Gå til innhold

skal kjøpe meg speilrefleks!

Anbefalte innlegg

Hei! :)

jeg har ca 8000kr til å kjøpe meg speilrefleks og utstyr, hva bør jeg kjøpe for å få mest for pengene? ;)

har tenkt litt på et canon eos 350d ;)

hva slags utstyr bør jeg prioritere å kjøpe til det? har lest at linsen som følger med ikke er noe bra, stemmer det?

Endret av biotex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest gjennom alle de andre trådene i denne delen av forumet? Gjør det først, og hvis du fortsatt ikke finner noe interessant - noe som vil forundre meg stort - så nevn dette i posten din, og du vil få svar. Slik den står nå vil du bare få "kjeft" for å ikke ha søkt/ lett før du postet...

Standardsvaret vil forresten være: Dra i en butikk, kjenn på kameraene, og velg deretter.

EDIT: Ser du har spesifisert litt i førsteposten. Jeg ville prioritert blits og minnekort framfor nytt objektiv. Det som følger med har sine begrensninger, men funker helt greit, spesielt i startfasen. (Har selv 350D forresten og er veldig fornøyd med det...)

Endret av joniwes
Lenke til kommentar

Brillefint. Da sparer du deg selv for en god del pes - og alle andre her inne for "åååh - enda en av disse trådene"-frustrasjonene. Jeg kan garantere deg at du finner ut alt du trenger å vite, pluss en masse du ikke en gang trodde du lurte på ved å lese gjennom alt som finnes her inne. Lykke til med valget uansett, du vil nok ikke angre.

Lenke til kommentar

Etter mange måneders vurdering mellom det meste av speilrefleks under 12.000,- så valgte jeg Pentax K10D. Et vanvittig bra kamera som har innebygget bildestabilisator i kamerahuset, automatisk rens av sensor, super bildekvalitet og det er beskyttet mot støv og vannsprut/regn. Se på YouTube der de viser vannsprut på kamera. Ikke alltid en nødvendighet, men absolutt en trygghet.

De selger det på Elkjøp til 8995,- for hus+kit objektiv, og 9895,- for samme kit, men med en Samsonite veske og et Lexar 1gb professional SD kort. Verdt hver eneste krone! :)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er bra at Pentax og andre blir nevnt til nybegynnere. Alt for mange vet ikke om andre en Canon og kanskje kjenner igjen Nikon når det blir nevnt. Hvis man aldri minner nybegynnerne om andre merker, er det en sjanse for at de forsvinner i glemselens bok.

Ops, forrige poster redigerte sitt innlegg.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...