CruellaDeVille Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Nå skifta jeg den til den cruellaDeVille tok opp men jeg har ikke denrequire('../wp-blog-header.php'); 8010392[/snapback] Flott, for jeg har min versjon i wordpress. men se her: http://nibbler.no/blog/?page_id=386 Og jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke skal funke hos deg :/ Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 nå er alt helt rart heh Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 hvis jeg bruker den php koden du har på den siden og den html form'en funker det hos meg da tror du? Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="100000" /> <span class="style1">Choose a file to upload:</span> <input name="uploadedfile" type="file" /> <br /> <br> <input type="submit" value="Upload File" /> det er min last opp form. <?php // Mappe til å legge bildene i $upload = "uploads"; // Sjekker om det er en mappe og at den er skrivbar $target_path =is_dir($upload) && is_writable($upload) ? $upload : chmod($upload, "0757"); // henter ut tmp-sti til bildet $old_path = $_FILES['uploadedfile']['tmp_name']; // Henter ut navnet til bildet (ikke nødvendig å bruke basename()) $filename = strip_tags($_FILES['uploadedfile']['name']); $target_path = "$target_path/$filename"; // Henter ut filtype $filetype = $_FILES['uploadedfile']['type']; // Gyldige mime-types for jpg-bilder $mimetypes = array("image/jpg", "image/jpeg", "image/pjpg", "image/pjgeg"); // Henter ut maks-størrelse $max_size = $_POST['MAX_FILE_SIZE']; // Finner filstørrelsen $filesize = $_FILES['uploadedfile']['size']; // Sjekker gyldig mime-type $valid_type = in_array($filetype, $mimetypes) ? true: false; // Sjekker gyldig filstørrelse $valid_size = $filesize <=$max_size && $filesize >0 ? true : false; // Sjekker om filen blir flyttet ordentlig $successful_moved_file = move_uploaded_file($old_path, $target_path) ? true : false; if( $valid_type && $valid_size && $successful_moved_file) { echo "The file $filename has been uploaded"; } else{ echo "There was an error uploading the file, please try again!"; } ?> det er .php fila.. Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Nå funker det jo så å si 90% men.. filer som ikke funker å laste opp kommer på serveren også.. så de funker å lastes opp men programmet sier att du må prøve igjen De skal jo ikke komme på serveren : / Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 HEh er det mulig å gjøre så jeg får en mail hver gang noen laster opp noe? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 HEh er det mulig å gjøre så jeg får en mail hver gang noen laster opp noe? 8015782[/snapback] Jupp, da bruker du mail-funksjonen til php. Den tar fire parameter. Det første er mottaker, det andre er emne, det tredje er innhold i eposten og det fjerde er valgfritt og inneholder eventuelle epostheaders. Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 det er smart! tenkte jeg skulle legge til noen felter på html form'en som feks forum Brukernavn og innhold blir noe lignende" brukeren $username(vet ikke om det er sånn det gjøres men noe lignende") har lastet opp $filen til upload mappa" er det mulig å gjøre noe lignende det her? http://www.effortfilm.com/steezy/uploads/$file ?? få det i mailen også? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 må ha denne i mine innlegg, hva gjør jeg for å endre slik at bilder blir filmer ? Jeg er nybegynner just as know, kjenner kun endel html. Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 .wmv .avi .mpeg. .mov? alt format eller er bare ett format du har tent å godkjenne? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hmm, føler jeg går litt offtopic, har et ganske omfattende prosjekt jeg har lyst til å gjennomføre. Må kanskje bare starte en ny tråd. Vel ihvertfall, jeg skal arrangere et dataparty sammen med noen andre, etter en ide jeg så på et stort lan her nede på sørlandet tenkte jeg og prøve å kopiere ideen; Først logger man inn på nettstedet hvor man finner en link til et automatisk generende passord og brukernavn til en ftp konto som også står oppstått. Slik som dette: (merk at hver gang man trykker f5 kommer det et nytt passord.) Når man logger inn på ftpen , får man lov til å laste opp en og en film og må hver gang skaffe seg nytt brukernavn og pass ved å oppdatere siden som vist over.. Dette er ikke så viktig egentlig, (men hadde også vært greit å kunne ) Det store problemet er dette: Ftpen er koblet opp til en server som er satt opp som storskjermfremviser, det går jo fint. Men på storskjermen er bildet delt opp i tre rammer: hvorav ramme nr 1 viser filmer fortløpende. Skjerm nr 2 viser liste over filmer som er lastet opp til serveren mens nummer tre viser IRC kanalen som tilhører lanet. På irc kanalen har crewet laget en egen bot som registrerer filmer som kommer inn hele tiden, sånn som oppdaterer seg hvert tredje sekund el. boten er slik at den gjør det mulig for deg å registrere stemmer på hver enkelt film som har fått en ID# i skjermramme nr 2. Etter hvor mange stemmer filmen får, blir den stemt opp på hovedskjermen. Prinsippet baserer seg veldig mye på NRKsvisj kanalen (), sett bort ifra at filmer kun blir vist på skjermramme nr 2. Det jeg egentlig trenger hjelp til er til denne storskjerm kodingen og IRC boten. Om noen her inne kunne ha hjulpet meg med det hadde jeg blitt eevig takknemlig. Og da steg for steg, (eventuelt en link til en tutorial ?) Jeg har ikke mye kunnskaper fra før, det jeg vet er at PHP starter med <?php og det er vel det eneste jeg kan av php. Html har jeg drevet med i snart et år og vil vel si at jeg er rimelig lei av dette. Så om noen klarer å hjelpe meg til lanet som snart starter hadde det vært utrolig greit, har spurt utrolig mange om dette, men det er ingen som er spreke nok til å forklare meg helt ut, håper folk her på forumet er litt mer våkne enn de nerdene jeg har pratet med fra før av:P Endret 24. februar 2007 av Phinex Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) wops, dobbelt postet. Endret 24. februar 2007 av Phinex Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 jeg kan ingenrting om irc.. Så den bigscreen greia di skal være fra en pc ikke sant? som kjører på en prosjektor? for da kan du jo utvikle ett programm med visual basic eller lignende som viser 3 internett sider i ett vindu Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 heh ok nytt spørmål! dette er nok ikke så vanskelig å gjøre hvis noen laster opp en fil men filen er på uploads ifra før.. så vil jeg att ikke skal lastes opp (blir ikke filen som er på mappen overskrivd da? ) og jeg vil att han som lastet opp filen skal få meldingen "the file {$filename} has already been uploaded. Please change the name and try again. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 heh ok nytt spørmål! dette er nok ikke så vanskelig å gjøre hvis noen laster opp en fil men filen er på uploads ifra før.. så vil jeg att ikke skal lastes opp (blir ikke filen som er på mappen overskrivd da? ) og jeg vil att han som lastet opp filen skal få meldingen "the file {$filename} has already been uploaded. Please change the name and try again. 8023619[/snapback] da må du bruke file_exists(filnavn) Du må også skrive om skriptet ditt til å ta den ekstra sjekken. Se pastebin, http://norskwebforum.no/pastebin/7681 Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 ok nå laster den ikke opp filen, men jeg får fortsatt den mailen om att filen har blitt lastet opp.noen måte å unngå det på? Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 jeg begynner å bli flink nå har jeg gjort så de MÅ skrive inn bruker navn og ett navn på brettet de laster opp men får fortsatt mail heh Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 hva skal jeg skifte $mimetypes = array("image/jpg", "image/jpeg", "image/pjpg", "image/pjgeg"); med for å få det til å bli .zip .ZIP .rar og .RAR ?? skal det være image/zip? og sånt? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Du sammenligner jo filtype (mimetype) med arrayet ditt, $filetype = $_FILES['uploadedfile']['type']; så hvorfor ikke bare redigere scriptet en smule, få det til å print ut mimetypen på filene du laster opp, og se hva du får på zip/rar? Og så poste svaret her, så alle kan ta nytte av det? Endret 1. mars 2007 av Kagee Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 hva skal jeg skifte $mimetypes = array("image/jpg", "image/jpeg", "image/pjpg", "image/pjgeg"); med for å få det til å bli .zip .ZIP .rar og .RAR ?? skal det være image/zip? og sånt? 8050912[/snapback] En oversikt over mime-types finnes her: http://www.hansenb.pdx.edu/DMKB/dict/tutorials/mime_typ.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå