_tHokA_ Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Våren 06 kjøpte jeg meg nye nankang dekk til min 94" passat. Da høsten kom og vinterdekkene skulle på så la jeg merke til at dekkene er slitt på innerste sporene. Er nesten slicks, kun på innerste siden, og kun 1/3 av innerste dekk runden. Lik var det på begge sider (se bilde under på hvor slitasjen er, og hvor "mye") Resten av dekke er fint, er kun det røde innfeltet som er slitt. yttere del er go som ny, og bakdekkene er å fine. Jeg har aldri hatt nødbrems, aldri tatt "burn-out". Har kjørt vanlig i sommer så hva kan dette komme av? Endret 22. februar 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Feiljustert forstilling, eller slark i foringer/ledd som igjen gjør at hjulet ikke står slik det skal. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 kan å si at dekkene/bilen er utrolig glad i å kjøre nedi spor. Det å bytte felt på motorveiene er å nesten skummelt. Dekkene tar hard tak i de gule strekene Men nå i vinter er bilen helt noe annet, ikke ned i spor eller noe. Og dekkene blir ikke slitt.. Har heller ikke vært så mye snø før i desember, så har vært tørt underlag da å Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg synes det ser ut som om dekkene dine har en produksjonsfeil. Dersom du hadde hatt feil ved forstillingen, burde dekkene slites jevnt rundt hele slitebanen, og ikke bare en flekk. Av og til er det faktisk en sammenheng mellom pris og kvalitet. Klag, forlang nye dekk eller pengene tilbake! Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg ser ikke at dekket er slitt eller er jeg bare blind? Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 JEg tenkte på det samme som Mauro, men dersom det er slik at bare 1/3 av dekket er slitt må det være noe alvorlig galt. Er ikke enkelte nankangmodeller kjent for å gi etter i sideveggen? Dårlig sidevegg i området som er slitt kan jo føre til rar slitasje. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 nei nei, dette er ingen råne bil. Den er ikke senket, nærmeste senking er at jeg har byttet ut demperne ifra olje til super gass. Litt stivere. Og kjører på 195/60R14 om jeg husker riktig Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg ser ikke at dekket er slitt eller er jeg bare blind? 8005044[/snapback] Bilde er der kun for å vise hvor liten del av dekke som er slitt. Er ikke det dekket som er mitt. Er bare forklarings bilde eller hva jeg skal si Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. 8005129[/snapback] Ingen som har sagt dekkene SKAL stå slik når du har senket bilen? Jeg kjører selv med 35mm senket bil på 17/215/35 uten slik slitasje på mine dekk.. Ta hjulstilling på bilen, koster deg maks 1000 kroner, og eventuelt få tak i camber-kit så kan du justere det! Mye billigere enn nye dekk hvert år, og ikke minst mye sikrere å kjøre med! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg synes det ser ut som om dekkene dine har en produksjonsfeil. Dersom du hadde hatt feil ved forstillingen, burde dekkene slites jevnt rundt hele slitebanen, og ikke bare en flekk. Av og til er det faktisk en sammenheng mellom pris og kvalitet. Klag, forlang nye dekk eller pengene tilbake! 8004261[/snapback] Ja, dekkene var noe av de billig typene på dekkonline.no eller noe Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor NS-1 195/60 R14 86H TW Et innovativt sporty dekk. Dekket drenerer effektivt vann. Lavt støynivå. Forsterkede skulderblokker beskytter aluminiumfelgene. Via oss Kun 464,10 NOK Inklusiv mva og transport innen Norge! Før kjørte jeg på Continental PremiumContact, de dekkene likte jeg. Den de har jeg brukt noen sesonger. De ble slitt likt over hele flaten, og rundt hele Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Jeg må rette på en feil jeg har, det er på yttersiden dekkene som er slitt Var ute i garagen nå og tok noen bilder av dekket. Lettere å se. Bildene er av samme dekk og på ytter siden Endret 23. februar 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. 8005129[/snapback] Ingen som har sagt dekkene SKAL stå slik når du har senket bilen? Jeg kjører selv med 35mm senket bil på 17/215/35 uten slik slitasje på mine dekk.. Ta hjulstilling på bilen, koster deg maks 1000 kroner, og eventuelt få tak i camber-kit så kan du justere det! Mye billigere enn nye dekk hvert år, og ikke minst mye sikrere å kjøre med! 8007714[/snapback] Jeg må rette meg selv. De fleste tyske biler skal skræva med hjulene, jo. Regner med du kjører japse eller noe. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ser ut som du har feil spissing eller camber etter dekkslitasjen å dømme ja Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Det får jeg ikke til å stemme med at dekket bare er slitt på 1/3 av omkretsen. Men ut fra bildene å dømme er det nok litt feil hjulvinkler på bilen. Spesielt siden den er nervøs ved feltskifte. Dette trenger du ikke merke med vinterdekk da de ofte er mykere enn sommerdekk, i tillegg til at mønster og slikt ikke er likt. Endret 23. februar 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. 8005129[/snapback] Ingen som har sagt dekkene SKAL stå slik når du har senket bilen? Jeg kjører selv med 35mm senket bil på 17/215/35 uten slik slitasje på mine dekk.. Ta hjulstilling på bilen, koster deg maks 1000 kroner, og eventuelt få tak i camber-kit så kan du justere det! Mye billigere enn nye dekk hvert år, og ikke minst mye sikrere å kjøre med! 8007714[/snapback] Jeg må rette meg selv. De fleste tyske biler skal skræva med hjulene, jo. Regner med du kjører japse eller noe. 8008333[/snapback] Kjører 94 Passat som jeg skrev lengre opp. Tysk god bil Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. 8005129[/snapback] Ingen som har sagt dekkene SKAL stå slik når du har senket bilen? Jeg kjører selv med 35mm senket bil på 17/215/35 uten slik slitasje på mine dekk.. Ta hjulstilling på bilen, koster deg maks 1000 kroner, og eventuelt få tak i camber-kit så kan du justere det! Mye billigere enn nye dekk hvert år, og ikke minst mye sikrere å kjøre med! 8007714[/snapback] Jeg må rette meg selv. De fleste tyske biler skal skræva med hjulene, jo. Regner med du kjører japse eller noe. 8008333[/snapback] Kjører 94 Passat som jeg skrev lengre opp. Tysk god bil 8010038[/snapback] Nå tenkte jeg ikke på din bil, men heller på UnZane sin. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 ok, leste litt feil Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. 8005129[/snapback] Ingen som har sagt dekkene SKAL stå slik når du har senket bilen? Jeg kjører selv med 35mm senket bil på 17/215/35 uten slik slitasje på mine dekk.. Ta hjulstilling på bilen, koster deg maks 1000 kroner, og eventuelt få tak i camber-kit så kan du justere det! Mye billigere enn nye dekk hvert år, og ikke minst mye sikrere å kjøre med! 8007714[/snapback] Jeg må rette meg selv. De fleste tyske biler skal skræva med hjulene, jo. Regner med du kjører japse eller noe. 8008333[/snapback] Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. 8005129[/snapback] Ingen som har sagt dekkene SKAL stå slik når du har senket bilen? Jeg kjører selv med 35mm senket bil på 17/215/35 uten slik slitasje på mine dekk.. Ta hjulstilling på bilen, koster deg maks 1000 kroner, og eventuelt få tak i camber-kit så kan du justere det! Mye billigere enn nye dekk hvert år, og ikke minst mye sikrere å kjøre med! 8007714[/snapback] Jeg må rette meg selv. De fleste tyske biler skal skræva med hjulene, jo. Regner med du kjører japse eller noe. 8008333[/snapback] Kjører 94 Passat som jeg skrev lengre opp. Tysk god bil 8010038[/snapback] Nå tenkte jeg ikke på din bil, men heller på UnZane sin. 8010282[/snapback] Når ble Opel japanskt? Må også si det, at når jeg så bildene dine lurer jeg litt på hva lufttrykk har du egentlig i dekkene dine? Det der ser ut som om du har kjørt med alt for lite luft. Da sliter du dekkene på skuldrene. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. 8005129[/snapback] Ingen som har sagt dekkene SKAL stå slik når du har senket bilen? Jeg kjører selv med 35mm senket bil på 17/215/35 uten slik slitasje på mine dekk.. Ta hjulstilling på bilen, koster deg maks 1000 kroner, og eventuelt få tak i camber-kit så kan du justere det! Mye billigere enn nye dekk hvert år, og ikke minst mye sikrere å kjøre med! 8007714[/snapback] Jeg må rette meg selv. De fleste tyske biler skal skræva med hjulene, jo. Regner med du kjører japse eller noe. 8008333[/snapback] Jeg tror nok problemet ligger i at bilen din "skræver" endel. Har samme "problemet" på min Bmw, selv om det skal være slik. Jeg regner med bilen din er senket, eller du har store hjul, om ikke begge deler. Om du står bak bilen å ser, står hjulene slik? -> / \ Ihvertfall skal dem stå litt (ikke sååå mye som tegnene) sånn etter senking og montering av store felger. Har ett sett 225/35-19 hjul som ligger i kjelleren som er SLICKS på innsidene av bakhjulene, og helt som nye ytterst. Jeg kan ikke gjøre annet enn å kjøpe nye dekk, å fortsette å lide for skjønnheten. 8005129[/snapback] Ingen som har sagt dekkene SKAL stå slik når du har senket bilen? Jeg kjører selv med 35mm senket bil på 17/215/35 uten slik slitasje på mine dekk.. Ta hjulstilling på bilen, koster deg maks 1000 kroner, og eventuelt få tak i camber-kit så kan du justere det! Mye billigere enn nye dekk hvert år, og ikke minst mye sikrere å kjøre med! 8007714[/snapback] Jeg må rette meg selv. De fleste tyske biler skal skræva med hjulene, jo. Regner med du kjører japse eller noe. 8008333[/snapback] Kjører 94 Passat som jeg skrev lengre opp. Tysk god bil 8010038[/snapback] Nå tenkte jeg ikke på din bil, men heller på UnZane sin. 8010282[/snapback] Når ble Opel japanskt? Må også si det, at når jeg så bildene dine lurer jeg litt på hva lufttrykk har du egentlig i dekkene dine? Det der ser ut som om du har kjørt med alt for lite luft. Da sliter du dekkene på skuldrene. 8024979[/snapback] Har aldri blitt det, men jeg bare gjettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå