RulleRimfrost Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har nå dristet meg til å installere Kubuntu på desktop-maskinen min, og bruker da selvfølgelig Firefox. Er det noen mulighet til å be FF bare drite i å prøve å finne Shockwave-plugin hver gang den laster en ny side her på hw.no. Tragisk nok så skal de ha det mølet i reklamene sine, men den gule linja i FF irriterer meg... Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) last ned denne: https://addons.mozilla.org/firefox/1865/ og denne: https://addons.mozilla.org/firefox/1136/ da er du sikra mot reklame. bruker dem selv, og har ikke sett så mye som en liten flashreklame på lenge EDIT: den siste der klarer tilogmed å rense VG(!) for reklame! det er ikke bare bare skal jeg si deg Endret 23. februar 2007 av ZeS Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det er da ikke noe shockwave her på HW, bare masse flash? Har du flash-plugin skulle det da ikke være noe problem... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Bruk en plugin som heter flashblock. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Adblock gir virkelig meningen i "Rediscover the web" Lenke til kommentar
ceetux Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 For kun å sleppe den gule linja som kjem, utan å måtte gå til skrittet å blokkera all reklame/Flash i same slengen, kan du endre på ein verdi i about:config slik som dette: plugin.default_plugin_disabled <--- sett denne til false Du må starta Firefox på ny for å få endringa til å gjelde. Merk at no vil óg andre plugins du ikkje har installert la vere å gje beskjed om dei manglar for å kunne vise nettsida slik ho var tenkt. ---- Eit anna tips mens me allereie er i gong med about:config. I Firefox på Linux så har ikkje Backspace-tasten same funksjon som på Windows/Mac. I staden for å gå ei side tilbake har denne tasten ein Page Up-funksjon i Linux. Dette kan endrast på følgjande vis: browser.backspace_action <--- sett denne til 0 (null) No fungerer det som det gjer på dei andre plattformane - Backspace går ei side tilbake, Shift+Backspace går ei side fram i historikken. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Ahh. Sånn var det ja. Takker. Jeg foretrekker merkelig nok å se reklamen (om ikke adservera til hw blir enda tregere enn de er i dag...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå