blackburn Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har i kveld forsøkt å få liv i min nye bilstereo. Den har ikke ISO-kontakt men div. kabler med farge og merkelapper inn mot bilen. Jeg har koblet opp anlegg i bilen tidligere, men dette ble stjålet(klippt av ledninger) da bilen ble rappet sent i fjor høst. Bare for å se om koblingene ble riktig så koblet jeg jord (sort mot sort) og rød i bilen til gul+rød i spilleren. Dette ga ikke liv hverken med tenning av eller på. Sjekket så om jeg hadde strøm ved å gnisse rød mot sort kjapt, men det ble ikke gnist. Prøvde derfor å legge opp ny +(rød) direkte fra batteriet og koblet som ovenfor, men med samme resultat. Sikringen på spilleren (10A) var ikke røket. Spørsmål: Er det ikke tilstrekkelig med ovenstående kobling(pluss og jord) for å få startet spilleren? Er det noen som har forslag til hva som er problemet? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Høres ut som det kan være lurt å legge opp en ny godsledning. Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Høres ut som det kan være lurt å legge opp en ny godsledning. 8003813[/snapback] Hei og takk for svar! Var inne på den tanken, men det ble småkaldt å holde på utover kvelden. Mulig den kan ha blitt ødelagt under plyndringen jeg var utsatt for. Skal teste ny jording etter jobb i morgen. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Prøv direkte på batteriet med et par ledningsstumper, så vet du fort om det er koblingen det er noe galt med. Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Prøv direkte på batteriet med et par ledningsstumper, så vet du fort om det er koblingen det er noe galt med. 8003887[/snapback] Testet direkte på batteriet og fikk startet spilleren da. Fant etterhvert ut at det måtte være defekt strømledning jeg benyttet først samt at sikringen på den kabelen jeg la opp også var røket. Fikset sikringen og da fungerte alt som det skulle også inne i bilen. Takk for tips og innspill til samtlige :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå