Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

forelsket i stesøster

Gjest anonym gutt

Anbefalte innlegg

Gjest anonym gutt

er d teit å være forelsket i en stesøster ? hun ble stesøstra mi for et par år siden. men vi er ikke fra samme blod. men synes hun er så fin å grei, hadde nesten napp i fjor.

andre problemet er at hun bor laaaaangt unna :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym gutt

ja vet, men hun spurte en gang om jeg så på henne som venn eller søster, da svarte jeg begge deler. for jeg pleier ikke henge ilage de andre søskene mine på samme måte som henne. vi har en slags "bror/søster" tone i de fleste samtaler.. men noen ganger blir det skikkelig pinlig som om hun var "dama i klassen" dette har jo nå pågått i ca 1-2 år så begynner å lure på om tiden rett og slett har løpt ut.

Lenke til kommentar

dette er ikke problematisk, problemet kommer hvis du drite deg ut... morra eller fattern hennes bor vel ikke så langt unna kan jeg tenke meg :p

hadde det vært meg hadde jeg holdt meg langt unna, blir kanskje litt mye snakk rundt om kring...

men på den andre side... kanskje inviter ho på fest å få deg litt mus :p

Lenke til kommentar
ja vet, men hun spurte en gang om jeg så på henne som venn eller søster, da svarte jeg begge deler. for jeg pleier ikke henge ilage de andre søskene mine på samme måte som henne. vi har en slags "bror/søster" tone i de fleste samtaler.. men noen ganger blir det skikkelig pinlig som om hun var "dama i klassen" dette har jo nå pågått i ca 1-2 år så begynner å lure på om tiden rett og slett har løpt ut.

8004752[/snapback]

prøv i det minste da. det kan hende det funker, men det virker som du anser hun som søstra di og det er et problem, det blir litt incest på en måte, sikkert :) det du føler selv om det ikke er det.

Lenke til kommentar
Gjest anonym gutt

mm. problemet er jo netopp at hun bor ilage farn sin/mora mi. og masse småunger der :hrm:

men skulle bare høre om det ble teit å være interresert i stesøstra si :) blir nok ikke lese så mye mer i denne tråden. i å med at hun bor såpass langt unna som hun gjør blir det vansklig. men takk for deres syn på saken :thumbup:

går til sengs nå, natta!

Lenke til kommentar
ikke incest... ikke blodsbånd mellom dem... ikke utenom adam og eva da... men spørr ho om ho ser på deg som en bror eller venn.. sier ho venn.. så e det ned med buksa og kjøra på :p

8004806[/snapback]

føles sikkert som incest det jeg mente. siden dem har et slags bror søster forhold

Lenke til kommentar

Ikke bare føles..det blir definert som det også. :)

Sex mellom stesøsken defineres som incest og ulovlig når dette dreier seg om personer som har levd sammen i søskenlignende forhold før det seksuelle forholdet ble innledet.

Dette er jo selvsagt åpent for tolkning når det gjelder å definere hva som er "å leve sammen i søskenlignende forhold". Men i bunn og grunn en dårlig ide!

Lenke til kommentar
Ikke bare føles..det blir definert som det også. :)

Sex mellom stesøsken defineres som incest og ulovlig når dette dreier seg om personer som har levd sammen i søskenlignende forhold før det seksuelle forholdet ble innledet.

Dette er jo selvsagt åpent for tolkning når det gjelder å definere hva som er "å leve sammen i søskenlignende forhold". Men i bunn og grunn en dårlig ide!

8007992[/snapback]

Hvor har du det der fra? Jeg veit det er endel "fagpersonell" som sier at slikt er ulovlig, men seksualloven sier i realiteten ingenting om at et slikt forhold er incest eller på noen måte ulovlig. Derimot er det nok i gråsonen av hva folk aksepterer.

Uannsett, dette er nemlig det nærmeste man kommer i loven:

Den som har seksuell omgang med slektning i nedstigende linje, straffes med fengsel inntil 5 år. Som slektning i nedstigende linje regnes biologiske og adopterte etterkommere.
Med mindre man anser stebarn som adoptert etterkommer vil ikke akkurat dette være gjeldende.

Den som har seksuell omgang med fosterbarn, pleiebarn, stebarn eller noen annen person under 18 år som står under hans omsorg, myndighet eller oppsikt, straffes med fengsel inntil 5 år.

På samme måte straffes den som skaffer en annen seksuell omgang med noen som han selv står i et slikt forhold til.

Dette sier bare at stefar ikke kan ha sex med stebarn. Endret av Ernie
Lenke til kommentar

er d teit å være forelsket i en stesøster ? hun ble stesøstra mi for et par år siden. men vi er ikke fra samme blod. men synes hun er så fin å grei, hadde nesten napp i fjor.

andre problemet er at hun bor laaaaangt unna  :(

8004688[/snapback]

hvis dere er ofte sammen i familien, blir det nok litt rart, men det er ingenting feil i å ha ett forhold med stesøstra si. Hadde det vert søstra di; da hadde det vert verre :!:

Lenke til kommentar

En kompis på jobben min er forlovet med stesøstera.. De har planer om å gifte seg.. Men han hadde desverre et uhell med motorsykkelen og ble lam fra halsen og ned.. Han sitter i rullestol og er 100 prosent pleietrengene.. De holder faktisk sammen ennå!!

Men regner med at det er like hardt for begge..

Sikkert ikke like lett å bare stikke fra han når han er så nær familie.. De vil alltid være i familie uansett...

:roll:

Lenke til kommentar

Dere som påstår det her er ulovlig. Hvor tar dere det fra? Loven (kap. 19 også kjent som "seksualloven" i straffeloven) sier nemlig absolutt ingenting om det, og det kan naturlig nok ingen biologisk grunner bak det heller. Ekteskapsloven nevner, såvidt jeg veit, heller ingenting om at dette skal være ulovlig. Der står det bare at ekteskap ikke kan inngås mellom personer i direkte opp eller nedstigende slekt, eller mellom søsken. Det er til og med en åpning for at adopterte som har blitt videre-adoptert kan gifte seg med noen i den første adoptiv-familien.

Å spørre på klara-klok om det her blir bare dumt. De virker ikke å være så veldig enige meg seg selv. Det finnes svar som sier det er ulovlig, lovlig og delvis lovlig/ulovlig.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Hey. En venn av meg lider/lift av samme skjebne og og de valgte og ikke ha sex fordi vis det går skeivt så er det ikke lett og snakke og gjøre ting sammen som før.

Og vis det går vist under incest også så mitt tilbud: La Vær!

PS Osen er det med Tre Mening ? går det under icnest?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...