Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

forelsket i stesøster

Gjest anonym gutt

Anbefalte innlegg

Les hele straffeloven.

Uansett vil jeg anbefale deg det gjelder å skrive til www.klara-klok.no da de sjekker opp i dette mye bedre enn andre brukere på forumet her gjør.

8076869[/snapback]

Klara-klok.no er bare å le av i dette tilfellet. Det er høyst personlige meninger ute og går der. Jeg har selv sett svar som sier det er lovlig, ulovlig og delvis (u)lovlig, så det er bare å velge og vrake :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les hele straffeloven.

Uansett vil jeg anbefale deg det gjelder å skrive til www.klara-klok.no da de sjekker opp i dette mye bedre enn andre brukere på forumet her gjør.

8076869[/snapback]

Leste hele greia jeg. Står ikke noe som helst om stesøsken. Om det i såfall gjør det, quote det her, så kan vi diskutere.

8076906[/snapback]

Er fult mulig det. Men jeg har ihvertfall en kompis som fikk 3 mnd for å hatt seksuell omgang med sin stesøster på 17.

Derfor vil jeg uansett bare si at det beste svaret på Incest finner du ikke her på Diskusjon.no, men på andre steder som Klara Klok som ikke drøfter definisjonen av Incest slik vi gjør her nå.

8077039[/snapback]

Hvem anmeldte? Var det med samtykke fra begge parter?

Hvis retten så på det som at han hadde misbrukt sitt tillitsforhold til jenta er det straffbart.

§ 193. Den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 5 år.

Det at de er stesøsken er ikke direkte straffbart, men hvis han misbrukte det at hun så opp på ham og stolte på ham så kan han straffes for det, selv om hun var villig i utgangspunktet.

Det virker ikke som om disse to er så "close", eller at hun ser opp til ham på en slik måte at retten kan se på det som utnyttelse av tilliten hennes. Ihvertfall ikke om han går riktig fram.

8077175[/snapback]

Jeg er mer usikker på hvordan alt dette kom fram, men var ingen av de to partene som anmeldte.

De var kjærester i rundt 2-4 mnd eller noe.. Og begge var lykkelige..

Men ikke spør meg hvorfor ikke jenten ble dømt.

Endret av mX_D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...