smetho Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Heisann. Sliter litt med driver problemer til mitt Asus TNT2 32Mb kort. Driverene som følger med et utdaterte, men jeg finner ingen nye på nettet som kan erstatte disse. Bruker XP og denne installerer NVIDA-drivere til kortet mitt. Ved bruk av disse driverne mister jeg mye "fancy" funksjonalitet som mulighet til å koble til TV etc. Hvilke drivere bør jeg få tak i? Kan jeg benytte NVIDA-drivere (som jeg forstår blir oppdatert mye oftere enn mange andre), eller må jeg holde meg til Asus sine egne drivere. OG, hvis jeg bruker NVIDa sine og mister TV-out funksjonaliteten, er det noen andre muligheter for å få denne til å fungere? Er litt ny på dette området og setter pris på skikkelige svar. :wink: På forhånd takk... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Hørtes litt rart ut at du mister tv-ut funksjonen for det støttes jo også i nVidias drivere. Du kan ta en tur til asus sin side og se om de har noen modifiserte drivere der. Eller kan kun finne ut hva slags tv-modul som brukes på kortet ditt, og finne noen individuelle drivere til dette... Lenke til kommentar
Xiancorp Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 nVidia-driverne som følger med XP er sikkert et "minimum" for at kortet skal fungere. Selv om kortet ditt er Asus, kan du trygt bruke nVidia-drivere på det (det er jo nVidia som har laget "chip'en" på kortet). Så det er bare å gå inn på http://www.nvidia.com og finne den nyeste driveren de har :smile: så fungerer det nesten 100% sikkert... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Kortet er ganske gammelt så nvidia referansedrivere støtter nok ikke tv-chip'en din lenger. Du kan muligens finne egne drivere til tv-ut hos produsenten av tv-chip'en. Ellers finnes det win2k drivere tilbake til 5.xx som muligens fungerer. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Quote: On 2001-12-26 13:46, MailMan13 skrev:Kortet er ganske gammelt så nvidia referansedrivere støtter nok ikke tv-chip'en din lenger.Du kan muligens finne egne drivere til tv-ut hos produsenten av tv-chip'en. Ellers finnes det win2k drivere tilbake til 5.xx som muligens fungerer. Har ikke nVidia multi-spupported drivere da? Sist jeg sjekket var TNT chipsettet støttes av alle driverene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå