Gå til innhold

Acer Aspire 3100, treg oppstart mm.

Crazychip

Anbefalte innlegg

Tidligere tråd: 5752624[/snapback]

I likhet med Olav i den gamle tråden har jeg samme problemet med en Acer Aspire 3100.

Oppstartstiden totalt, dvs helt til det kan gjøres noe fornuftig med den er godt over tre minutter. Uten at jeg har tatt tiden nøyaktig så virker det på meg som den er treg både før og etter login. Det er i tillegg en voldsom hakking på windows sin "oppstartslyd".

Maskinen jeg jobber med har derimot virket bra i begynnelsen (ifølge eier) men har nå begynt med disse problemen. Jeg er fristet til å reinstallere Windows XP får å se om det kan ha noe funksjon, men dette er såklart ikke første valget hos eier.

Har testet alt mulig rart, fjærnet alt som går an å fjærne uten at det har hatt noe effekt på oppstarten. Derimot så har det hatt litt effekt på funksjonaliteten når den en gang blir ferdig med å starte opp.

Har noen hatt liggnende problemer som har blitt løst?

Jeg har ikke lagt inn ny bios ende, men det står på agendaen.

Takk for alle tips og råd.

For mer spesifikasjoner, se her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil nok tro at det løser seg med en ny installasjon av Windows.....maskiner har en tendens til å bli en hel del tregere etterhvert og spesielt om det er et program eller virus som ligger å spøke i bakkant....

Har du prøvd ctrl/alt/del og prosesser for å se om det er noen program eller noe som bruker veldig mye cpukraft?

Men ofte så løser sånne problemer seg med en clean install av operativsystemet.

Ofte så går langt mindre tid å installere windows på nytt fremfor å lete i det uendelige etter noe man ikke får bukt med og må installere allikevel..

Geir

Lenke til kommentar

joda jeg har stoppet alle tingene som bruket cpu, selv om det var ikke mye etter at jeg stoppet alt fra å starte. Jeg tror ikke det er noe mer å gjøre en å reinstallere.

en lite "side note".

Acer har faktisk et program som skal overvåke hvor mye minne som er i bruk etc. dette brukte faktisk 55MB av minnet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...