99tnor Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har lett langt og lenge for å finne gode og oversiktlige sider med hva slags utstyr gitarister bruker på forskjellige låter, så jeg har her laget en tråd som man kan spør å svare på om alt innen gitareffekter Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Ok, jeg begynner: Noen som vet hva Kirk Hammett i Metallica bruker på Fade to Black? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 jeg vet ikke nøyaktig hva han bruker på fade to black, men her er en fin liste over utstyret til Hammet. du kan sikkert google litt og finne ut hvilke av effektene hans som fantes i 1984. http://www.allmetallica.com/info/equipment/kirk.php Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ok, jeg begynner: Noen som vet hva Kirk Hammett i Metallica bruker på Fade to Black? 8002922[/snapback] Jackson Randy Rhodes Custom, Fernandes Stratocaster og Marshall 100w head med 4x12 kabinett. Så vidt jeg vet. Vil tro du kan få en ganske lik distortion lyd med Boss MT-2. Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Ok, jeg begynner: Noen som vet hva Kirk Hammett i Metallica bruker på Fade to Black? 8002922[/snapback] Jackson Randy Rhodes Custom, Fernandes Stratocaster og Marshall 100w head med 4x12 kabinett. Så vidt jeg vet. Vil tro du kan få en ganske lik distortion lyd med Boss MT-2. 8003171[/snapback] Noen flere? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 såvidt jeg husker brukte metallica en god del marshall fram til Black album, da de begynte med MESA/BOOGIE Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Spør vell om noe annet, men, noen gratis gitar-effekt programmer til data, noen som kan anbefale meg noen? For spilling med gitar koblet rett til inn/mic inngangen på lydkortet. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Spør vell om noe annet, men, noen gratis gitar-effekt programmer til data, noen som kan anbefale meg noen? For spilling med gitar koblet rett til inn/mic inngangen på lydkortet. 8014825[/snapback] Amplitube, Guitar Rig osv.. Anbefaler deg å kjøpe en pedal som forsterker signalet. Jeg kobler slik: Gitar -> Kompressor-pedal -> PC Pedalen fungerer godt som en preamp. Tror egentlig det er samme hva slags pedal du bruker, for min står ikke på. Bruker den bare som gjennomgang. Jeg bruker Amplitube 2 til PC'en. Anbefaler deg å laste ned ASIO-drivere (http://www.asio4all.com/) Disse driverene minsker forsinkelsen betraktelig, slik at du kan bruke PC-en som realtime gitarforsterker. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Spør vell om noe annet, men, noen gratis gitar-effekt programmer til data, noen som kan anbefale meg noen? For spilling med gitar koblet rett til inn/mic inngangen på lydkortet. 8014825[/snapback] Amplitube, Guitar Rig osv.. Anbefaler deg å kjøpe en pedal som forsterker signalet. Jeg kobler slik: Gitar -> Kompressor-pedal -> PC Pedalen fungerer godt som en preamp. Tror egentlig det er samme hva slags pedal du bruker, for min står ikke på. Bruker den bare som gjennomgang. Jeg bruker Amplitube 2 til PC'en. Anbefaler deg å laste ned ASIO-drivere (http://www.asio4all.com/) Disse driverene minsker forsinkelsen betraktelig, slik at du kan bruke PC-en som realtime gitarforsterker. 8014902[/snapback] Takk takk, skal teste nå Har du noen anbefalte innstillinger på ASIO-driverne? (genialt med bilde av Bush på simple knappen :!: ) Et problem: når jeg for eksempel bruker guitar-rig til å spille samtidig med en effekt, så må jeg ha innlinja "unmuted", da hører jeg først selve lyden av gitaren i windows for så og få gitarlyden med effekten en stund etterpå. Noe jeg kan gjøre sånn at jeg slipper den gitarlyden av bare sleve gitaren uten effekter i windows? Takker for svaret, virkelig nyttig! Endret 25. februar 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Spør vell om noe annet, men, noen gratis gitar-effekt programmer til data, noen som kan anbefale meg noen? For spilling med gitar koblet rett til inn/mic inngangen på lydkortet. 8014825[/snapback] Amplitube, Guitar Rig osv.. Anbefaler deg å kjøpe en pedal som forsterker signalet. Jeg kobler slik: Gitar -> Kompressor-pedal -> PC Pedalen fungerer godt som en preamp. Tror egentlig det er samme hva slags pedal du bruker, for min står ikke på. Bruker den bare som gjennomgang. Jeg bruker Amplitube 2 til PC'en. Anbefaler deg å laste ned ASIO-drivere (http://www.asio4all.com/) Disse driverene minsker forsinkelsen betraktelig, slik at du kan bruke PC-en som realtime gitarforsterker. 8014902[/snapback] Takk takk, skal teste nå Har du noen anbefalte innstillinger på ASIO-driverne? (genialt med bilde av Bush på simple knappen :!: ) Et problem: når jeg for eksempel bruker guitar-rig til å spille samtidig med en effekt, så må jeg ha innlinja "unmuted", da hører jeg først selve lyden av gitaren i windows for så og få gitarlyden med effekten en stund etterpå. Noe jeg kan gjøre sånn at jeg slipper den gitarlyden av bare sleve gitaren uten effekter i windows? Takker for svaret, virkelig nyttig! 8019056[/snapback] I Amplitube 2 så har jeg hvertfall muta innlinja på avspilling, samtidig som jeg bruker innlinja som innspilling (som ikke er muta). Da hører jeg bare den forsterkede lyden. edit: Ang ASIO-drivere så har jeg ikke helt satt meg inn i innstillingene, da jeg venter på nytt lydkort i posten atm. Endret 25. februar 2007 av razh0r Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Amplitube 2, er det en plugin til et program, eller standalone saker? Hvis jeg muter innlinja i windows når jeg bruker guitarrig, da blir den forsterkede lyden i gitarrig også borte. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Ingen andre som er skikkelig pedaljunkies her? Tråkkebrettet mitt består akkurat no av som følger: Ernie Ball Jr - Volum Vox V846 - Wah T-Rex Møller - Drive T-Rex Dr. Swamp - Drive/Dist. T-Rex Mudhoney - Drive T-Rex Alberta - Drive T-Rex Bloody Mary - Dist. T-Rex Replica - Delay T-Rex Roommate - Reverb Electro Harmonix Small Clone - Chorus Electro Harmonix Small Stone - Phaser Boss TU-2 - Tuner Boss OC-3 - Octaver Korg Kaoss Pad II Kreizimodul +2-3 stk. eg aldri brukar. Montert på Pedaltrain 68 og dreve av T-Rex FuelTank. Får aldri nok. ;------D Endret 26. februar 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Ingen andre som er skikkelig pedaljunkies her? Tråkkebrettet mitt består akkurat no av som følger: Ernie Ball Jr - Volum Vox V846 - Wah T-Rex Møller - Drive T-Rex Dr. Swamp - Drive/Dist. T-Rex Mudhoney - Drive T-Rex Alberta - Drive T-Rex Bloody Mary - Dist. T-Rex Replica - Delay T-Rex Roommate - Reverb Electro Harmonix Small Clone - Chorus Electro Harmonix Small Stone - Phaser Boss TU-2 - Tuner Boss OC-3 - Octaver Korg Kaoss Pad II Kreizimodul +2-3 stk. eg aldri brukar. Montert på Pedaltrain 68 og dreve av T-Rex FuelTank. Får aldri nok. ;------D 8026662[/snapback] Mister du ikke mye hvis du skal koble deg gjennom alt det der? Ser jævli sweet ut Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Nesten null signaltap, faktisk. Omtrent alle boksane er true bypass, i tillegg til at eg brukar GeorgeL's patchekablar. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Kunne vi få sett et bilde? Endret 26. februar 2007 av E22o Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Er heime på ferie no og alt utstyret ligg på skulen 8 timar herfrå. Men skal få ordna bilde etter ferien. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Effetkjunkie Har to effektpedaler jeg , T-Rex mudhoney og BOSS Metal-ett-aller-annet. Det blir nok flere etter hvert som jeg behersker flere stilarter, og får meg en ordentlig amp. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ibanez RG 270 Dx ce ---> Rocktron Banshee Talkbox ---> Zoom G7.1ut (multieffekt) --->Vox ad120vtx(forsterker) Ellers har jeg litt stæsj liggende: Marshall Bd-2 og Boss MD-2 dist pedaler jeg bruker når jeg ikke gidder å ta med meg zoomen min til et sted.. Vox wah-wah Ellers har jeg en V-amp2 multieffekt og en >oom PXR4 opptaker jeg ikke bruker lengre som jeg skal prøve å selge. En Boss Br600 opptaker jeg bruker temmelig mye til alle de gangene jeg ikke gidder å drasse med noen pc(som er jævlig ofte) og det er vel det... Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ingen andre som er skikkelig pedaljunkies her? Tråkkebrettet mitt består akkurat no av som følger: Ernie Ball Jr - Volum Vox V846 - Wah T-Rex Møller - Drive T-Rex Dr. Swamp - Drive/Dist. T-Rex Mudhoney - Drive T-Rex Alberta - Drive T-Rex Bloody Mary - Dist. T-Rex Replica - Delay T-Rex Roommate - Reverb Electro Harmonix Small Clone - Chorus Electro Harmonix Small Stone - Phaser Boss TU-2 - Tuner Boss OC-3 - Octaver Korg Kaoss Pad II Kreizimodul +2-3 stk. eg aldri brukar. Montert på Pedaltrain 68 og dreve av T-Rex FuelTank. Får aldri nok. ;------D 8026662[/snapback] Total pris på jæveln? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå