kaffenils Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Microsoft arrangerer "NM" i SQL Server 2005. Gå inn på siden http://www.microsoft.com/norge/nmisql/default.mspx og meld dere på. Kanskje diskusjon.no kan få en norgesmester Lenke til kommentar
roac Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Microsoft arrangerer "NM" i SQL Server 2005.Gå inn på siden http://www.microsoft.com/norge/nmisql/default.mspx og meld dere på. Kanskje diskusjon.no kan få en norgesmester 8003383[/snapback] Interessant Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Gratla roac med beste forslag i kvalikken Får vi se det eller? Ser at jorn79 også er kvalifisert. Lenke til kommentar
roac Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Gratla roac med beste forslag i kvalikken Får vi se det eller? 8195705[/snapback] Takker og bukker, og tankegang rundt løsningen og kode finner dere her. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Smart å bruke ci_ai collation for å matche Aa=å oe=ø é=e osv . Tenkte dessverre ikke på det siden eksemplene ikke inneholdt slike tegn. 1-0 til deg. Mitt forslag er egentlig helt motsatt. Jeg har en streng med tegn som definerer ikke-bokstaver og brukte kun REPLACE funksjonen for å fjerne dem fra input. Det holdt allikevel til å nå finalen. Snakkes nok da (hvis arbeidsgiver gir meg fri). Ser at du skal holde en av presentasjonene også. Er det første gang? create function dbo.IsPalindrom (@input varchar(255)) returns bit begin -- Sett @Input til lower case i tilfelle en har brukt case sensitive collation set @input=lower(@input) declare @IsPalindrom bit set @IsPalindrom=0 if not @input is null begin -- Variabel som definerer tegn som skal fjernes fra input. declare @invalidChars varchar(12) set @invalidChars=' ''!"()?,.-;:' -- Loop gjennom @invalidChars fjern disse fra @input declare @loopCount smallint, @invalidLen tinyint, @char char set @loopCount=1 set @invalidLen=len(@invalidChars) while @loopCount<=@invalidLen begin set @char=substring(@invalidChars,@loopCount,1) set @input=replace(@input,@char,'') set @loopCount=@loopCount+1 end -- Sjekk om den "vaskede" input er lik seg selv reversert if @input=reverse(@input) set @IsPalindrom=1 end return @IsPalindrom end Lenke til kommentar
roac Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ser at du skal holde en av presentasjonene også. Er det første gang? 8198740[/snapback] Det er første gang jeg skal holde en så stor presentasjon, men har holdt mange kurs og presentasjoner internt i bedrifter. Men, spennende blir det Jepp vi snakkes. Jeg kommer i hvert fall til å være der Lenke til kommentar
zealott Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ser at du skal holde en av presentasjonene også. Er det første gang? 8198740[/snapback] Det er første gang jeg skal holde en så stor presentasjon, men har holdt mange kurs og presentasjoner internt i bedrifter. Men, spennende blir det Jepp vi snakkes. Jeg kommer i hvert fall til å være der 8198850[/snapback] Vet dere hvor mange som prøvde seg på oppgaven? Får vel fri av arbeidsgiver jeg også =) Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Vet dere hvor mange som prøvde seg på oppgaven? Får vel fri av arbeidsgiver jeg også =) Har ikke peiling, men roac vet kanskje, eller du kan sende en mail to J. Jahren og spørre. Foreløpig er 4 av 20 deltagere også medlemm på dette forumet. Lenke til kommentar
apekatten123 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hehe, lykke til alle sammen! Lenke til kommentar
roac Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Gratulerer så mye til Kaffenils, som stakk av med seieren Lenke til kommentar
zealott Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Gratulerer så mye til Kaffenils, som stakk av med seieren 8364511[/snapback] Grattis! =) Jeg som ble nummer 2, slet som faen på scenen...urk...jernteppe er tingen vettu...menmen, Kaffenils var flink! Lenke til kommentar
tZar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Tror jeg må joine dette neste gang det blir arrangert, men helst skulle jeg ønske det ble arrangert tilsvarene for MySql. Bare å gratulere alle som var med, og spessielt Kaffenils med seieren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå