Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan negere bli solbrente?

yo-mama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan nok bli solbrente, men de har en mye høyere terskel, så de blir nok ikke solbrente under normale omstendigheter. Har kamerater fra Colombia og Argentina som er sjokoladebrune, om man kan kalle dem det, og de må smøre seg. De er riktignok ikke negre, men en slags mellomting. :p

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
neger , svarting, farget , hva skal man si.. synes disse ordene er negative uansett hvordan du bruker dem... har et lite problem hvis du skal ha tak i en svart mann i en hvit folkemengde og du ikke hvet navnet på han og han har ryggen snudd mot deg... hoho

8004939[/snapback]

sry da, hva skulle jeg ellers skrevet?

Lenke til kommentar
jeg bare lurer :blush:

8004732[/snapback]

Ja! De som er svart hudet kan blir solbrent, men det forekommer svært sjeldent.

Neger er ikke et ord jeg vil har foretrukket.

8004924[/snapback]

Er vel opp til den enkelte hva dem vil kalle dem? Blir bare helt "lam" i kroppen av denne diskusjonen rundt; neger eller farget...

Lenke til kommentar
neger , svarting, farget , hva skal man si.. synes disse ordene er negative uansett hvordan du bruker dem... har et lite problem hvis du skal ha tak i en svart mann i en hvit folkemengde og du ikke hvet navnet på han og han har ryggen snudd mot deg... hoho

8004939[/snapback]

Hum, du gjør vel det samme som om du skulle få fatt i en hvit mann i en hvit folkemengde :tease:

Lenke til kommentar

Denne tråden handler ikke om hva man skal kalle en neger (eller mørkhudet person om du vil).

Selv om du er det jeg vil kalle kølsvart (altså nesten over mot blåfarge), tror jeg forsatt at du kan bli solbrent hvis du blir utsatt for ekstrem sterk sol, altså bruker olje, ting som reflekterer etc. Alt kjøtt kan jo i teorien bli stekt, så hvorfor ikke?

EDIT: leifs

Endret av Mathias666
Lenke til kommentar

8004732[/snapback]

8004924[/snapback]

Neger er et helt akseptert ord i min omgangskrets, og da snakker vi ikke Ku Klux Klan eller Vigrid, men en helt normal norsk ungdomsgjeng med sunne interesser. :p

Uansett; negre (eller mørkhudede, mørke, sjokoladebrune ... you name it) kan også bli solbrente, men de har en høyere terskel og derfor forekommer dette sjelden under normale omstendigheter. Hvis de virkelig går inn for det og legger seg nakne i Sahara tolv timer i strekk skal de nok alltids klare å bli litt solbrente.

Lenke til kommentar

8004732[/snapback]

8004924[/snapback]

Er vel opp til den enkelte hva dem vil kalle dem? Blir bare helt "lam" i kroppen av denne diskusjonen rundt; neger eller farget...

8004948[/snapback]

jeg og :no:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...