Gå til innhold

Skilt på bensinstasjon.. Litt bulket

Apetiger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det rart folk klikker og skyter vilt rundt seg av og til....

Dette virker bare som melking fra bensinstasjonen sin side.

Få en avtale med et medium, f.eks en avis om å "ta" saken (dem elsker slike saker ja!). Og da har du et bra kort mot dem, enten dropper dem det eller så får dem en dose negativ, elendig reklame mot seg..

Evt. skriv en ærlig mail til en av sjefene på toppen av selskapet og se hvilken respons du får. Normalt så vil dem se en slik sak i et annet lys.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Kan vi få se et bilde av skiltet, og hvor bulket skiltet er?

Tror det er en fin idé å gå til avisa hvis du må betalte 10 000 kroner, ja. Hvis det ikke ser ut som at det skiltet er verdt 10 000 kroner så er det bare bedre når de slenger opp et bilde av skiltet i avisa, men så kan det jo hende at slike skilt er bra dyr...

Lenke til kommentar

Det er et skilt av typen man åpner og legger en plakat inni. Plexiglassruten i front (1mm tykk eller noe) er knust, og selve metallet er litt bøyd. om man bøyer det tilbake, det kan man gjøre for hånd, så ser man det ikke fordi plakaten kommer foran. den tingen som man "klipser" døren på skiltet fast med er litt bøyd og, men dette er lett å fikse, jeg kunne fikset skiltet lett selv på få minutter, det spurte jeg om jeg fikk lov til, men kontordamen ville ikke at jeg skulle gjøre det. Skal se om jeg får slengt opp et bilde senere eller noe.

Lenke til kommentar
Ikke helt riktig faktisk!

Ansvarsgrunnlaget er ikke culpa(uaktsomhet/skyld)! Det er bilansvaret, jfr. bilansvarsloven. Her kreves ikke skyld, det er et objektivt ansvar for skader bilen gjør. Ansvarsgrunnlaget er utvilsomt til stede. Det hjelper garantert ikke at de ikke har strødd. Eneste hjelpen er å finne ut om det faktisk koster 10 000 å reparer/erstatte...

Eirik

Jusped.no

8007736[/snapback]

Det kan vel bli spørsmål om avkortning/bortfall av ansvar pga skadelidtes medvirkning?

8007958[/snapback]

Hvordan har bensinstasjonen medvirket til skaden? Fordi de ikke har strødd? NEPPE! Da skulle man jo bremse før.

Lenke til kommentar
Ikke helt riktig faktisk!

Ansvarsgrunnlaget er ikke culpa(uaktsomhet/skyld)! Det er bilansvaret, jfr. bilansvarsloven. Her kreves ikke skyld, det er et objektivt ansvar for skader bilen gjør. Ansvarsgrunnlaget er utvilsomt til stede. Det hjelper garantert ikke at de ikke har strødd. Eneste hjelpen er å finne ut om det faktisk koster 10 000 å reparer/erstatte...

Eirik

Jusped.no

8007736[/snapback]

Det kan vel bli spørsmål om avkortning/bortfall av ansvar pga skadelidtes medvirkning?

8007958[/snapback]

Hvordan har bensinstasjonen medvirket til skaden? Fordi de ikke har strødd? NEPPE! Da skulle man jo bremse før.

8026741[/snapback]

Alle butikker er vel pålagt å strø sin områder? Og så er de vel også ansvarlig for plasering av skilter osv. Meget mulig at dette skilte var tvilsomt plasert. Dem er jo ofte lave og ikke lette å se om man rygger etc.

Mange små momenter i en slik sak, sett fra mine øyner da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...