Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på 192.168.0.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her er fucked.. Resatte hele routeren og satte opp på nytt. Da kunne jeg accesse configen (via kabel)... Så dro jeg ut kabel, kobla til trådløst og prøvde å gå på config, men da blir den stående å loade igjen. Deaktiverer WLAN kortet og kobler til med kabel igjen og er tilbake på samme sted.. Kommer ikke inn i config! Skulle åpna en port for dc++, men vet jo ikke hvilken lokal IP jeg vil få trådløst før jeg har kobla til trådløst... Håpløst.

Lenke til kommentar

jaok, må via kabel, og det funker bare første gangen etter resetting (altså å komme inn i configen).. dessuten får jeg bare en brøkdel av hastigheten med wlan kontra kabern. d-link faenskap! hadde aldri trøbbel med draytek.. må si jeg er svært lite fornlyd med d-link.

Endret av oyvindoyvind
Lenke til kommentar
d-link faenskap!,,,. må si jeg er svært lite fornlyd med d-link.
Har aldri hatt problemer med D-link, har hatt flere ulike modeller. :ermm:

Her er iallefall en liten liste du kan sjekke:

• Alle software-brannmurer bør slås av på alle PC'er i nettverket til du har funnet feilen.

• Hvis du bruker noen P2P/torrent-programmer avslutt disse og se om det bedrer problemet.

• Hvis du bruker P2P/torrent-programmer kan det være at routeren ikke takler slike forespørsler bra nok og at du må endre oppsettet av programmene for å begrense antall åpne porter og tilkoblinger.

• Hvis du bruker P2P/torrent-programmer bruk faste porter og slå av uPnP-støtte i routeren.

• Bruker du SP2, hvis det er XP du har? Se i såfall etter "Event ID 4226" i Event-loggen (Hendelses-loggen). Det finnes løsninger for dette her.

• Har du sjekket maskinen(e) for virus, trojan, ad-aware, etc.?

• Har du slått av "IEEE 802.1x nettverkstilgangskontroll" for det trådløse kortet ditt?

• Har du prøvd å bytte kanal i routeren for det trådløse nettverket ditt? Kan være at det er andre i nærheten som bruker samme kanal.

• Hvis du bruker trådløs sikkerhet, har du prøvd å slå av WEP/WPA i routeren og sett hva som skjer da?

• Har du oppdatert driveren for WLAN-kortet i PC'n til siste versjon?

• Bruker du siste firmwareversjon? Siste er 1.03.

mvh

Pingla

Lenke til kommentar

Yes!!

Vanskelig å si om det var firmwaren til routern eller kortet, eller kanalskifte som gjorde susen, men nå funker det ihvertfall glatt. Heller mot at det var router firmware.. Nå får jeg også accessa routern trådløst.

Så takk til alle som kom med innspill her. Ble mye prøving og feiling, men ofte er det det som må til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...