Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

forelsket i stesøster


Gjest anonym gutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan loven bestemme dette da? Om jeg hadde fått en stesøster jeg virkelig hadde likt, hadde nok jeg prøvd med på henne i begynnelsen. Hadde det ikke gått måtte jheg nok levd med det. Jeg trodde incest var ulovlig av to grunner:

 

1: Pga. det kan forsterke sykdommer som ligger i genene

 

2: For å forhindre "voldtekt" eller seksuelle forhold mellom f.eks en eldre bror og en yngre søster, hvor den eldre utnytter den yngre.

 

NUmmer en kan man jo ikke bruke i saker der det gjelder stesøsken, og nummer to gjelder jo forsovet ikke i mitt eksempel, der begge er jevnaldrene, og hvis det går bra - vil være med hverandre. Det som da er problemet er jo hvordan familien skal takle dette å ha to barn i samme familie som er sammen, og hvis de er i rette alder - har et seksuellt forhold.

Lenke til kommentar
mm. problemet er jo netopp at hun bor ilage farn sin/mora mi. og masse småunger der  :hrm:

 

men skulle bare høre om det ble teit å være interresert i stesøstra si :) blir nok ikke lese så mye mer i denne tråden. i å med at hun bor såpass langt unna som hun gjør blir det vansklig. men takk for deres syn på saken  :thumbup:

 

går til sengs nå, natta!

8004796[/snapback]

 

 

du er i en litt vanskelig situasjon må jeg si...du liker din stesøster... hmm... vanskelig vanskelig jeg anbefaler deg og være veldig forsiktig det er det eneste jeg kan si i dette tilfellet

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_jente_*

Jeg har det selv på samme måte, er med min stebror.vi er ikke i slekt i det hele tatt, vi har snart likt hverandre i 2 år. Gjør det dere selv føler for og drit i alle andre. har dere det bra sammen så go for it!

Lenke til kommentar

De kan jo bare si de likte hverandre før hver enkelts ene forelder ble kjærester da?

Er jo ikke værre enn det. :)

 

Men jeg trodde også som christopher909 sa, at incest hovedsaklig var å beskytte for inavl og overgrep. Ikke at to personer som ikke er i slekt i det hele tatt skulle få bli sammen.

Lenke til kommentar

Tror du mistolker litt her. Det de sier er at foreldre ikke kan ha sex med barn (herunder også stebarn og adoptivbarn). Man sier derimot ingenting om sex mellom stesøsken. Hva barneombudet måtte mene er forøvrig dundrende likegyldig siden det er lover og presidens om gjelder. Loven, slik jeg tolker den, sier ingenting om at stesøsken ikke har lov til å ha sex.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Det er Incest!

 

Incest - Wikipedia

 

Barneombudet har på sine hjemmesider definert incest som seksuell omgang mellom nære familiemedlemmer i nedstigende eller horisontal linje, eller mellom en voksen i en foreldrerolle og et barn, en definisjon som også omfatter ste- og adoptivforeldre. Sistnevnte tilfelle er da også et seksuelt overgrep.

 

Straffeloven

8074705[/snapback]

 

Det står ikke om stesøsken der. Bare steforeldre. Altså er det fullt lovlig. Forøvrig la jeg merke til at frivillig sex mellom søsken udner 18 år ikke straffes :whistle:

Lenke til kommentar
Les hele straffeloven.

 

Uansett vil jeg anbefale deg det gjelder å skrive til www.klara-klok.no da de sjekker opp i dette mye bedre enn andre brukere på forumet her gjør.

8076869[/snapback]

 

Leste hele greia jeg. Står ikke noe som helst om stesøsken. Om det i såfall gjør det, quote det her, så kan vi diskutere.

Lenke til kommentar
Les hele straffeloven.

 

Uansett vil jeg anbefale deg det gjelder å skrive til www.klara-klok.no da de sjekker opp i dette mye bedre enn andre brukere på forumet her gjør.

8076869[/snapback]

 

Leste hele greia jeg. Står ikke noe som helst om stesøsken. Om det i såfall gjør det, quote det her, så kan vi diskutere.

8076906[/snapback]

 

Er fult mulig det. Men jeg har ihvertfall en kompis som fikk 3 mnd for å hatt seksuell omgang med sin stesøster på 17.

 

Derfor vil jeg uansett bare si at det beste svaret på Incest finner du ikke her på Diskusjon.no, men på andre steder som Klara Klok som ikke drøfter definisjonen av Incest slik vi gjør her nå.

Lenke til kommentar
Les hele straffeloven.

 

Uansett vil jeg anbefale deg det gjelder å skrive til www.klara-klok.no da de sjekker opp i dette mye bedre enn andre brukere på forumet her gjør.

8076869[/snapback]

 

Leste hele greia jeg. Står ikke noe som helst om stesøsken. Om det i såfall gjør det, quote det her, så kan vi diskutere.

8076906[/snapback]

 

Er fult mulig det. Men jeg har ihvertfall en kompis som fikk 3 mnd for å hatt seksuell omgang med sin stesøster på 17.

 

Derfor vil jeg uansett bare si at det beste svaret på Incest finner du ikke her på Diskusjon.no, men på andre steder som Klara Klok som ikke drøfter definisjonen av Incest slik vi gjør her nå.

8077039[/snapback]

 

Hvem anmeldte? Var det med samtykke fra begge parter?

Hvis retten så på det som at han hadde misbrukt sitt tillitsforhold til jenta er det straffbart.

§ 193. Den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 5 år.

 

Det at de er stesøsken er ikke direkte straffbart, men hvis han misbrukte det at hun så opp på ham og stolte på ham så kan han straffes for det, selv om hun var villig i utgangspunktet.

 

Det virker ikke som om disse to er så "close", eller at hun ser opp til ham på en slik måte at retten kan se på det som utnyttelse av tilliten hennes. Ihvertfall ikke om han går riktig fram.

Lenke til kommentar

Det er alltid mange bedrevitere her som kommer draende med egnes og andres MENINGER. Dette er jo likegyldig. Det er fastlagt at det ikke eksisterer noen hindring mtp stesøsken eller tilogmed søskenebarn i norsk lov.

Om noen "kjenner noen som..." betyr lite uten at det forklares litt bedre. Henvisninger. Jeg kjenner kanskje en som kan fly...

Om dette er en seriøs post, og noen av en eller annen grunn har noen moralske innvendinger, så er det mye nyttigere om dere kommer med disse, ikke skjult som dårlige tolkninger av lovverket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...