Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

få sponset lastebillappen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsvaret, NAV (Tidligere kjent som AETAT), eller et firma som du ordner en kontrakt med (f.eks. at du skal jobbe hos dem i 3 år mot at de låner / gir deg penger til å ta lastebillappen).

Skal selv ta kl. C og CE snart, så driver å finner ut hvordan jeg kan få den billigst mulig / gratis siden jeg ikke har råd selv.

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan jeg kan få kl c lappen sponset av noen. utenom å gå på skolen. :hmm:

8005401[/snapback]

Som mange sier.. Voksenopplæringen i Forsvaret er stedet. Men enklest hvis du velger trenregimentet eller loguks eller hva det kalles nå. Sessvollmoen f.eks..

 

Men du må ha en lapp fra en eller annen bedrift som sier at du får jobb der når du dimmer -- og at jobben krever lastebillappen. Gårdsbruk er også god nok grunn. Og det er ikke slik at du nødvendigvis må ta jobben, det er bare et krav at du kan få jobben. Jeg satt i stipendutvalget på Sessvoll, så dette var iallfall riktig for ca. 5 år siden... :)

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan jeg kan få kl c lappen sponset av noen. utenom å gå på skolen. :hmm:

8005401[/snapback]

Som mange sier.. Voksenopplæringen i Forsvaret er stedet. Men enklest hvis du velger trenregimentet eller loguks eller hva det kalles nå. Sessvollmoen f.eks..

 

Men du må ha en lapp fra en eller annen bedrift som sier at du får jobb der når du dimmer -- og at jobben krever lastebillappen. Gårdsbruk er også god nok grunn. Og det er ikke slik at du nødvendigvis må ta jobben, det er bare et krav at du kan få jobben. Jeg satt i stipendutvalget på Sessvoll, så dette var iallfall riktig for ca. 5 år siden... :)

8009681[/snapback]

tror ikke millitæret er noe for meg :!:

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan jeg kan få kl c lappen sponset av noen. utenom å gå på skolen. :hmm:

8005401[/snapback]

Som mange sier.. Voksenopplæringen i Forsvaret er stedet. Men enklest hvis du velger trenregimentet eller loguks eller hva det kalles nå. Sessvollmoen f.eks..

 

Men du må ha en lapp fra en eller annen bedrift som sier at du får jobb der når du dimmer -- og at jobben krever lastebillappen. Gårdsbruk er også god nok grunn. Og det er ikke slik at du nødvendigvis må ta jobben, det er bare et krav at du kan få jobben. Jeg satt i stipendutvalget på Sessvoll, så dette var iallfall riktig for ca. 5 år siden... :)

8009681[/snapback]

tror ikke millitæret er noe for meg :!:

8009702[/snapback]

Førstegangstjenesten er ikke ett slikt helvee som noen skal ha det til. Selvfølgelig er det forskjellig fra pers til pers, men de overlever noen dager\uker i felt`n

Lenke til kommentar
Det er moro med et par uker i militæret. Så man får litt skyting og teltliv.

 

Det som ikke er moro er å være fanget i systemet i et helt år. Med skopuss og romvask hver morgen.

 

Pris herren hvis du slipper unna. Lykke til!

8010436[/snapback]

Fikk lappen selv i militæret, men betalte med 7 mnd av livet mitt.. Da kunne jeg heller fått en dårlig jobb og tatt lappen selv, særlig på den tiden (04) for da var det lavere krav enn det er nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...