Fruktkake Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 192.168.1.1 var iallefall IP-en til min gamle Draytek ruter når den var i bruk. Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Sitter trådløst. På den jeg hadde tidligere (Draytek) kunne jeg fint konfigurere routeren trådløst via 192.168.1.1 som Fruktkaka sier. Sakl prøve med kabel nå.. Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Det her er fucked.. Resatte hele routeren og satte opp på nytt. Da kunne jeg accesse configen (via kabel)... Så dro jeg ut kabel, kobla til trådløst og prøvde å gå på config, men da blir den stående å loade igjen. Deaktiverer WLAN kortet og kobler til med kabel igjen og er tilbake på samme sted.. Kommer ikke inn i config! Skulle åpna en port for dc++, men vet jo ikke hvilken lokal IP jeg vil få trådløst før jeg har kobla til trådløst... Håpløst. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) det går ikke ant og konfigurere routere via wlan opplagte grunner til det sett fast ip til maskina di! Endret 23. februar 2007 av hiper Lenke til kommentar
Inc Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Få maskine di på kabel til ruteren så løser problemene seg Edit: ja, litt sen med svar her ja. Ikke alle rutere som du kan konfig via wlan, og hvis det går må det aktiveres i ruteren Endret 23. februar 2007 av regga Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) jaok, må via kabel, og det funker bare første gangen etter resetting (altså å komme inn i configen).. dessuten får jeg bare en brøkdel av hastigheten med wlan kontra kabern. d-link faenskap! hadde aldri trøbbel med draytek.. må si jeg er svært lite fornlyd med d-link. Endret 23. februar 2007 av oyvindoyvind Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Gruppeklem? Jeg savner Draytek ruteren jeg hadde med Telenor, og nå som vi har "oppgradert" til NGT måtte vi bruke en SpeedTouch skit som ikke klarer å holde seg oppe mer enn et par dager. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 d-link faenskap!,,,. må si jeg er svært lite fornlyd med d-link.Har aldri hatt problemer med D-link, har hatt flere ulike modeller. Her er iallefall en liten liste du kan sjekke: Alle software-brannmurer bør slås av på alle PC'er i nettverket til du har funnet feilen. Hvis du bruker noen P2P/torrent-programmer avslutt disse og se om det bedrer problemet. Hvis du bruker P2P/torrent-programmer kan det være at routeren ikke takler slike forespørsler bra nok og at du må endre oppsettet av programmene for å begrense antall åpne porter og tilkoblinger. Hvis du bruker P2P/torrent-programmer bruk faste porter og slå av uPnP-støtte i routeren. Bruker du SP2, hvis det er XP du har? Se i såfall etter "Event ID 4226" i Event-loggen (Hendelses-loggen). Det finnes løsninger for dette her. Har du sjekket maskinen(e) for virus, trojan, ad-aware, etc.? Har du slått av "IEEE 802.1x nettverkstilgangskontroll" for det trådløse kortet ditt? Har du prøvd å bytte kanal i routeren for det trådløse nettverket ditt? Kan være at det er andre i nærheten som bruker samme kanal. Hvis du bruker trådløs sikkerhet, har du prøvd å slå av WEP/WPA i routeren og sett hva som skjer da? Har du oppdatert driveren for WLAN-kortet i PC'n til siste versjon? Bruker du siste firmwareversjon? Siste er 1.03. mvh Pingla Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Yes!! Vanskelig å si om det var firmwaren til routern eller kortet, eller kanalskifte som gjorde susen, men nå funker det ihvertfall glatt. Heller mot at det var router firmware.. Nå får jeg også accessa routern trådløst. Så takk til alle som kom med innspill her. Ble mye prøving og feiling, men ofte er det det som må til. Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Det som er merkelig nå, er at kortet står til å ta imot på kanal 11, mens routern er satt til kanal 1.. Tør ikke røre noe nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå