Gå til innhold

Battlefield 2142, Bedre?

Anbefalte innlegg

Mangen syns de originale BF spillene som 1942 og Vietnam er mye bedre enn 2142, personlig syns eg det var kjekkere å spille i en krig som faktisk har eksistert.

Syns også EA gjorde en stor tabbe med å hoppe vel over 100 år frem i tid i det nye 2142 spillet.

Hva er deres meninger om dette her, burde EA holdt seg til fortiden?

Endret av KNB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DICE lager spillet, mens EA distribuerer det. Og EA har jo distribuert samtlige av BF-spillene, for nettop DICE.

For å være helt nøyaktig så er det EA som eier DICE.

2142 skuffer på en del punkter, men for meg så er det faktisk det gøyeste BF spillet.

Lenke til kommentar

2142 skuffer på en del punkter, men for meg så er det faktisk det gøyeste BF spillet.

8037377[/snapback]

En del punkter? Javel? Som hva da? Syntes det herjer rått jeg :thumbup:

8039951[/snapback]

En del design flaws blandt annet.

Ta APM mines, det styggeste no-skill no-fun utstyret i historien. Greit nok når det brukes for en sniper som vil passe ryggen sin, men når de ligger overalt bak hjørner der man ikke har mulighet til å krype forbi blir det bare tåpelig. Enkelte runder (der jeg spiller bra) dør jeg mest av APM miner som ikke er mulig å unngå i de fleste situasjoner.

Assult kit er OVERLEGENT på å få poeng og overlegent best for å drepe.

Engeneer er så gdt som avhengig av motion mines for å ta ut tanks og er helt ubrukelig mot infantry (i motsettning til i BF2). Samtlige rockets ol. er for dårlige og for vanskelig å treffe med (også i motsettning til BF2) Ellers er dette med treff punkt på tanks tatt for langt.

Recon er grei nok fordi de har de umåtelig tåpelig APM minene

support er generellt sett for svakt.

Noen irriterede småting når det gjelder dårlig koding i spillet:

-Høye systemkrav i forhold til grafikk og lav relativt FPS selv med crappy settings

-Lag på titan i bevegelse

-Menyene som må LOADES (!!) og som tar deg ut i 10 sek om du kommer borti escape

-Crash to desktop

-Ingen mulighet for favoritt utstyr i kits

Jeg kan nevne fler om jeg tenker litt. Som sagt er dette småting, men det er mye av dem. Jeg har det dritgøy når jeg spiller, men APM miner er et stort irritasjons momment og noe annet enn assult i de fleste situasjoner er uaktuelt. Jeg spiller såklart kun city maps (conquest).

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Tror APM problemet er mye større i city maps. I store Titan maps som jeg helst spiller merker jeg at APM irritasjonen er betydelig mindre. Så lenge du husker å crouche på apm-glade plasser, som på titan å rundt siloer. Så kan man holde apm ulykker nede på et minimum.

Vil absolutt ikke si at assault er overlegent. Med Vossen+rockets ligger den nok noen ganger en knapp forran de andre, men ikke mer.

Mange vil påstå at Support kitet faktis er overpowered, med jeg synes det er en rimelig fin balanse. (ganzen er håpløs though)

Engineer kitet er ofte avhengi av Pilum unlocken før du er en dreven hw-buster. Standart AV rocketsene er rett og slett for trege ja.

Mapet har jo også en del og si, inf mapsa er ikke alltid veldig engineer vennlige.

Ellers så har jeg ikke sett noe til titan lagg etter den nyeste patchen, så det lover bra.

Lenke til kommentar

Pilum er for treg og for vanskelig å treffe med. Lett å styre unna den om man holder seg i bevegelse. Ikke treffer den der du sikter om du skyter den on the move heller.

Skulle gjerne nevnt at Assult er overlegent på conquest maps. Den skal jo være best på den type combat, men det er for lett å få poeng med den sammenlignet med andre kits. Heal, ress og kills, de tre beste måtene å få poeng på om man ikke teller flagg.

Lenke til kommentar

Engeneer er så gdt som avhengig av motion mines for å ta ut tanks og er helt ubrukelig mot infantry (i motsettning til i BF2). Samtlige rockets ol. er for dårlige og for vanskelig å treffe med (også i motsettning til BF2) Ellers er dette med treff punkt på tanks tatt for langt.

Og der gikk det over fra fornuftig kritikk til å høres ut som problemet befinner seg mellom stolen og tastaturet, og ikke har så mye med selve spillet å gjøre.

Lenke til kommentar

8037377[/snapback]

En del punkter? Javel? Som hva da? Syntes det herjer rått jeg :thumbup:

8039951[/snapback]

En del design flaws blandt annet.

Ta APM mines, det styggeste no-skill no-fun utstyret i historien. Greit nok når det brukes for en sniper som vil passe ryggen sin, men når de ligger overalt bak hjørner der man ikke har mulighet til å krype forbi blir det bare tåpelig. Enkelte runder (der jeg spiller bra) dør jeg mest av APM miner som ikke er mulig å unngå i de fleste situasjoner.

Noen irriterede småting når det gjelder dårlig koding i spillet:

-Høye systemkrav i forhold til grafikk og lav relativt FPS selv med crappy settings

-Lag på titan i bevegelse

-Menyene som må LOADES (!!) og som tar deg ut i 10 sek om du kommer borti escape

-Crash to desktop

-Ingen mulighet for favoritt utstyr i kits

Jeg kan nevne fler om jeg tenker litt. Som sagt er dette småting, men det er mye av dem. Jeg har det dritgøy når jeg spiller, men APM miner er et stort irritasjons momment og noe annet enn assult i de fleste situasjoner er uaktuelt. Jeg spiller såklart kun city maps (conquest).

8049136[/snapback]

hvordan i helvette er dette skuffelser i 2142 i forhold til bf2?

meidcs var minst like overlegene i BF2 som assult er i 2142, faktisk har alle andre klasser en assult blitt buffet betraktlig for å minske forskjellen. etter 1.2 patchen er support dessuten nesten like gode poengsankere som assult er. generelt set er 2142 bedre ballansert en BF2.

dessuten gjir bonus poengene fra medaljer et godt insentiv for å spille annet en assult. 500 poeng for sølv badge. 500/(15*60) = 0,55 spm bare i bonus

når det gjeler småklagene dine så er det ingenting nytt der i forhold til BF2. jeg spiller på en relativt lov end maskin og merker betydelig bedre ytelse i 2142 en i BF2 . dessuten er både loadingtider og menyer raskere (fortsatt trege som faen, men bedre en BF2)

jeg hater foresten også APM miner, men de er heller ikke noe nytt og det er bare å lære seg å leve med. ingen grunn til å whine

så hva er det i 2142 som er en skuffelse i forhold til de andre BF spillene?

Endret av cyberPanda
Lenke til kommentar
*snip*

Og der gikk det over fra fornuftig kritikk til å høres ut som problemet befinner seg mellom stolen og tastaturet, og ikke har så mye med selve spillet å gjøre.

8058640[/snapback]

Jeg er god i både BF2 og 2142, så nei.

Og hvordan har det med spilleren å gjøre når et våpen er for svakt og\eller har for dårlig treffsikkerhet. Om du hadde gitt meg en soft gun kunne jeg sikkert skutt fienden i øyet og slått han ihjel med den om jeg var god, men det betyr ikke at våpenet ikke er for dårlig.

*snip*

hvordan i helvette er dette skuffelser i 2142 i forhold til bf2?

Det er en del ting i BF2 som fungerte bedre, men som jeg sa, så liker jeg overall 2142 bedre og har det gøyere med det enn BF2.

Ta anti tank i BF2. De var god på å ta ut tanks og klarte seg godt mot annet infantry. I 2142 er engineeren avhenging av noskill miner som kan settes på bakken der han kan håpe at føreren av tanksen er dum og kjører på. Det fungerer ofte greit, men krever mindre skill og mer luck. Fungere ikke til noe annet. Dette gjør det lite attraktivt å være engineer med mindre man må.

I BF2 kunne man velge ganske fritt mellom assult, medic, anti tank og spec ops (fordi de var like god og hadde ting de var bedre på enn de andre) på stort sett alle maps (kanskje også support og sniper om du legger litt godvilje til). I 2142 på conquest maps er assult det beste alternativet i 80% av tilfellene. Grunnen til det er hovedsakelig defibilatoren, men med pack, det beste våpenet og rockets skader ikke. Mange velger selvfølgelig andre, men det er gjerne fordi de liker andre måter å spille på, men hvorfor skal de gjøre mindre nytte for seg og få mindre poeng? Dårlig class design kaller jeg det.

meidcs var minst like overlegene i BF2 som assult er i 2142, faktisk har alle andre klasser en assult blitt buffet betraktlig for å minske forskjellen. etter 1.2 patchen er support dessuten nesten like gode poengsankere som assult er. generelt set er 2142 bedre ballansert en BF2.

Er du gal?

Det var mange grunner i BF2 til å ikke gå kun medic (ingen mortar, dårligere våpen, mindre armor enn assult f.eks). Har alle ndre klasser enn assult blitt buffet? På hvilen måte? Assult har fått mer overlegent våpen, raketter, med pack og defibilatoren siden BF2. De andre klassene har fått litt forksjellig jall som ikke på langt nær er like bra.

dessuten gjir bonus poengene fra medaljer et godt insentiv for å spille annet en assult. 500 poeng for sølv badge. 500/(15*60) = 0,55 spm bare i bonus

Career score er irrelevant. Å faktisk gjøre nytte for teamet sitt er det som betyr noe. Hvis jeg ressurecter 20 mann i løpet av en runde så har jeg allerede gjordt mer nytte for meg enn de andre klassene kan.

når det gjeler småklagene dine så er det ingenting nytt der i forhold til BF2. jeg spiller på en relativt lov end maskin og merker betydelig bedre ytelse i 2142 en i BF2 . dessuten er både loadingtider og menyer raskere (fortsatt trege som faen, men bedre en BF2)

Dette var egentlig bare ment som en minor annoyance som er i begge spillene.

jeg hater foresten også APM miner, men de er heller ikke noe nytt og det er bare å lære seg å leve med. ingen grunn til å whine

Hah, ja lære seg å leve med må man jo, men det gjør ikke at det ikke er dårlig game design. Det er det jeg vil fram til. Og jo det er stor grunn til å whine, men det hjelper ikke å whine, det er sant.

så hva er det i 2142 som er en skuffelse i forhold til de andre BF spillene?

8059973[/snapback]

Hovedsakelig er det klasse blansen som er en skuffelse, men ettersom jeg spiller 90% assult så er det jo selvfølgelig uante mengder morro.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...