver medfører riktighet! Hvis Dødehavsrullene forutser Jesus fødsel (detaljert) så er det vel ikke så jævla vanskelig å finne det, eh? Du har jo tross alt lest det selv? Bare si meg hvor du har lest det du! 8017747[/snapback] Dødehavsrullene er identisk med Bibelen. Det er en kjenngjerning at Messias var profetert i GT. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Hvis Dødehavsrullene forutser Jesus fødsel (detaljert) så er det vel ikke så jævla vanskelig å finne det, eh? Du har jo tross alt lest det selv? Bare si meg hvor du har lest det du! 8017747[/snapback] Jeg mener jeg ganske effektivt begravde jesse's påstand gjennom sitater fra linkene jesse selv gav oss. Han har enda ikke kommentert hvorfor han gav oss linker som ganske klart sa akkurat det motsatte av hva han selv mener, og hvorfor han likevel mente at disse linkene kunne tas til inntekt for hans syn. Men for all del, vi andre har nå på en ryddig og grei måte gjort rede for og underbygget våre meninger og påstander, og da støtter jeg deg i kravet om at jesse snart må gjøre det samme. 8017784[/snapback] Hvor vanskelig kan det være. Dødehavsrullene er identisk med GT. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Bibelen sier ikke noe om jordens alder. I så fall hvor? 8018031[/snapback] Leste du det jeg skrev i det hele tatt? Den sier ikke med få ord at: jorden er så og så mange år gammel, men den er ekstremt nøye når det gjelder slektsledd. Tolker vi bibelen bokstavelig og sammenholder fødsels- og dødstidspunktene, kommer man frem til at jorden må være rundt 6000 år gammel. Med andre ord, hvis alt som står i bibelen er sant, er jorden ca 6000 år gammel. Du spør hvor dette står, vel i følgende skriftsteder står dette: Beginning with the archeological landmark event of the fall of Jerusalem (which has now been corrected to 588 B.C., instead of 586-587 B.C.) and counting backwards the prophesied number of years between this event and the division of Solomon's kingdom (390 yrs. + 40 yrs., according to Ezekiel 4:4-7), brings us to 1018 B.C. From the end of Solomon's 40-year reign to the start of the Temple in the 4th year of his reign takes us back another 37 years to 1055 B.C. From the start of Solomon's Temple "in the 480th year" (1 Kings 6:1) back to the Exodus from Egypt (hence 479 years previous) brings us to near 1534 B.C. From the Exodus out of Egypt to Abraham's entering Canaan from Haran was exactly 430 years to the day (Gen 12:10/ Exodus 12:40/ Gal 3:17), thus around 1964 B.C. Since Abraham entered Canaan at age 75 (Gen 12:4), he was born approximately 2039 B.C. From Abraham's birth to Noah's grandson (Shem's son), Arpachshad's birth, 2 years after the Flood started, was 290 years (Gen 11:11-26), this places the onset of the Flood at around 2331 B.C. [definitely 4,300-4,400 years ago]. The genealogy of Genesis 5:3-32 precludes any gaps due to its tight chronological structure and gives us 1,656 years between Creation and the Flood, thus bringing Creation Week back to near 3987 B.C. or approximately 4000 B.C. Link: http://www.albatrus.org/english/theology/c...l_age_earth.htm Lenke til kommentar
jesse Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Ikke fullt så enkelt. Jorden ble ikke skapt for noen få tusen år siden. Den er urgammel. Bibelen sier ikke noe om jordens alder. Og legg merke til at fossilene finnes i den samme rekkefølge som Bibelen beskriver skapelsen. 8017443[/snapback] Ikke glem at du snakker om den samme teksten så påstår at plantene kom før sollyset. 8017451[/snapback] Jasså, gjør den det? Hvor nøyaktig står det skreve? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Dødehavsrullene er identisk med Bibelen. Det er en kjenngjerning at Messias var profetert i GT. 8018046[/snapback] Flott! Hvor i gamle testamentet står det detaljert profeti om jesus fødsel, liv og død? Hvor vanskelig kan det være. Dødehavsrullene er identisk med GT. 8018053[/snapback] Det er vel ikke vanskelig i det hele tatt. Poenget er at ekspertene som har studert disse rullene i de fleste tilfellene har konkludert med at det ikke står noe som helst om nytestamentlige personer, noe som kom frem i linken du gav oss. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ikke fullt så enkelt. Jorden ble ikke skapt for noen få tusen år siden. Den er urgammel. Bibelen sier ikke noe om jordens alder. Og legg merke til at fossilene finnes i den samme rekkefølge som Bibelen beskriver skapelsen. 8017443[/snapback] Ikke glem at du snakker om den samme teksten så påstår at plantene kom før sollyset. 8017451[/snapback] Jasså, gjør den det? Hvor nøyaktig står det skreve? 8018077[/snapback] Den påstår at jorda ble skapt før sola. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hvor vanskelig kan det være. Dødehavsrullene er identisk med GT. 8018053[/snapback] Hva får deg til å si dette? Hvor har du lest/hørt om dette? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ikke glem at du snakker om den samme teksten så påstår at plantene kom før sollyset. 8017451[/snapback] Jasså, gjør den det? Hvor nøyaktig står det skreve? 8018077[/snapback] I første mosebok. Da sa Gud: «Jorden skal la grønne vekster gro fram, planter som setter frø, og trær som bærer alle slags frukt med frø i, på jorden!» Og det ble slik. Jorden bar fram grønne vekster, planter som setter frø, og trær som bærer frukt med frø i, hvert etter sitt slag. Og Gud så at det var godt. Og det ble kveld, og det ble morgen, tredje dag. Gud sa: «Det skal bli lys på himmelhvelvingen. De skal skille mellom dag og natt og være merker som fastsetter høytider, dager og år. De skal skinne på hvelvingen og lyse ut over jorden.» Og det ble slik. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Det finnes ikke metoder som kan måle noe så langt tilbake i tid. 8018016[/snapback] Dinosaurskjeletter kan dateres ved å studere hvor langt nede de ligger. Jeg har ingen nøyaktige tall på usikkerheten (noen millioner år er kanskje rimelig å anta?), men det er i alle tilfeller nøyaktig nok til å si at det har vært liv her i mer enn noen tusen år. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Akk, jeg mente liv, ikke verden. Likevel, når vi har fossiler av dyr fra millioner av år tilbake, hvordan kan liv ha oppstått for bare noen tusen år siden? 8017464[/snapback] Det finnes ikke metoder som kan måle noe så langt tilbake i tid. 8018016[/snapback] Jo, det gjør det, men du stoler ikke på dem fordi de ikke støtter saken din. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Akk, jeg mente liv, ikke verden. Likevel, når vi har fossiler av dyr fra millioner av år tilbake, hvordan kan liv ha oppstått for bare noen tusen år siden? 8017464[/snapback] Det finnes ikke metoder som kan måle noe så langt tilbake i tid. 8018016[/snapback] Jo, det gjør det, men du stoler ikke på dem fordi de ikke støtter saken din. 8018421[/snapback] Et poeng her kan være at forskjellige fagområder har kommet fram til så og si nøyaktig samme alder på jorda. Uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå