Leifen18 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Heisann! Jeg sitter her og har fire PCer og en router som bare har fire TCP/IP-porter. Jammen så flott, tenker du. Men internett trenger også TCP/IP-port. Den ene PCen er bærbar, så den har trådløst nettverkskort. Det jeg lurer på er hva en grei trådløs router er? Og alle trådløse routere har vel plass til minst fire TCP/IP-kabler, right? Så lurer jeg også på å kjøpe et trådløst nettverkskort til PCen min. Det ville vel kanskje vært greit å ha, feks på LAN med trådløse nettverk. Bare slippe alle de dumme ledningene :-) Men finnes det nettverkskort som bare bruker den korte lille tingen som jeg har forstått er en PCI Express x1-port (Med forbehold om feil). Og hva er et greit nettverkskort? Jeg spiller litt på nettet, så det ville jo vært greit om jeg slapp å dette ut hele tiden, liksom :-) På forhånd takk for hjelpa :-) Lenke til kommentar
Edvard10 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det billigste du gjør er å kjøpe et nettverkskort til som du setter i en av pcene dine og deler ut internett tilgangen via denne. Da har du 1 pc med 2 nettverkskort og du trenger ikke kjøpe router eller en switch, selv om at en switch også er billig. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har to gigabitporter på hovedkortet mitt. Er det nok å sette den som ikke er noen plass i min, så går alt helt fint? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 "Splitta" Internett med en nForce2 PC eg hadde tidligere som hadde 2 nettverkskort (på hovedkortet), satt opp et nettverk med en kryssa kabel mellom de to PC'ene og i "vertmaskina" blei det kryssa av at internett skulle deles. Eneste minus var at verten må være påslått for at gjestemaskina skal komme på nett, fungerte greit nok ellers. Bruker nå et par 3Com "Officeconnect - G" trådløse switcher (en i hver kåk), de har 4 RJ45 kontakter for trådet nett (+Wlan inn), har Telio boksen min kobla til der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå