Gå til innhold

[Løst]Bør jeg sette opp volten?

Anbefalte innlegg

Er sylfersk når det gjelder overklokking så jeg håper noen kan hjelpe meg...Har Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775 som jeg vet er ganske klokkevennlig...Har nå klokket den opp til 2,8 ghz uten vanskeligheter....Kjører 350 x 8,0...Legger ved et bilde av cpu-z for der står vel all infoen dere måtte trenge for og hjelpe meg videre....Har forøvrig et MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X hovedkort og Crucial DDR2 PC4200 1024MB CL4 Unbuffered x 2 =2048 MB....

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
cpuzya9.jpg
Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

0m det er helt stabilt nå trenger du ikke å sette opp volten, men om det begynner å bli ustabilt kan du jo sette den opp.. med den cpuen kan du klokke ganske langt.. så ville satt den til 1,5v til å starte med når du klokker.. bare husk å skjekk at cpu tempen ikke blir for høy..

Lenke til kommentar

Volten stiller du ikke opp før det blir ustabilt nei.

Prøv å kjøre Orthos over natten. Dersom det fortsatt kjører uten at det har kommet feil når du står opp, så er det mest sannsynlig helt stabilt.

Prøv å kjøre et par timer med 4-5 MemTest vinduer. så sjekker du om RAM er stabil, det er otfe den som blir ustabil. I alle fall på de hovedkortene jeg har hatt. (MSI alle sammen)

Lenke til kommentar

Virker som om at den kjører stabilt på 2,8 ghz nå etter og ha kjørt Orthos testen noen timer...Prøvde meg på 3,0 ghz men da ville ikke Orthos kjøre testen...Mulig jeg da må kjøre opp volten...Mulig også at jeg ser meg fornøyd med og kjøre på 2,8 ghz....Er jo ikke helt inn i og sette opp volt på cpu og ram så jeg får lese litt mer om det før jeg går videre tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...